اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معمای قتل زن انگلیسی در روستای فرانسوی



معمای قتل زن انگلیسی در روستای فرانسوی

گروه حوادث: یک باغبان فرانسوی که همه وی را مردی مهربان می‌شناسند در قتل زن انگلیسی تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

هیچ‌کدام از روستاییان «وابر تایزک» فرانسه باور ندارند این باغبان می‌تواند قاتل زن خوشرو بوده باشد.

پاتریشیا که 58 ساله بود به تنهایی در کلبه روستایی‌اش در منطقه‌ای خوش آب و هوا در فرانسوی زندگی می‌کرد تا اینکه همسایه‌ها 3 هفته از وی بی‌اطلاع شدند.

پلیس محلی که ابتدا تصور می‌کرد این مهاجر انگلیسی برای دیدار خانواده‌اش به بریتانیا سفر کرده است وقتی پی برد ناپدید شدن وی ناگهانی بوده و بعید به نظر می‌رسد وی بدون اطلاع دادن به همسایه‌هایش که به دیدن یکدیگر در هر روز عادت کرده بودند به سفر رفته باشد، فرضیه وقوع قتل را مدنظر قرار داد. بدین‌ترتیب، کلبه رویایی این زن انگلیسی در جنوب‌غرب فرانسه تحت تجسس گرفته شد و پلیس نه‌تنها داخل خانه پاتریشیا بلکه در خودروی باغبان 50 ساله به نام ژان لوئیس به لکه‌های خون دست یافت.

27 آگوست 2012 میلادی- 6 شهریورماه سال جاری- بود که بررسی قتل پاتریشیا در دستور کار پلیس جنایی فرانسه قرار گرفت و ژان لوئیس در بازجویی‌ها خود را بی‌گناه دانست. این باغبان ادعا کرد لکه‌های خون موجود در خودرویش ربطی به پاتریشیا ندارد و متعلق به حیوان شکار شده است.

از سوی دیگر همسایه‌های پاتریشیا همه گفتند مرد باغبان بسیار مهربان بوده و عاشقانه به پاتریشیا علاقه داشته است.

روستاییان وبرا تایزک گفتند نمی‌توانند باور کنند باغبان قابل اعتماد و شناخته‌شده که 8 برادر و خواهر نیز دارد مسؤول ناپدید شدن زن بریتانیایی باشد.

آندره، یکی از روستایی‌ها گفت: «باغبان و خانم ویلسون نگاه‌های مهربانانه‌ای به یکدیگر داشتند و وقتی شنیدم خانم ویلسون ناپدید شده است تصور کردم آن‌دو به گردش عاشقانه رفته‌اند، چراکه همیشه در چشم‌هایشان چیز خاصی احساس می‌شد». پلیس جنایی فرانسه در شاخه تحقیقاتی پی برد ژان لوئیس، شکارچی نیز هست و احتمال دارد خون‌های خودرویش متعلق به حیوانی باشد که دستور داد نمونه‌برداری صورت گیرد.

در ادامه تجسس‌ها تیم پلیسی دید همه برای مرد باغبان احترام قائل هستند و وی سال‌های زیادی در این روستا برای مردم کار کرده است.

یک روستایی که دوست پاتریشیا بوده به پلیس گفت: «من لوئیس را 12 سالی می‌شود می‌شناسم. وی یک انسان مفید است و امکان ندارد دست به قتل زده باشد، هنگامی که شوهرم از دنیا رفت همین باغبان مرا کمک و حمایت کرد. لوئیس یک مرد بزرگ‌دل و از دوستان صمیمی من است».

اما بررسی‌های پزشکی جنایی نشان داد لکه‌های خون در داخل خانه زن انگلیسی نه‌تنها متعلق به خود وی است بلکه تا اطراف خانه‌اش کشانده شده که نشان می‌دهد پس از قتل داخل خودرویی انتقال یافته و عامل جنایت جسد را با خود برده است و شاید جسدش به داخل رودخانه‌ای در نزدیکی روستا انداخته شده باشد که تیمی از غواصان برای پیدا کردن جسد این زن وارد عمل شده‌اند ولی هنوز اثری به دست نیاورده‌اند. این در حالی است که نمونه‌برداری از خون‌های داخل خودروی باغبان هنوز نتایجی نداشته است اما این مرد که داخل یک کاروان زندگی می‌کند بازداشت شده است.

پاتریک دژارون، معاون دادستان مون پلیه در این باره گفت: باغبان تا به حال هیچ سابقه کیفری نداشته و هیچ سرقتی نیز از خانه زن انگلیسی صورت نگرفته است.

