اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقامهای ژاپنی:هنوز تصمیمی درباره کاهش واردات نفت از ایران نگرفته ایم



 

نفت , نفت ایران

 

مقامهای ژاپنی اعلام کردند کشورشان هنوز تصمیمی درباره میزان کاهش واردات نفت از ایران نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیران امور خارجه و تجارت ژاپن روز سه شنبه گفتند این کشور هنوز با آمریکا درباره میزان کاهش نفت وارداتی از ایران به توافق نرسیده است.

روزنامه یومیوری به نقل از مقامهای ژاپن نوشت : توکیو احتمالاً واردات نفت سالیانه خود را از ایران دست کم یازده درصد کاهش خواهد داد.

یومیوری به نقل از یک مقام ناشناس می نویسد : ژاپن و آمریکا در گفتگوهای هفته گذشته در قالب یک مبادله رسمی مورد انتظار تا پایان ماه جاری به توافق رسیده اند.

"یوکیو ادانو" وزیر تجارت ژاپن در جمع خبرنگاران در این باره گفت : ما به طور نزدیکی با ایالات متحده در حال گفتگو هستیم، اما این موضوعی نیست که ما درباره آن به نتیجه رسیده باشیم..... /   خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
اوباما: هنوز تصمیمی در مورد سوریه نگرفته ایم ۰۷ شهریور ۱۳۹۲

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکیه واردات نفت از ایران را کاهش می‌دهد



 

ترکیه واردات نفت از ایران را کاهش می‌دهد

بر اساس گزارش رویترز، تانر ییلدیز که روز جمعه در جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود ترکیه انتظار دارد تاحدودی این رقم را با خرید نفت از لیبی جبران کند. این کشور همچنین با عربستان در حال مذاکره است.

فارس: وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد کشورش قصد دارد واردات نفت خود از ایران را حدود ۱۰ درصد که معادل ۲۰ هزار بشکه در روز می شود کاهش دهد.

وزیر انرژی ترکیه گفت کشورش واردات نفت از ایران را حدود ۱۰ درصد کاهش می دهد.

آمریکا فشار زیادی را به مقامات ترکیه وارد آورده است تا برای مستثنی شدن از قانون جدید تحریم های ایران واردات نفت از این کشور را کاهش دهند.

بر اساس قانون جدید تحریم های ایران کشورهایی که با ایران مراوده مالی داشته باشند از دستیابی به نظام مالی آمریکا محروم می شوند. اما کشورهایی که همکار آمریکا در تحریم ایران تشخیص داده شوند از شمول این قانون مستثنی می شوند.

بر همین اساس با توجه به اهمیت نفت ایران برای اقتصاد جهان و نبود امکان حذف کامل آن از بازار، دولت آمریکا به کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی واردات نفت متحدان خود از ایران قانع شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، تانر ییلدیز که روز جمعه در جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود  ترکیه انتظار دارد تاحدودی این رقم را با خرید نفت از لیبی جبران کند. این کشور همچنین با عربستان در حال مذاکره است.

وی در ادامه گفت ما در نظر داریم به منابع و مسیرهای تامین نفت مورد نیاز خود تنوع ببخشیم.

ترکیه روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد می کند که در صورت کاهش ۱۰ درصدی این رقم صادرات نفت ایران به این کشور به ۱۸۰ هزار بشکه در روز می رسد./عصرایران