اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معمای قتل زنی در پاركینگ و كشف جسد یک مرد



معمای قتل زنی در پاركینگ و كشف جسد یک مرد

معمای كشف دو جسد در منزل مسكونی واقع در یكی از محله های شمال شهر تهران كه یكی از آنها به قتل رسیده و دیگری حلق آویز شده است در حالی روی میز كارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد كه به نظر می رسد فرضیه قتل به دست فردی كه خودكشی كرده است از میان سایر فرضیات پررنگ تر باشد.

به گزارش اعتماد، در حالی كه شنیده های خبرنگار ما حكایت از وقوع یك قتل در اثر توهمات ناشی از مصرف شیشه به دست مردی كه خود را حلق آویز كرده دارد، تحقیقات جنایی برای شناسایی انگیزه های احتمالی این قتل و خودكشی ادامه دارد.

طی 18 روز گذشته این دومین قتلی است كه قاتل پس از ارتكاب آن دست به خودكشی زده و خبرش در رسانه ها منتشر شده است.

نوزدهم فروردین ماه امسال نیز مردی به نام مجید پسر 5 ساله خود را به قتل رساند و پس از آن با نوشتن نامه یی عنوان كرد كه قصد دارد به زندگی خودش نیز پایان دهد. جسد او یك روز پس از قتل پسرش در حالی كه حلق آویز شده بود در یكی از اتاق های قسمت اداری راه آهن پیدا شد.

جنایتی در پاركینگ

حدود ساعت 11:30 ظهر روز سه شنبه سوم اردیبهشت ماه وقتی زنی از ساكنان یك مجتمع مسكونی در خیابان یخچال تلفن 110 را گرفت و مركز فوریت های پلیسی را از وقوع قتلی باخبر كرد ماموران كلانتری 102 پاسداران برای بررسی اولیه این گزارش در محل حاضر شدند.   بلافاصله پس از اعلام این گزارش مراتب با بازپرس كشیك قتل هماهنگ شد و اكیپی از عوامل تشخیص هویت، حفظ صحنه جرم وپزشكی قانونی به همراه قاضی رسولی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران وارد صحنه شدند.

زنی كه در همسایگی محل جنایت زندگی می كرد و به پلیس تلفن كرده بود در این باره به ماموران گفت: دقایقی قبل می خواستم برای انجام كاری از خانه خارج شوم، سوار آسانسور شدم و به پاركینگ رفتم اما همین كه در پاركینگ را باز كردم جسد زن همسایه مان را دیدم كه جلوی خودرواش روی زمین افتاده بود بعد از آن هم پلیس را خبر كردم.   

با حضور ماموران كلانتری 102 پاسداران و بازپرس ویژه قتل مشخص شد محل قتل پاركینگ مجتمع مسكونی 5 طبقه یی واقع در خیابان یخچال در محله قلهك تهران است و جسد این زن درست جلوی خودروی ام وی امی كه متعلق به خودش بود روی زمین افتاده است.

جسد این زن در حالی روی زمین افتاده بود كه گردنش به وسیله چاقو بریده شده بود و چند ضربه چاقو نیز به بدنش وارد شده بود. با دستور قاضی رسولی جسد متوفی برای انجام معاینات دقیق تر و بررسی علت تامه فوت به پزشكی قانونی فرستاده و تحقیقات برای شناسایی هویت قاتل آغاز شد. 

بررسی های ماموران نشان می داد متوفی زنی 47 ساله است. او دارای دو فرزند دختر و پسر بوده كه اولی 18 ساله و دومی 10 ساله بوده اند و به همراه شوهرش كه یك پزشك است در طبقه اول آن ساختمان زندگی می كرده اند. همسایه ها همگی در وصف محسنات مقتول و خانواده اش سخن گفتند و اعلام كردند كه وی خانواده موجه و باشخصیتی داشته و خودش نیز تحصیلات عالیه داشته است. پیگیری های خبرنگار ما حكایت از این دارد كه مقتول دارای دو مدرك تحصیلی لیسانس علوم اجتماعی و مترجمی زبان انگلیسی است.

جسدی در خرپشته   

در حالی كه تیمی از كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مامور رسیدگی تخصصی به این پرونده شده بودند كشف جسد دیگری در خرپشته ساختمان تحقیقات جنایی را وارد مرحله دیگری كرد. بررسی های كارآگاهان حكایت از آن داشت كه جسد دوم متعلق به سرایدار این مجتمع مسكونی 5 طبقه است كه خودش را از میله های نرده راه پله حلق آویز كرده است.