بنا به این گزارش، پاتریشیا و همسر 54 ساله‌اش به نام دونالد مارکوس 4 سال پیش با فروش خانه‌شان در انگلیس به فرانسه مهاجرت کرده بودند که شوهر وی پس از اختلافات شدید با همسرش روستای فرانسوی را ترک کرده و در ماه نوامبر به انگلیس بازگشته بود./وطن امروز

 


ویدیو مرتبط :
دعوای زن فرانسوی با زن محجبه در قالب دوربین مخفی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معمای قتل مردی که با دو زن رابطه داشت



اخبار,اخبار حوادث

 

 

در ابتدای جلسه محاکمه که در شعبه 71 دادگاه کیفری‌استان تهران برگزار شد، نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و گفت: 12 اردیبهشت سال‌جاری ماموران پلیس رباط‌کریم جسد مرد جوانی را پیدا کردند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده‌ بود. بررسی صحنه جرم نشان داد، مقتول به دست یک نفر کشته نشده و با چندین نفر درگیر شده بود چراکه لکه‌های خون نشان می‌داد قاتلان مقتول را تا صد متر روی زمین کشیده‌اند. همچنین با توجه به اینکه ضربات متعدد چاقو بر بدن مرد جوان وارد شده‌ بود، پلیس فرضیه قتل ناموسی را مطرح کرد.

جنازه به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات پلیس آغاز شد. آنها متوجه شدند مقتول «مهران» نام ‌دارد و خانواده‌اش گزارش مفقود شدن او را قبلا به پلیس داده‌ بودند. با توجه به مشخص شدن هویت مقتول، تحقیقات در مورد زندگی شخصی او در دستور کار قرار گرفت. کارآگاهان متوجه شدند، مهران رابطه‌ای خاص و پنهانی با دو زن داشت که یکی از آنها در اسلامشهر و دیگری در رباط‌کریم سکونت دارند.

وقتی پلیس توانست محل زندگی نسترن- یکی از این زنان- را پیدا کند، او را بازداشت کرد. زن جوان در بازجویی‌ها اعتراف کرد، می‌داند مهران چطور کشته شده است. او گفت: مدتی بود که با مهران رابطه پنهانی داشتم. شب حادثه او به خانه من آمد و بعد از چند ساعت رفت. حدود ساعت 11 شب بود که متوجه شدم، او را سرکوچه با چاقو زده‌اند، البته مهران به من گفته بود که مدتی است دو مرد با او تماس می‌گیرند و وی را تهدید می‌کنند و اگر ارتباطش را با من قطع نکند او را می‌کشند. ماموران با توجه به این گفته‌ها بررسی‌های خود را ادامه دادند و موفق شدند از گوشی تلفن همراه مهران صدای ضبط شده دو مرد را به دست آورند که در حال تهدید کردن مقتول بودند. از سوی دیگر ماموران متوجه شدند، وقتی مقتول روز حادثه از خانه نسترن خارج شد یک دستگاه پژو 206 او را تعقیب کرد.

نماینده دادستان ادامه داد: تیم جنایی در ادامه بررسی‌ها خانه زن دوم به نام نسرین را که مهران با او هم رابطه داشت، پیدا کردند و او را هم مورد بازجویی قرار دادند. نسرین گفت: من در جریان قتل مهران نیستم و اصلا او را ندیدم. وقتی پلیس این ادعا را بررسی کرد، متوجه شد این زن همه واقعیت را نگفته است. ماموران همچنین پی بردند، برادر نسرین یک پژو 206 دارد بنابراین او را بازداشت کردند.

این مرد به نام «حسین» در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: مهران پسرخاله اوست و یک انتقام‌جویی ناموسی او را وادار به قتل کرد. این مرد در قسمتی از بازجویی‌هایش گفت: وقتی فهمیدم مهران به زور وارد خانه خواهرم شده و او را مورد آزار قرار داده است، تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم و برای این کار از «پویا» یکی از اقوامم که رابطه دوستانه‌ای هم با او داشتم، کمک گرفتم.

او ادامه داد: مهران را تعقیب کردیم و متوجه شدیم او در خانه زنی به نام نسترن است و به آنجا هم رفت‌وآمد دارد. وقتی او از آن خانه خارج شد، تصمیم گرفتیم بکشیمش. مهران را سوار ماشین کردیم و در بیابان با ضربات متعدد چاقو به قتل رساندیم.

در ادامه جلسه دادگاه اولیای‌دم مقتول در جایگاه حاضر شدند و برای متهمان اصلی درخواست صدور حکم قصاص کردند. سپس متهمان به دفاع از خود پرداختند. آنها که به دست داشتن در قتل مهران اعتراف کرده بودند اقرارهای خود را پس گرفتند و مدعی شدند که هر آنچه گفته‌اند دروغ است.

متهم ردیف اول به ماموران گفت: من نقشی در قتل نداشتم و برای اینکه تحت فشار بودم، اعتراف کردم. من اصلا در جریان روابط مقتول با خواهرم و زن دیگری قرار نداشتم. سپس متهم ردیف دوم در جایگاه حاضر شد. او هم اتهامش را رد کرد و گفت: آنچه ما در دادسرا گفتیم شاید منطبق با واقعیت باشد اما آموخته‌هایمان از اداره آگاهی است. او گفت: من اصلا نمی‌دانستم چه کسی کشته شده و چرا به قتل رسیده ‌است، البته نسرین و برادرش با مقتول رابطه فامیلی داشتند اما این موضوع ربطی به من نداشت. در پایان دو زن در جایگاه حاضر شدند، آنها که متهم به داشتن رابطه نامشروع بودند داشتن رابطه را انکار کردند و گفتند هیچ رابطه‌ای بین آنها و مقتول نبود. با پایان یافتن جلسه محاکمه هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.... /   روزنامه شرق