اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون وزیر راه: رونق بازار مسکن در سال آینده/ کمبود خانه در کشور



اخبار اقتصادی - معاون وزیر راه و شهرسازی:
رونق بازار مسکن در سال آینده/ کمبود خانه در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی از رونق اقتصادی بخش مسکن از اوایل سال آینده خبر داد.

سید محمد پژمان - رییس سازمان ملی زمین و مسکن - در گفت‌وگو با ایسنا ، گفت: حضور سازندگان و سرمایه‌گذاران در بخش مسکن نشان دهنده اهمیت و افزایش فعالیت، سرمایه‌گذاری و بالا رفتن کیفیت در زمینه ساخت و ساز است.

کمبود خانه در کشور
وی خاطرنشان کرد: وضعیت مسکن در کشور دارای دو رویکرد است؛ نخست تامین مسکن که باتوجه به برد خانوارها با کمبود مواجه هستیم و بخش دیگر نوسازی واحدهای مسکونی موجود که به کیفیت ساخت بنا، عمر و قدمت آن بستگی دارد.

پژمان افزود: نوسازی که همراه با رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان باشد سبب ایجاد ساختمان‌های مقاوم و با کیفیت می‌شود و از لحاظ خدمات، نوع طرح و تاسیسات به گونه‌ای است که برای ساکنان فراتر از یک سر پناه و محل آرامش خواهد بود.

لزوم فراهم کردن سرمایه‌گذاری در بخش مسکن
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: دولت با ایجاد زمینه‌های سرمایه گذاری، برداشتن موانع و تامین مکانیزم‌های مناسب برای انبوه‌سازانی که هدفشان ایجاد مسکن برای اقشار متوسط به پایین است یک تقاضای موثر شکل می‌دهد و سبب ایجاد رابطه بین دو قشر تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌شود.

به گفته وی انبوه‌سازان با صنعتی‌سازی ساخت، ارتقای تکنولوژی و استفاده از آن در پروژه‌های بزرگ مقیاس سبب تضمین کیفیت، افزایش سرعت کار و کاهش هزینه‌ها در ساخت و ساز می‌شوند.

رییس سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: انبوه‌سازی کاری منطقی است که باید به سمت تولید حرفه‌ای‌تر پیش رود تا هم تولیدکنندگان وهم مصرف‌کنندگان از آن سود ببرند.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
بسته ی پیشنهادی دولت برای رونق بازار مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور پیش بینی کرد: بازار مسکن و ملک در سال آینده



اخبار,بازار مسکن و ملک در سال آینده


اخبار اقتصادی - قلی‌خسروی پیش‌بینی کرد
بازار مسکن و ملک در سال آینده

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور تصریح کرد: تا پایان سال قیمت مسکن در سراسر کشور ثابت می‌ماند اما با ورود به سال جدید به تدریج بازار مسکن از رکود فعلی خارج می‌شود.

مصطفی قلی‌خسروی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ثبات سیاسی، ثبات اقتصادی را در بر دارد، اظهار کرد: موافقت‌های اخیر در ژنو بر اقتصاد کشور و رکودی که در بازار مسکن حاکم است تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: موفقیت هسته‌ای در نوسانات طلا، دلار و رکودی که در بازار مسکن حاکم است تاثیرگذاراست و امیدوارم سال آینده با شکوفایی اقتصادی روبرو شویم.

ثبت روزانه 6000 معامله مسکن در کشور
رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور در پاسخ به اینکه ارزشیابی استان‌ها در بحث املاک چگونه بوده است؟ خاطرنشان کرد: با توجه به سامانه کد رهگیری که نشان‌دهنده‌ این موضوع است با آمار قابل توجهی در ثبت املاک روبرو هستیم و استان‌های اصفهان، شیراز، تبریز و تهران رکوردد‌ار آمار ثبت معاملات املاک هستند البته این سامانه با کمبودهایی روبرو است که باید حل شود.

وی افزود: هم اکنون آمار ثبت معاملات املاک در کشور 6000 ثبت در روز است.

وجود 5000 مشاور املاک غیر مجاز در کشور
به گفته قلی‌خسروی سامانه املاک و مستقلات با نام کد رهگیری جزو مطالبات مردم قرار گرفته و این سامانه عملکرد خوبی جهت زدودن انجام امور خلاف اسناد مسکن دارد اما انتظارت بر این است که تمامی خلاف‌ها به ثبت برسد تا جایی که با رقم صفر در این مورد روبرو شویم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور اظهار کرد:‌ حدود 113 هزار مشاور املاک در کشور وجود دارد که هر شهرستان با توجه به وسعت خود دارای تعداد مشخصی مشاور املاک است البته تعداد مشاوران املاکی که غیر مجاز هستند حدود 5000 مورد است که این افراد با مشکلاتی چون شرکا، صاحبان ملک یا پایان‌کار مواجه هستند و تصمیم بر این است که رؤسای اتحادیه‌ها بررسی لازم را برای جلوگیری از هر گونه حرکت غیر مجاز انجام دهند.

اخبار اقتصادی - ایسنا