بنا به گفته اهالی این ساختمان سرایدار ایرانی این مجتمع از سال 1383 تاكنون در این ساختمان مشغول به كار بوده است. در ادامه تحقیقات مشخص شد سرایدار ایرانی بوده و تنها در آن خانه در اتاقك سرایداری زندگی می كرده است.

پس از كشف جسد سرایدار در اتاقك پشت بام این احتمال قوت گرفت كه این ماجرا یك قتل و یك خودكشی باشد كه توسط سرایدار 30 ساله این ساختمان به وقوع پیوسته است. پس از آن ماموران به تحقیق از اهالی این مجتمع بیست واحدی پرداختند.

اهالی ساكن این مجتمع به ماموران گفتند كه سرایدار حدود 9 سال است كه در این خانه كار می كند. یكی از همسایگان نیز به ماموران گفت: آقای سرایدار رفتاری غیرمعمول داشت به نظر می رسید این اواخر مواد مخدر یا روانگردان مصرف می كند.   

با كشف این سرنخ احتمال وقوع این قتل در اثر توهم ناشی از مصرف شیشه نزد كارآگاهان قوت گرفت. در حال حاضر تحقیقات كارآگاهان حكایت از این دارد كه قتل زن همسایه تحت تاثیر توهم شیشه به دست سرایدار صورت گرفته و او پس از آن خود را نیز حلق آویز كرده است. هر چند سرایدار این ساختمان برخلاف آنچه كه مجید پدر امیرعلی انجام داده بود نامه یی برای شرح آنچه كه انجام داده است از خود به جا نگذاشته اما تحقیقات برای روشن شدن زوایای دیگر این پرونده ادامه دارد./اعتماد

 

 

 


ویدیو مرتبط :
لحظه كشف جسد سفیر امریكا در لیبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معمای پیچیده قتل مرد میانسال



اخبار حوادث -  قضات دادگاه کیفری استان تهران بررسی می‌کنند
معمای پیچیده قتل مرد میانسال

پرونده قتل مرموز مردی در خانه فردی غریبه برای رسیدگی در اختیار قضات دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.

 به گزارش شرق، مردی میانسال به نام منصور آذر دوسال قبل به کلانتری یافت‌آباد رفت و از مرگ فردی خبر داد که به‌عنوان نقاش در خانه‌اش کار می‌کرد. او گفت: «برای رنگ‌کردن خانه از مردی به نام محمود کمک خواستم.

 

او حین کار از بلندی سقوط کرد. من وی را به بیمارستان رساندم اما او جانش را از دست داد.» جسد مرد میانسال بعد از تشکیل پرونده به پزشکی‌قانونی فرستاده شد و متخصصان بعد از انجام آزمایش‌های تخصصی اعلام کردند علت مرگ آسیب نخاعی و شکستگی‌های متعدد در ناحیه گردن است. آنها همچنین خاطرنشان کردند شکستگی‌ها حین کار ایجاد نشده و فردی به مقتول ضرباتی را وارد کرده است. 

 

منصور بعد از اینکه پزشکی‌قانونی نظریه خود را اعلام کرد، بازداشت شد اما اتهام قتل را نپذیرفت. او گفت: «زمان حادثه من به قصد خریدن غذا از خانه بیرون رفتم. محمود هم مشغول رنگ‌زدن دیوارهای آشپزخانه بود وقتی به منزل برگشتم دیدم محمود روی زمین افتاده است به همین دلیل سریع او را به بیمارستان رساندم. من هیچ نقشی در مرگ این مرد نداشتم و اصلا او را نمی‌شناسم و از وی فقط به‌عنوان نقاش کمک خواسته بودم.»


کارآگاهان در گام بعدی به خانه متهم رفتند و آنجا را بازرسی کردند اما هیچ ابزار کاری که مربوط به نقاشی ساختمان باشد پیدا نکردند به همین دلیل سوءظن‌ها نسبت به متهم بیش از پیش شد. در این میان اعضای خانواده محمود وقتی تحت بازجویی قرار گرفتند گفتند منصور را نمی‌شناسند.

 

آنها گفتند: «محمود اصلا نقاش نبود و ما نمی‌دانیم او به چه دلیل به خانه متهم رفته بود.» این اظهارات معما را پیچیده‌تر کرد تا اینکه در نهایت بازپرس ویژه قتل با توجه به مدارک موجود که خلاف گفته‌های منصور را ثابت می‌کرد این مرد را در قتل گناهکار تشخیص داد و برای وی قرار مجرمیت صادر کرد. نماینده دادستان نیز پس از مطالعه پرونده، منصور را مجرم دانست و به این ترتیب قضات دادگاه کیفری مسوول محاکمه متهم شدند. بنابر این گزارش جلسه دادگاه به‌زودی برگزار می‌شود.
اخبار حوادث - شرق