اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقام سعودی: ما حرفه‌ای گردن می‌زنیم، داعشی‌ها آماتورند!



 

وضعیت اعدام‌ها در این کشور در ماه‌های اخیر بیشتر مورد توجه روزنامه‌ها قرار گرفت زیرا در ویدئویی منتشر شده، زنی میانماری که به سوی اعدام شدن برده می‌شد وی فریاد می‌زد که مرتکب قتل نشده است.

عربستان سعودی مدعی است که تفاوتی آشکار بین این کشور و خلافت داعشی در بریدن سر مخالفان وجود دارد.
 
به گزارش «تابناک» و به نقل از ایندپندنت یکی از مقامات ارشد سعودی مدعی شده است که اعدام و گردن زدنی که در این کشور انجام می‌شود قابل قیاس با رفتار داعش نیست زیرا گردن زدن در این کشور بر مبنای احکام دادگاه صورت می‌گیرد.
 
ژنرال منصور الترکی سخنگوی وزارت کشور سعودی در گفت و گو با ان‌بی‌سی گفته است که سر بریدن توسط داعش که کنجی گوتو روزنامه‌نگار ژاپنی آخرین قربانی است، اقدامی خودسرانه است.
 
طبق آمار دیدبان حقوق بشر، حکومت سعودی از ابتدای ژانویه تا نوامبر سال 2014، 68 نفر را اعدام کرده است ولی برخی از گزارش‌ها این تعداد را 87 تن اعلام کرده است. در ماه اوت سال گذشته، وقتی که تعداد اعدام‌ها به یک نفر در هر روز رسید، سازمان ملل از این موضوع ابراز نگرانی کرد. هشت تن از اعدامی‌ها در آن ماه گردن زده شده بودند.
 
وضعیت اعدام‌ها در این کشور در ماه‌های اخیر بیشتر مورد توجه روزنامه‌ها قرار گرفت زیرا در ویدئویی منتشر شده، زنی میانماری که به سوی اعدام شدن برده می‌شد وی فریاد می‌زد که مرتکب قتل نشده است.
 
در ماه سپتامبر، یک مجله انگلیسی برآورد کرد که در فاصله 21 ماه اسارت جیمز فولی عکاس خبری آمریکایی در توامبر 2012 و سر بریدن وی در سال 2014 توسط داعش، حکومت عربستان 113 نفر را اعدام کرده است.


یکی از میادین گردن زدن در عربستان

اخبار,اخباربین الملل, داعش
 
آقای ترکی در دفاع از عملکرد عربستان سعودی گفته است که اعدام و گردن زدن بدون دادگاه یک جنایت است. وی افزوده «داعش هیچ راه مشروعی برای تصمیم‌گیری برای کشتن افراد ندارد». به گفته وی این تفاوتی آشکار است. به گفته وی «وقتی شما کسی را بدون داشتن چارچوبی قانونی یا سیستم قضایی، بدون دادگاه می‌کشید، این کار یک جنایت است خواه با سر بریدن باشد یا استفاده از گلوله».
 
به گفته وی اعدام و گردن زدن در عربستان با تصمیم دادگاه انجام می‌شود و این کشتن طبق یک حکم صورت می‌گیرد و نه خودسرانه.
 
وی تاکید کرده است که دولت عربستان در دوره شاه جدید نیز بر مبارزه با تروریسم و شکست ان متمرکز خواهد بود. سخنگوی وزارت کشور سعودی مدعی شده است که دولت این کشور در آگاهی‌بخشی عمومی در باره القاعده و داعش و توضیح انحراف آنها از اسلام عملکرد موفقی داشته است و در بسیاری از موارد در همکاری با خانواده‌ها مانع از پیوستن فرزندان آنها به گروه‌های افراطی شده است.


 اخبار بین الملل  -  تابناک
 


ویدیو مرتبط :
دستگیر شدن داعشی سعودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران به دنبال ترور دو مقام سعودی و چندین مقام امریکایی و اسرائیلی بوده است



ادعای واشنگتن پست:

ایران به دنبال ترور دو مقام سعودی و چندین مقام امریکایی و اسرائیلی بوده است

در گزارش این روزنامه امریکایی آمده است: عاملان ایران در تلاش برای ترور دیپلمات های خارجی در طول 13 ماه بوده اند. هدف آنها دو مقام سعودی، 6 مقام اسرائیلی و چندین مقام امریکایی بوده است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب : واشنگتن پست نوشت: ایران و حزب الله در صدد ترور مقامات غربی و سعودی در هفت کشور بوده اند.

در ادامه گزارش این روزنامه امریکایی آمده است: عاملان ایران در تلاش برای ترور دیپلمات های خارجی در طول 13 ماه بوده اند. هدف آنها دو مقام سعودی، 6 مقام اسرائیلی و چندین مقام امریکایی بوده است.

واشنگتن پست در ادامه نوشت:زمانی که ایران تصمیم به توافق برای ادامه مذاکرات با غرب گرفت، طرح ترور به طور ناگهانی در اوایل فصل بهار متوقف شد.

یک دیپلمات غربی در این خصوص گفت: در استانه مذاکرات، ایران قصد آرام کردن فضا را داشته است ولی اگر مذاکرات موفقیت امیز نباشد، وضعیت اینده مشخص است.

واشنگتن پست نوشت: طرح ایران زمانی لو رفت که یک سرویس اطلاعاتی خارجی پیغام های الکترونیکی (که برنامه انتقال سلاح و مواد منفجره از ایران به اذربایجان را توضیح می داد) را کشف کرد./انتخاب