اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقایسه کاهش نرخ دلار و سکه در یک هفته کاری دولت+جدول



مقایسه کاهش نرخ دلار و سکه در یک هفته کاری دولت+جدول

ارز و سکه در بازار تحت تاثیر افت شدید تقاضا و در عین حال افزایش عرضه، مرتبا ارزان می‌شود و چشم‌انداز قیمتی خود را به کانال‌های پایین‌تر تنزل می‌دهد. مقایسه قیمت‌ها در 5 روز کاری این هفته در بازار ارز و سکه نشان می‌دهد که قیمت‌ها همچنان رو به کاهش دارند و انتظار عمومی بر این است که افول قیمت‌ها در این بازار ادامه یابد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در این مدت قیمت دلار 5/2 درصد افت کرده و تقریبا 80 تومان ارزان شده است. این ارقام، قیمت‌های رسمی تابلوهای صرافان و سکه فروشان است و البته در کف بازار،  قیمت‌ها  به‌طور متوسط 10 تا 20 تومان پایین‌تر از این  برای فروش  دلار تعیین می‌شود.

در این مدت همچنین قیمت سکه طرح جدید با 6/4 درصد کاهش تا 1 میلیون و 30 هزار تومان بر تابلوها  افت کرد. در این راستا از آغاز این هفته تا دیروز تقریبا 50 هزار تومان افت قیمت برای آن ثبت شده است. قیمت‌های پایین‌تری نیز برای آن در بازار  در روز گذشته اعلام شده بود.

در این 5 روز نیم سکه نیز 6 درصد از ارزش خود را از دست داد و با بیش از 35 هزار تومان کاهش قیمت به 540 هزار تومان  رسید. تا ساعات پایانی  دیروز این نرخ کمتر هم بر تابلوها نقش بست. در کف بازار اما قیمت‌ها افت بیشتر هم داشت.

ربع سکه نیز در این میان بیش از 10 درصد  ارزان شد و به 335 هزار تومان رسید. ربع سکه 40 هزار تومان از ارزش خود را از روز شنبه تا دیروز  از دست داد. در بازار طلا بهای هر گرم طلای 18 عیار 3/2درصد  ارزان شد و به 103 هزار  و 700 تومان تا ظهر دیروز دست یافت. در بازار طلا البته اغلب طلای نو به این قیمت یافت نمی‌شود  و حداقل 10 هزار تومان  اجرت ساخت و کارمزدهای مختلف برای هر گرم طلای ساخته شده دریافت می‌شود.

کاهش به مراتب بیشتر  قیمت‌ها در بازار ارز و سکه در حالی است که بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی طی این مدت به 1364 دلار رسید و کمتر از 1 درصد افت داشت.

کاهش قیمت سکه ادامه می‌یابد
بی‌شک  دلیل عمده  کاهش سریع‌تر  قیمت سکه و طلای داخلی نسبت به  قیمت‌های خارجی،  افت قیمت دلار و دیگر ارزها در بازار داخلی بوده است. در این راستا رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر نیز بر این  مورد  تاکید کرده است.

محمد کشتی‌آرای اعلام کرد: کاهش نرخ ارز و افزایش عرضه سکه‌های بهارآزادی از خانه‌ها به بازار سبب شده است، به‌رغم افزایش جهانی قیمت طلا شاهد کاهش نرخ‌ها در بازار داخلی باشیم.
کشتی آرای در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد پیش‌بینی کرد: با افزایش عرضه سکه بهار آزادی که در خانه‌ها ذخیره شده است، کاهش قیمت سکه‌ها ادامه‌دار باشد.

اینکه در این روزها بازار با افزایش عرضه و کاهش تقاضا مواجه است، اتفاقی قابل پیش‌بینی نیز بوده است.  ورود  سکه و ارزهای دپو شده در خانه‌ها به بازار،  به عنوان تهدیدی برای قیمت‌ها، بارها مورد اشاره قرار گرفته است. بااین حال این شرایط در روزهای اخیر  تقریبا جدی‌تر هم شده است.

