اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون وزیر راه و شهرسازی:اگر سال آینده قیمت مصالح بالا برود، درباره افزایش قیمت ها تصمیم می گیریم



 

معاون وزیر راه و شهرسازی:اگر سال آینده قیمت مصالح بالا برود، درباره افزایش قیمت ها تصمیم می گیریم

 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش وزیر راه و شهرسازی این است كه با كنترل قیمت ها به متقاضیان كمك كند تا میزان آورده ی آنها كمتر باشد.

ابوالفضل صومعلو در گفت وگو با خبرنگار مسكن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ی نظارت بر قیمت ساخت مسكن مهر خود مالك در سال ۱۳۹۱ اظهار كرد: اگر قیمت مصالح در سال ۹۱ بالا برود، آنگاه برای افزایش قیمت ها تصمیم می گیریم، اما تاكنون هیچ انبوه سازی نسبت به افزایش قیمت ها به وزیر راه گله نكرده است.

در این راستا چندی پیش علی نیكزاد ـ وزیر راه و شهرسازی ـ اعلام كرد كه قیمت ساخت مسكن مهر سال ۹۱ با توافق دولت و انبوه سازان انجام می شود.

مسكن مهر مهمترین برنامه ی اقتصادی دولت های نهم و دهم

صومعلو با اشاره به این كه وزارت راه و شهرسازی تا سال ۹۰ هیچ گونه افزایش قیمت را نپذیرفته است، ادامه داد: در تفاهم نامه ها آمده بود كه اگر قیمت مصالح به یكباره بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت، مابه التفاوت را بپذیریم كه چنین امری رخ نداد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان این كه بنا به اعلام بانك مركزی، مسكن در سال ۸۸ نقش ۳.۵ درصدی در رشد اقتصادی داشته است، تصریح كرد: این سهم در سال ۸۹ با رشد بیش از۵۰ درصدی به بیش از ۵.۵ درصد رسیده است.

وی در ادامه قیمت ساخت مسكن به روش صنعتی سازی را به طور میانگین ۳۵۰ هزار عنوان و خاطرنشان كرد: اعتقاد دولت دهم این است كه تا پایان این دولت هیچ ایرانی بدون مسكن نباشد..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
سال آینده، قیمت حامل های ارژی بدون افزایش قیمت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: آخرین اخبار درباره وام مسکن و قیمت در سال آینده



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت مسکن

 

اخبار اقتصادی - معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: آخرین اخبار درباره وام مسکن و قیمت در سال آینده

حامد مظاهریان، معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در برنامه تلویزیونی روزآمد درباره آینده قیمت مسکن توضیح داد.

براساس اطلاعاتی که مرکز آمار ایران منتشر کرده میزان صدور پروانه های ساختمانی به شدت کاهش یافته و همین موضوع سبب شده برخی از کارشناسان پیش بینی کنند که قیمت مسکن در آینده ای نزدیک افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین در همین رابطه حامد مظاهریان، معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مجله اقتصادی روزآمد که از شبکه پنج سما پخش می شود به رکو بخش مسکن اشاره کرد و گفت: « دوره های رکودی در بخش مسکن ظرف دو سال گذشته داشتیم که خوشبختانه با مصوبه دولت 300 هزار وام در بافت های فرسوده تصویب شده است. این موضوع برای مدت 6 سال است و از سویی  200 هزار وام در مناطق روستایی نیز پیش بینی شده است.» 

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در رابطه به افزایش وام مسکن نیز در روزآمد گفت: « بانک مرکزی در حال بررسی این موضوع است و انتظار می رود در آن بخش هم خبر های مثبتی برای انتشار در ماه های آینده داشته باشیم.»

او افزود: « برای ساخت تعداد واحد مسکونی که در 6 سال آینده پیش بینی شده و تامین مالی آن انجام گرفته انتظار می رود که سالیانه در این مدت بتوانیم تعدادگسترده ای عرضه برای خریداران داشته باشیم.»  

مظاهریان همچنین در رابطه با روند قیمت مسکن در سال آینده به این شکل پاسخ داد: « با این پیش بینی خوبی که شده 500 هزار مسکن ساخته شود فکر می کنیم از شوک قیمتی  جلوگیری شود و قیمت مسکن حداکثر یک رشد آرامی داشته باشد. این رشد قیمت زیر منحنی تورم خواهد بود چرا که با ورود گسترده این وام ها، بازار از افزایش شدید قیمت مسکن در سال آینده جلوگیری کند.»  

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین