اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقایسه آرای نجفی،سلطانی​فر و میلی​منفرد با فانی، صالحی​امیری و فرجی دانا



وزرای پیشنهادی دولت , محمدعلی نجفی

مقایسه آرای نجفی،سلطانی​فر و میلی​منفرد با فانی، صالحی​امیری و فرجی دانا

پیش از این رئیس جمهور در فهرست وزرای پیشنهادی خود که همزمان با مراسم تحلیف در 15 مردادماه به نمایندگان ارائه داده بود، محمدعلی نجفی، مسعود سلطانی و محمد میلی​منفرد به ترتیب برای وزارتخانه​های آموزش و پرورش، ورزش و علوم معرفی شده بودند.

اما نمایندگان با آرایی که در جلسه 24 مردادماه به صندوق​ها ریختند، این سه  تن را از عضویت در کابینه یازدهم باز داشتند. از این میان نجفی به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی در بدنه دولت باقی​ماند، سلطانی​فر به شورای شهر تهران رفت و میلی​منفرد از گزینه​های احتمالی ریاست دانشگاه امیرکبیر است.

به این ترتیب بود که هفته گذشته رئیس جمهور در نامه دیگری علی اصغر فانی، رضا صالحی امیری و رضا فرجی دانا را برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد تا به ترتیب تصدی وزارت آموزش و پرورش، ورزش و علوم را بر عهده بگیرند.

نمایندگان مجلس هم با آرای امروز خود فانی را وزیر آموزش و پرورش کردند و فرجی دانا را به عنوان وزیر علوم پذیرفتند. اما صالحی امیری نتوانست وزیر ورزش شود.

در جدول زیر به مقایسه آرای وزرای پیشنهادی دولت در این دو نوبت پرداخته شده است:

نام وزارتخانه

نام وزیر

آرای ماخوذه

آرای موافق

آرای مخالف

آرای ممتنع

آموزش و پرورش

محمد علی نجفی

284

142

133

9

علی​اصغر فانی

262

185

53

24

ورزش

مسعود سلطانی​فر

283

117

148

18

صالحی امیری

261

107

141

13

علوم

محمد میلی​منفرد

282

105

162

15

رضا فرجی​دانا

261

159

70

32

 

خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
روحانی: از دکتر نجفی میخواهم راه فرجی دانا را ادامه دهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرجی‌دانا، فانی و صالحی‌امیری برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی شدند



فرجی‌دانا، فانی و صالحی‌امیری

سبحانی‌نیا :
فرجی‌دانا، فانی و صالحی‌امیری برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی شدند

عضو هیئت رئیسه مجلس از معرفی فرجی‌دانا برای تصدی وزارت علوم، فانی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و صالحی‌امیری برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به منظور اخذ رای اعتماد به مجلس خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین سبحا‌نی نیا نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به نامه رئیس جمهور به مجلس برای معرفی سه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، اظهار داشت: رضا فرجی دانا برای تصدی وزارت علوم، علی‌اصغر فانی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و سیدرضا صالحی‌امیری برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به منظور کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.

وی افزود: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان یک هفته فرصت دارد صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی را با حضور آنان در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه سپس جلسه رای اعتماد به سه وزیر، یکشنبه هفته آینده 5 آبان برگزار می‌شود.
/فارس