اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ممنون حسین رئیس جمهور پاکستان شد/ 250 طالبان از زندان گریختند



ممنون حسین رئیس جمهور پاکستان

ممنون حسین رئیس جمهور پاکستان شد/ 250 طالبان از زندان گریختند

همزمان با یورش 300 جنگنجوی طالبان به زندانی در دره اسماعیل خان و فرار 250 زندانی طالبان، رئیس جمهور پاکستان نیز انتخاب شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از شبکه خبری سی ان ان، صبح روز سه شنبه و پیش از انتخاب ممنون حسین خان بعنوان رئیس جمهور جدید پاکستان در حدود 300 جنگجوی طالبان با حمله به زندانی در منطقه قبیله ای دره اسماعیل خان توانستند 250 نفر از همقطاران خود را از زندان آزاد کنند.

این اتفاق شگفت انگیز در حالی روی داده است که گزارش هایی مبنی بر احتمال حمله طالبان به این زندان منتشر شده و به مقامات امنیتی در این باره هشدار داده شده بود. دره اسماعیل خان در سیصد و بیست کیلومتری غرب شهر لاهور پاکستان قرار دارد.

طالبان با استفاده از مواد منفجره و ایجاد شکاف در دیوارهای زندان به سلول ها داخل شده و با بلندگو همقطاران خود را صدا کرده و با خود برده اند. مردم دره اسماعیل خان از صدای مهیب انفجارها به خیابان ها ریختند اما هیچ خبری از نیروهای امنیتی و ارتش برای جلوگیری از اقدام طالبان نبوده است.

با این همه روایت مقامات پاکستانی ، کمی متفاوت است. به گفته آنها مهاجمان در حمله به این زندان از گلوله های خمپاره و آر پی جی استفاده کردند.به هنگام حمله به این زندان، درگیری های شدیدی بین مهاجمان و نیروهای امنیتی زندان بوجود آمد. به گفته مسئولان پلیس پاکستان، صدها نفر از اعضای طالبان و دیگر گروههای شبه نظامی در این زندان به سر می بردند. درگیری های مسلحانه دراین زندان تا پاسی از نیمه شب ادامه داشت. به علت درگیری ها در شهر دره اسماعیل خان، مقررات منع آمد و شد اعلام شده است.

 

دره اسماعیل خان در سیصد و بیست کیلومتری غرب شهر لاهور پاکستان قرار دارد. به گفته خالد عباس از مقامات سازمان زندانهای پاکستان، افراد مهاجم چهل نفر بودند که لباس نیروهای پلیس را به تن داشتند و با منفجر کردن شبکه برق زندان و دیوارهای بیرونی زندان، به این مکان یورش بردند و با استفاده از نارنجک و مسلسل وارد زندان شدند.
آنچنانکه شبکه خبری بی بی سی گزارش داده، آنها سوای از 250 نفر از همقطاران خود دست به جنایت زده و حدود هفت زندانی شیعه را کشته، یک زن پلیس و شش زندانی زن دیگر را نیز با خود برده اند. طالبان سر یکی از این زندانیان شیعه را از تن جدا کده است.

در این عملیات که در نیمه های شب (بامداد سه شنبه) رویداد شش پلیس نیز توسط افراطیون کشته شدند.
سی نفر از افرادی که از زندان دره اسماعیل خان فرار کرده اند افرادی خطرناک هستند که نام آنها در لیست افراد تروریست دولت قرار دارد.

این اتفاق هولناک که به گفته تحلیلگران بدون تبانی و هماهنگی با مقامات امنیتی امکان پذیر نبوده است در حالی رخ می دهد که روز سه شنبه نمایندگان مجلس و سنای پاکستان، ممنون حسین، تاجر پاکستانی را به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب کردند

براساس آمار اولیه، در این رای گیری نامزد حزب مسلم لیگ شاخه نواز به راحتی از رقیب خود وجیهه الدین احمد، نامزد حزب عدالت دو، پیشی گرفت.
حسین جانشین آصف علی زرداری رئیس جمهور کنونی پاکستان خواهد شد. دوره ریاست جمهوری زرداری هشتم سپتامبر آینده خاتمه خواهد یافت.

در پاکستان کمیته ای متشکل از اعضای پارلمان ملی و نمایندگان مجالس چهار استان رئیس جمهور را انتخاب می کنند. هر استانی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تعداد یکسانی رای می دهد. این اقدام به منظور رعایت تعادل در کشوری است که بیش از نیمی از مردم آن در پنجاب زندگی می کنند.

با این حساب به نظر می رسد اقای ممنون حسین درست در همان روز اول ضرب شست طالبان را چشیده است.
حمله به زندان دره اسماعیل خان سبب شده است پرسشهای جدی درباره میزان آمادگی نیروهای امنیتی پاکستان مطرح شود بویژه آنکه یورش به این زندان پس از چند حمله به شخصیتهای پاکستانی و ترور آنها انجام می شود. هفته گذشته نیز شبه نظامیان مسلح به مقر اصلی دستگاه اطلاعات نظامی ارتش پاکستان در شهر سوکور در جنوب این کشور حمله کردند. در بمب گذاری های چند روز پیش نیز در شهر پاراچنار که اکثر ساکنان آن شیعه هستند نیز چهل نفر کشته شدند./خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
دو خلبان فرانسوی از زندان دومینیکن گریختند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«ممنون حسین» رسماً رئیس‌جمهور پاکستان شد



ممنون حسین,رئیس‌جمهور پاکستان

«ممنون حسین» رسماً رئیس‌جمهور پاکستان شد

ممنون حسین در مراسمی با ادای سوگند، رسماً رئیس‌جمهور پاکستان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، «ممنون حسین» رئیس جمهور جدید پاکستان در مقابل «افتخار احمد» رئیس دادگاه عالی این کشور سوگند یاد کرد.

امروز در مراسم تحلیف ممنون حسین، نواز شریف نخست وزیر پاکستان، آصف علی زرداری و یوسف رضا گیلانی رئیس جمهور و نخست وزیر سابق پاکستان نیز حضور داشتند.

ممنون حسین 73 ساله، دوازدهمین رئیس جمهور پاکستان است که از افراد نزدیک به نواز شریف به حساب می‌آید و در انتخابات گذشته از حزب «الرابطة الاسلامیة الباکستانیة» کاندید شد./فارس