اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقبره حافظ روی کارت ملی +عکس


طرح مقبره حافظ بر روی کارت ملی هوشمند ایرانیان نقش بسته است.

خبرگزاری ایسنا: طرح مقبره حافظ بر روی کارت ملی هوشمند ایرانیان نقش بسته است.

 سازمان ثبت احوال کشور که طرح صادر کردن کارت‌های ملی هوشمند را در دست انجام دارد، تصویری از مقبره حافظ، شاعر پرآوازه ایرانی، را به همراه نقشی اسلیمی از گل برای این کارت برگزیده است.



مقبره امروزی حافظ در سال 1314 به دستور علی‌اصغر حکمت، وزیر فرهنگ وقت، و بر اساس طرحی از آندره گدار، ایران‌شناس و معمار فرانسوی، روی آرامگاه حافظ در شیراز پیاده شد. ساخت این آرامگاه که در آن از معماری دوره‌ زندیه الهام گرفته شده، در سال 1317 به پایان رسید.

برای تزیین این بنا از کاشی‌کاری‌های معرق در سطح زیرین گنبد استفاده شده و در خود سازه‌ گنبد هم از رنگ‌های مختلف عرفانی مانند آبی فیروزه‌یی (نماد بهشت)، سرخ ارغوانی (نماد شراب‌ ازلی)، سیاه و سفید (نماد شب و روز) و قهوه‌یی سوخته (نماد خاک) بهره گرفته شده است.


ویدیو مرتبط :
شهروندی از دانسفهان در کنار مقبره حافظ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارت ملی داعش (+عکس)



داعش کارت ملی خود را در مناطق تحت اشغالش به طور رسمی صادر کرد.

 اطلاعات روی این کارت، شامل نام، نام خانوادگی، گروه خون، تاریخ صدور، محل اقامت و شغل صاحب کارت است.

داعش، این کارت را برای نیروها و مردم شهرهای تحت سیطره خود در سوریه و عراق منتشر کرده است.

این گروهک تروریستی که طی ماه‌های اخیر بخش گسترده‌ای از مناطق اشغالی خود را در عراق و سوریه از دست داده است، تلاش می‌کند با انجام چنین اقداماتی نشان دهد که همچنان به تداوم حکومت تروریستی خود امیدوار است؛ اما حتی حامیان اصلی داعش نیز دیگر متوجه شده‌اند که با همت و غیرت نیروهای مردمی و ارتش سوریه و عراق عمر این گروهک تروریستی در حال پایان است.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

 

اخباربین الملل - سایت جبهه جهانی مستضعفین