فارغ از این  موارد  سخنان وزرای دولت جدید از سوی بازار جدی‌تر گرفته می‌شود و تصمیمات وزرای اقتصادی هماهنگ‌تر  در جهت  کنترل نقدینگی و کاسته شدن از کسری بودجه امسال اتخاذ می‌شود.


در خصوص بازار ارز به طور مشخص  وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت از راهکار دولت تدبیر و امید برای ارزان کردن قیمت‌ها در بازار خبر داده  و گفته است: مقرر شد نرخ ارز برای کالاهای اساسی 1226 تومان و سایر کالاهای وارداتی 2500 تومانی باشد، ضمن اینکه قرار شد قیمت کالاها در بازار براساس ارز 1226 تومان محاسبه و تعیین شود، ولی دولت در پایان سال از محل بودجه یا منابع دیگر مابه‌التفاوت آن را به واردکنندگان بدهد.

در بازارهای جهانی روز گذشته بهای طلا در محدوده 1364 دلار در نوسان بود. دیروز بازارهای مالی جهان منتظر انتشار متون نشست 20 روز پیش کمیته بازار باز فدرال‌رزرو بودند تا مواضع جدید در خصوص کاهش یا تداوم حجم خریدهای اوراق قرضه مشخص شود.

ثبات نسبی بهای طلا در بازارهای جهانی 
در حالی که سرمایه‌گذاران بین‌المللی همچنان منتظر اعلام سیاست‌های جدید فدرال رزرو آمریکا در خصوص برنامه محرک پولی هستند، قیمت جهانی طلا دیروز نوسان اندکی داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز؛ نشست فدرال رزرو آمریکا طی روزهای 17 و 18 سپتامبر برگزار خواهد شد و گمانه‌زنی‌های مختلفی در خصوص برنامه‌های محرک پولی مطرح شده است.

براساس این گزارش اگر فدرال رزرو تصمیم به ادامه اجرای برنامه محرک پولی بگیرد این مساله موجب کاهش ارزش دلار و در نتیجه افزایش قیمت طلا خواهد شد و در صورت متوقف شدن بخشی از این برنامه ارزش دلار افزایش یافته و شاهد کاهش قیمت طلا و سایر کالاها خواهیم بود.

قیمت جهانی طلا پس از رشد متوالی در 12‌سال گذشته از ابتدای امسال تا کنون حدود 20 درصد کاهش داشته است. قیمت طلا اواسط ماه ژوئن به کمتر از 1180 دلار رسید، ولی از آن زمان تاکنون حدود 200 دلار افزایش داشته است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی تصمیمات آتی فدرال رزرو در کوتاه مدت بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

در بازار طلای داخلی  با وجود نشست‌های مختلف  با سازمان امور مالیاتی  همچنان بر سر نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده چالش وجود دارد و با وجود اینکه به ظاهر از مقررات مالیاتی  حمایت می‌شود، اما طلا فروشان این نحوه محاسبه  را عادلانه نمی‌دانند و نسبت به تبعیت از آن بی تفاوت بوده یا این قانون را به نوعی دور می‌زنند. 

طلا فروشان معتقدند که باید مالیات  بر ارزش افزوده بر اساس میزان  اجرت ساخت محاسبه شود نه از کل قیمت طلا که مواد اولیه آن را نیز شامل شود. این مالیات در ترکیه نیز به میزان 14 درصد  بر اساس قیمت اجرت ساخت  محاسبه و دریافت می‌شود. در مقابل سازمان امور مالیاتی  این مورد را قبول ندارد.

محمد کشتی آرای رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در خصوص بحث مالیات بر ارزش افزوده در صنف طلا و جواهر به سایت طلا گفت: چند روزی است که دولت جدید و وزرا مشغول به کار شده‌اند و تغییراتی در بدنه مدیریتی بسیاری از ارگان‌ها اتفاق خواهد افتاد و ممکن است دستوالعمل‌های جدیدی صادر شود، اما هنوز دستورالعملی در این مورد نداریم که نرم‌افزار فروشگاهی مالیات بر ارزش افزوده از چه زمانی کاربرد پیدا خواهد کرد.

