اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ملت شیوه تملق را نمی پسندد



 

 

اخبارسیاسی

 

نشستی با موضوع «سرانجام انقلاب اسلامی» و با حضور عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران از سوی بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا سلیمی نمین در این برنامه اظهار کرد؛ وقتی انتخابات نهم ریاست جمهوری صورت گرفت نتوانستند این انتخابات را زیر سوال ببرند اما نتیجه اش را هم نپذیرفتند چون اعتقاد چندانی به چرخه قدرت نداشتند و اینکه نخواستند در انتخابات نهم چالشی به وجود آید این بود که نمی خواستند با متصدیان سیاسی خود درگیر شوند.

در آن زمان آقای هاشمی و کروبی گفتند ما این امر را به خدا واگذار می کنیم. وی در پاسخ به سوالی در مورد سیدحسن خمینی توضیح داد؛ وقتی مردم نامه ایشان را کامل می خوانند و توضیحات ریاست صدا و سیما را نیز می شنوند جمع بندی از شخصیت سیدحسن خواهند داشت، البته ما آرزو نمی کنیم سیدحسن سرنوشت سیدحسین را پیدا کند.

سلیمی نمین در جواب این سوال که چرا مشایی با شما مناظره نکرد و ارزیابی شما از عملکرد مشایی در دولت چیست، اظهار کرد؛ مشایی از جمله ضعف های دولت اخیر است و ملت با علم به اینکه احمدی نژاد در این زمینه ضعف دارد و او را در زمینه فکری دچار مشکل می داند انتخاب کردند و مسائل فکری را نمی خواهد از دولت دریافت کند. من مشایی را آدم متملقی می دانم و اینکه بخواهیم او را شخصیتی تئوریک بدانیم قبول ندارم و این موضوع مورد پذیرش جامعه نیست چرا که معتقدم مشایی با یکسری تملقات توانسته در دل رئیس جمهور جا باز کند، البته ملت این شیوه را نمی پسندد. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا شما مثل نشریه همت جامعه را به یاران هاشمی و یاران مقام معظم رهبری تقسیم می کنید، توضیح داد؛ این حرکت توسط خود مشایی شکل گرفت که البته با آن برخورد شد و باید بگویم این حرکت از جانب دست و پای آقای مشایی بود که ره به جایی نبرد و من نه تنها در این قضیه نقشی نداشتم بلکه نسبت به آن حساسیت داشتم. وی ضمن اینکه مهاجرانی را مستبد ترین آدم در وزارت ارشاد معرفی کرد، افزود؛ مهاجرانی ظاهری دموکرات دارد و طبیعی است که اگر جوانان ما امروز از واقعیت آگاه نشوند نمی توانند آگاهانه تصمیم بگیرند. من مدیرمسوولی ام را از خاتمی در کیهان گرفتم اما هیچ وزیری را در وزارت ارشاد دیکتاتور تر از مهاجرانی ندیدم.


ویدیو مرتبط :
شیعه ای که انگلیس می پسندد . . .

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیوه‌های مواظبت ازجارو برقی



 

 

مواظبت از جاروبرقی

 

 

روزهایی نه‌چندان دور، مادربزرگ برای رفت و روب خانه، به مزرعه می‌رفت و گیاهی با ساقه‌های خشن و برگ‌های ظریف می‌چید، آنها را دسته می‌كرد و با پارچه‌ای محكم می‌بست.

 

 

بعد انتهای آن را قیچی می‌كرد و از آن برای نظافت خانه‌اش استفاده می‌كرد. حالا دیگر از آن جاروهای محلی در خانه‌ها خبری نیست و حتی جارودستی‌ها هم پلاستیكی شده‌اند، اما نكته مهم این‌كه دیگر هیچ خانه‌ای را نمی‌توان یافت كه در آن وسیله‌ای به نام جاروبرقی وجود نداشته باشد.

 

 

حالا وقتی خانه كثیف می‌شود، خانم یا آقای خانه بسرعت آن را جارو می‌كشد و از كمردردهای ناشی از جاروكردن با جارودستی هم خبری نیست.

 


این هفته می‌خواهیم شما را با روش‌های استفاده درست از این وسیله لازم خانه آشنا كنیم
.

 


جاروبرقی هم مثل هر وسیله دیگر خانه كثیف می‌شود و اتفاقا بیشتر گرد و غبار می‌گیرد. بنابراین لازم است هر چند وقت یك بار گرد و خاك موتور جاروبرقی‌تان را بگیرید و لوله‌های آن را تمیز كنید. در غیر این صورت، فشار زیادی به موتور وارد می‌شود و ممكن است بسوزد.

 


جاروبرقی‌های مختلف كیسه‌های متفاوتی دارند. اگر كیسه جاروبرقی‌تان ثابت و غیرقابل تعویض است، هرچند وقت یك بار آن را جدا كنید و بشویید.

 

 

کیسه جاروبرقی

 


اگر كیسه جاروبرقی‌ شما مقوایی و قابل تعویض است، قبل از پر شدن آن را عوض كنید.

 


مهم‌ترین بخش جاروبرقی برای نظافت، فیلتر آن است. اگر فیلتر جاروبرقی شما گرد و خاك گرفته باشد، قدرت مكندگی زباله‌ها را از دست می‌دهد.

 


میانگین استفاده از جاروبرقی نیم‌ساعت است. اگر خانه بزرگی دارید كه برای جارو كردن به دقت بیشتری نیاز دارد، حتما چند بار جارو را خاموش كنید، چون كار مداوم با جاروبرقی به موتور آن آسیب می‌رساند.


آشغال‌های بزرگ را با جاروبرقی جمع نكنید. این كار موجب گیر كردن زباله‌ها در داخل لوله جاروبرقی می‌شود.

 


جاروبرقی را یكدفعه به این طرف و آن طرف نكشید. بگذارید حركت آن روی فرش، موكت و سنگفرش آرام و كند باشد.

 


همیشه مراقب صدای جاروبرقی خود باشید. به محض تغییر صدای موتور، آن را خاموش و علت را بررسی كنید. البته از دستكاری و تعمیر جاروبرقی بپرهیزید و در صورت بروز اشكال آن را به تعمیركار متخصص بسپارید.