اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معمارنژاد:استقرار گمرک فقط در اسکله های رسمی



 

 

معمارنژاد:استقرار گمرک فقط در اسکله های رسمی

 

 

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه گمرک تنها در اسکله ها و مرز رسمی مستقر است، گفت: در برخی مرزها معابر غیر رسمی وجود دارد که گمرک در آنها مستقر نیست و چنانچه کالایی از این معابر وارد کشور شود، به طور حتم قاچاق است.

عباس معمارنژاد در گفتگو با مهر درباره اسکله های غیرمجاز در کشور گفت: گمرک تنها در اسکله هایی مستقر است که به عنوان اسکله های رسمی و مرز رسمی در کشور مطرح و شناخته شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نمی دانم اسکله غیرمجاز در کشور وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: گمرک در تمام اسکله هایی که به عنوان مرز رسمی کشور توسط دولت تعیین شده است، مستقر است و نظارت بر امر ورود و خروج کالا را بر عهده دارد.

وی همچنین در مورد ورود کالاها از طریق مرزنشینان به داخل کشور و استقرار گمرک در تمام مرزهای قانونی برای کنترل این کالاها عنوان کرد: گمرک در تمام مناطقی که به عنوان مرز رسمی توسط دولت تصویب شده است، مستقر است.

معمارنژاد با بیان اینکه در برخی مرزها معابر غیر رسمی وجود دارد که گمرک در آنها مستقر نیست، عنوان کرد: در مناطقی هم که گمرک مستقر نیست، چنانچه کالایی وارد کشور شود، به طور حتم قاچاق است.

رئیس کل گمرک ایران تصریح کرد: براساس قانون گمرک در مناطقی مستقر است که مرز رسمی از طریق دولت تعیین شده باشد، مثلا در مرز باشماق گمرک باشماق مستقر است زیرا دولت آن را به عنوان مرز رسمی تعیین کرده است.

وی اضافه کرد: اگر ۱۰ یا ۲۰ کیلومتر دورتر از مرزی که گمرک در آن مستقر است، راهی غیرقانونی وجود دارد که کالا از طریق آن وارد کشور می شود، معبر غیررسمی و غیرمجاز محسوب می شود.... /  خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
اسکله ناز چشات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقرار مجلس دهم، تندروها را از صحنه رسمی حذف می‌کند



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات تاکید کرد: با استقرار مجلس دهم که مجلسی همسو با دولت است امیدواریم حرف‌هایی هم که از تریبون آن شنیده می‌شود به ویژه در مورد شخصیت‌های کشور، منطقی باشد.

محسن مهرعلیزاده در گفت‌وگو با ایلنا، با یادآوری موضوع ممنوع‌التصویری سید محمد خاتمی تاکید کرد: وقتی محدودیتی ایجاد می‌شود، عده‌ای عامدانه فضا را تند می‌کنند؛ گویی برخی منفعت‌شان در ایجاد دعوا و حاشیه است و نمی‌توانند در منطق، حیات سیاسی داشته باشند؛ به عبارتی دیگر نان برخی در دعوا و حاشیه‌ها است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: با استقرار مجلس دهم که مجلسی همسو با دولت است، امیدواریم حرف‌هایی که از تریبون آن شنیده می‌شود به ویژه در مورد شخصیت‌های کشور، منطقی باشد.

او با بیان اینکه وقتی مسائل وارونه جلوه داده می‌شود، اصالت‌ها و ارزش‌ها جای خود را به بی‌ارزشی‌ها می‌دهد، اظهار داشت: دولت باید با استفاده از فضای انتخاب مردم در سال 92 و 94 از منطق و عقلانیت در رفع محدودیت‌ها استفاده کند.

معاون رییس جمهور در دولت اصلاحات با بیان اینکه معتقدیم این محدودیت‌ها ناشی از برخی فضاسازی‌های ایجاد شده است، ابراز داشت: دستگاه‌هایی که چنین محدودیت‌هایی را وضع کردند، باید بگویند چرا این اتفاق افتاده است.

مهرعلیزاده یادآور شد: با استقرار ترکیب مجلس دهم تندروها به میزان زیادی در صحنه رسمی کشور نخواهند بود و این به عقلانیت بیشتر در بررسی خیلی از مسائل از جمله ممنوع‌التصویری آقای خاتمی کمک می‌کند.

 

اخبار سیاسی - ایلنا