محمد کشتی آرای در ادامه افزود: با توجه به اینکه مردم کار خود را طبق قوانین مالیاتی انجام می‌دهند منتظر دستورالعمل جدیدی هستند تا ابلاغ شود و با توجه به قانون ابلاغ شده کار خود را انجام دهند.


وی در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد که مصوبه جدیدی صادر شود که مصوبات قبلی را ملغی اعلام کند یا خیر تصریح کرد؟ چنین اتفاقی نمی‌افتد اما آنچه مسلم است این است که سیاست و شعار دولت جدید که دولت تدبیر و اعتدال است ممکن است تسهیلات ویژه‌ای را در نظر بگیرد، ولی در هر صورت قانون جاری است و قوانین باید اجرا شود و اجرا خواهد شد، ممکن است دستورالعمل به گونه‌ای باشد که این دستورالعمل تسهیلاتی را فراهم کند که مردم بتوانند به وظایف قانونی خود عمل کنند.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر همچنین در مورد آشنایی صنف طلا و جواهر با قانون مالیات بر ارزش افزوده اذعان کرد: هنوز بیش از 50درصد افراد صنفی به طریقه سنتی عمل می‌کنند و با تکنولوژی‌های روز دنیا هنوز آشنایی ندارند و مساله‌ای که وجود دارد این است که اجرای قانون با تاخیر و مشکل روبه‌رو می‌شود.

کشتی آرای تاکید کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده در کشور فرانسه بیش از 16 سال به طول انجامید تا اجرایی شد و در ایران از عمر آن 4 سال است که می‌گذرد، و این قانون هنوز به 3 تا 4 سال زمان نیاز دارد تا مردم با آن آشنا شوند و قشرجوان سرکاربیایند و با توجه به تحصیلات و اطلاعات نرم‌افزاری که دارند بتوانند، این قانون را بهتر اجرا کنند.

قیمت دلار,قیمت سکه

دنیای اقتصاد

 

جدیدترین قیمت سکه و طلا در بازار ایران

 

 


ویدیو مرتبط :
کاهش نرخ دلار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلار ۱۷۶۸ تومان، کاهش ۸ هزار تومانی قیمت سکه+جدول



دلار ۱۷۶۸ تومان، کاهش ۸ هزار تومانی قیمت سکه/ جدول قیمت ارز و سکه در روز شنبه ۶ خرداد

آخرین تحولات بازار سکه و ارز در روز شنبه 6 خرداد.

قیمت سکه و ارز که از روز 4 شنبه روند صعودی به خود گرفته بودند و در آخرین روز معاملات هفته گذشته نیز هر دلار آمریکا رکورد بالای 1700 تومان را به ثبت رسانده بود بار دیگر  این ارز رایج در شروع معاملات نخستین روز هفته جاری به تحرک های صعودی خود ادامه داد.

از سوی دیگر قیمت سکه بهار آزادی صبح روز شنبه به 675 هزار تومان رسید تا در کنار قیمت دلار 1800 تومانی گمانی زنی از یک روز پر خبر در بازار آزاد ارز و سکه مطرح شود. این گمانه زنی ها در حالی بود که با گذشت ساعاتی تب و تاب بازار فروکش کرد و قیمت دلار در نقطه 1768 تومان و قیمت هر سکه بهار آزادی در نقطه 667هزار تومان ایستاد.

ربع سکه بهار آزادی در ابتدای روز کاری به 186 هزار تومان هم رسید و پنج هزار تومان نسبت به روز پنجشنبه افزایش یافت اما با نزدیک شدن به ساعات میانی روز و اواخر ساعات کاری بازار قیمت ربع سکه تعدیل شد و با 3هزار تومان کاهش به 183 هزار تومان رسید.

نیم سکه بهار آزادی نیز امروز چهار هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده بود، بعدازظهر به 335 هزار تومان رسید.

قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید نیز امروز به 675 هزار تومان هم رسید اما با8 هزار تومان کاهش تا بعدازظهر امروز به 667 هزار تومان رسید،البته برخی از صرافیها قیمت 680 هزار تومان را نیز برای سکه بهار آزادی طرح جدید اعلام می‌کردند./خبرآنلاین


اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب