اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مك كین:خرسندم كیم جونگ ایل، در جهنم به قذافی، هیتلر و بن لادن پیوست!



 

 

 

مك كین:خرسندم كیم جونگ ایل، در جهنم به قذافی، هیتلر و بن لادن پیوست!

 

 

به دنبال مرگ رهبر كره شمالی، وزیر امور خارجه آمریكا از این كشور خواست كه "راه صلح" را در پیش بگیرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هیلاری كلینتون، وزیر امور خارجه آمریكا به دنبال مرگ كیم جونگ ایل، رهبر كره شمالی اظهار داشت كه آمریكا آماده كمك به مردم كره شمالی و ایجاد صلح پایدار در شبه جزیره كره است.

كیم جونگ ایل روز شنبه هفته جاری بر اثر یك حمله قلبی درگذشت اما مرگ وی دو روز دیرتر توسط رسانه های دولتی كره شمالی اعلام شد. وی در حال انجام روند رسمی كردن جانشینی پسرش به جای خود بود.

به گزارش شبكه بی .بی. سی، هیلاری كلینتون در بیانیه ای به مناسبت در گذشت كیم جونگ ایل گفت: امیدواریم كه رهبری جدید جمهوری دموكراتیك خلق كره (كره شمالی) از طریق پایبند بودن به تعهدات كره شمالی، بهبود روابط با همسایگان خود و احترام به حقوق مردم این كشور، ملت خود را به سوی مسیر صلح رهنمودن سازند.

كلینتون در ادامه بیانیه خود افزود: آمریكا آماده است تا به مردم كره شمالی كمك كند و از رهبری جدید این كشور می خواهد تا با جامعه بین الملل همكاری كند تا قدم به دوره جدیدی از صلح، سعادت و امنیت پایدار در شبه جزیره كره بگذارد.

به دنبال مرگ رهبر كره شمالی، باراك اوباما، رئیس جمهوری آمریكا مذاكراتی فوری با رهبران ژاپن و كره جنوبی به منظور بررسی اوضاع انجام داد.

هیلاری كلینتون همچنین به دنبال سفر از پیش برنامه ریزی شده "كویچیرو گمبا"، وزیر امور خارجه ژاپن به واشنگتن مذاكراتی را با وی انجام داد.

همچنین لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریكا نیز اوایل امروز (سه شنبه) با همتای خود در كره جنوبی مذاكراتی انجام داد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی، این دو در مذاكرات توافق كردند تا هماهنگی نزدیكی میان دو كشور انجام شود و وضعیت دفاعی قدرتمندی را برقرار سازد.

روز دوشنبه پس از اعلام خبر درگذشت كیم جونگ ایل، ارتش كره جنوبی به حالت آماده باش درآمد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، هو جین تائو، رئیس جمهوری چین به محل سفارت كره شمالی در این كشور رفت تا مرگ رهبركره شمالی را تسلیت بگوید. اواخر روز دوشنبه وزیر امور خارجه چین با فرستاده كره شمالی در پكن دیدار كرد.

پكن نیز در بیانیه ای از مردم كره شمالی خواست تا زیر پرچم رهبری كیم جونگ اون، پسر رهبر در گذشته این كشور متحد شوند.

همچنین كوبا نیز به مناسبت در گذشت كیم جونگ ایل سه روز عزای عمومی اعلام كرد.

از سوی دیگر به گزارش روزنامه دیلی میل، جان مك كین، سناتور جمهوری خواه آمریكا نیز در پی مرگ كیم جونگ ایل اظهار داشت: اكنون كه رهبر كره شمالی درگذشته است، جهان وضعیت بهتری دارد!

وی افزود: اكنون كه كیم جونگ ـ ایل دیگر در جهان نیست، جهان جای بهتری است.

وی تاكید كرد: تنها می توانم رضایت خود را اعلام كنم كه رهبر عزیز (كیم جونگ ایل) به امثال خود یعنی قذافی، بن لادن، هیلتر و استالین در یكی از گوشه های گرم جهنم می پیوندد.

ناظران اظهار نگرانی كرده اند كه به دنبال مرگ رهبركره شمالی به رغم اعلام جانشین شدن كیم جونگ اون به جای وی جنگ قدرت میان نظامیان و سیاستمداران این كشور اتفاق بیافتد.

همچنین پیش بینی می شود، به علت تجربه نه چندان زیاد كیم جونگ اون ۲۸ ساله، عموی وی یعنی "جانگ سونگ تائك" گرداننده اصلی قدرت باشد تا وی از تجربه بیشتری برخوردار شود.

هیلاری كلینتون در دیدار با وزیر امور خارجه ژاپن اظهار داشت: كشورهای ما منفعت مشتركی در انتقال باثبات و مسالمت آمیز قدرت در كره شمالی دارند.

جورج لیتل، سخنگوی پنتاگون نیز اعلام كرد كه از زمان مرگ كیم جونگ ایل در روز شنبه تاكنون تحركات غیرعادی از سوی ارتش كره شمالی سر نزده است.

دولت آمریكا اعلام كرد كه انتظار می رود در چند روز آینده تصمیماتی در خصوص كمك های غذایی به كره شمالی و مسائل هسته ای این كشور گرفته شود اما مقامات می گویند كه تغییرات ایجاد شده در وضعیت نظامی ارتش های كره شمالی و جنوبی و مرگ كیم جونگ ایل ممكن است این فرآیند را به تاخیر بیاندازد..../ ایسنا


ویدیو مرتبط :
كیم هیون جونگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جسد قذافی به سرنوشت جسد بن لادن دچار می شود؟



 

 

 

یک از اعضای شورای محلی شهر مصراته که هم اکنون جسد قذافی و فرزندش معصم در آنجا نگهداری می شود روز دوشنبه از احتمال دفن معمر قذافی در دریا سخن گفت.

به نقل از العربیه، این مسئول محلی اعلام کرد از جمله سه پیشنهاد درباره جسد قذافی انداختن آن در دریا است وی همچنین یکی از این پیشنهادها را دفن وی در مقبره " مهاجمان" است.

این درحالی است که احمد جبریل سخنگوی شورای ملی انتقالی لیبی روز یکشنبه پس از مشاهده جسد رهبر سابق لیبی در شهر مصراته اعلام کرد جسد معمر قذافی با رعایت موازین اسلامی دفن خواهد شد.

وی پیش از این در گفتگویی اعلام کرده بود که جسد معمر قذافی به قبیله وی تحویل داده خواهد شد.

با این حال هنوز در مورد وضعیت این جسد تصمیم نهایی گرفته نشده است به ویژه اینکه ولید زقل یکی از مسئولان محلی شهر مصراته در گفتگو با روزنامه "الشرق الوسط" اعلام کرد که مجلس محلی مصراته در این خصوص هنوز درخواستی از خانواده قذافی دریافت نکرده است."

همسر قذافی و قبیله وی دو روز پیش در دو درخواست جداگانه از شورای انتقالی لیبی خواسته بودند که جسد معمر قذافی و فرزند وی را تحویل آنها دهد.../تحلیل:انتخاب