اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مفتی عربستان و داعش جشن میلاد پیامبر (ص) را حرام اعلام کرد



اخبار,اخبار بین الملل, گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - مفتی عربستان و داعش جشن میلاد پیامبر (ص) را حرام اعلام کرد

مفتی عربستان سعودی و گروهک تروریستی داعش در شهر موصل عراق جشن میلاد پیامبر (ص) را حرام اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه ماهواره ای نبأ، شیخ عبدالعزیز آل شیخ مفتی عربستان در خطبه نماز جمعه شهر ریاض، برپایی مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام را بدعت و خرافات دانست.

در حالی که سرکردگان وهابی و روحانی نماهای درباری عربستان که برگزاری هرگونه جشن و مراسم در مناسبت های مذهبی از جمله میلاد پیامبر اکرم(ص) را 'بدعت' می نامند و آن را تحریم می کنند جشن های هفده روزه رژیم آل سعود موسوم به 'جنادریه' را می ستایند و حتی برای این جشن ها دست به 'بازاریابی' زده و سعی در صادر کردن آن به کشورهای عربی همسایه دارند.

در همین راستا گروهک تروریستی داعش نیز در شهر موصل عراق برپایی جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) را حرام و بدعت دانسته است.

یکی از به اصطلاح روحانیون داعشی در موصل در همین رابطه گفت که این گروهک تروریستی به اطلاع همه مساجد این شهر رسانده که نباید مراسم میلاد پیامبر (ص) را جشن بگیرند .

اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
مفتی مصر:برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم(ص)جایز است !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برگزاری جشن میلاد پیامبر (ص) حرام شد!


من هیچ پایه و اساسی درباره گرفتن جشن به مناسبت تولد پیامبر در سنت رسول خدا، سنت خلفای راشدین و ائمه هدایت نمی‌بینم.

فارس: مفتی وهابی سعودی برگزاری هرگونه جشن به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) را حرام اعلام کرد.
 
 "عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ" که مفتی کل عربستان سعودی به شمار می‌آید، روز گذشته در مصاحبه با روزنامه سعودی "المدینه" گرفتن هرگونه جشن به مناسبت میلاد پیامبر (ص) را بدعتی بی‌پایه و اساس خواند.

وی گفت: من هیچ پایه و اساسی درباره گرفتن جشن به مناسبت تولد پیامبر در سنت رسول خدا، سنت خلفای راشدین و ائمه هدایت نمی‌بینم.

چندی پیش این مفتی وهابی سعودی پس از فاش شدن برخی از مفاسد خاندان آل‌سعود استفاده از توئیتر و فیس بوک را برای مردم عربستان تحریم کرده بود.

این مفتی وهابی در ادامه افزود: برخی اعتقاد دارند، اگر کسی برای تولد پیامبر جشن نگیرد، به رسول خدا جفا کرده و شرط محبت را به جا نیاورده است و این تصوری اشتباه است.

مفتی سعودی تاکید کرد: بالعکس کسانی که جشن نمی‌گیرند و به این مناسبت بهایی پرداخت نمی‌کنند، دقیقا همان کسانی هستند که به سنت پیامبر پایبند هستند و اگر نشانی از چنین کاری بین خلفای راشدین و پیروان آنان می‌یافتند پیش و بیش از هر کس به برگزاری چنین مراسمی اقدام می کردند.