اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون وزیر جهاد كشاورزی:مسوولیتی برای اعلام قیمت تمام شده شیر خام نداریم



 

 

قیمت شیر , شیر

 

 

در حالی كه بازار شیر خام و لبنیات نابه سامان بوده و وزارت تجارت رسیدگی به این اوضاع را منوط به نظریه وزارت كشاورزی درباره چگونگی عرضه شیر خام دانسته است، معاون وزیر كشاورزی تصریح كرد: این وزارتخانه هیچ مسوولیتی برای اعلام قیمت تمام شده شیر خام نداشته و اعتباری ندارد به شیر یارانه بپردازد.

سعادت الله عباسی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد كشاورزی در گفت وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح كرد: پس از حذف یارانه شیر طبق مصوبه ستاد هدفمندی یارانه ها قیمت تمام شده شیر خام، صنایع لبنی و همچنین نرخ محصولات برای مصرف كنندگان را كمیته های استانی به ریاست استاندار باید تعیین كند.

وی گفت: به سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان نیز مكاتبه شده است كه وزارت جهاد كشاورزی هیچ مسوولیتی برای اعلام قیمت تمام شده شیر خام ندارد.

این درحالی است كه علیرغم اعلام سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان كه با فروش شیرخام ۶۰۰ تومانی و افزایش قیمت محصولات لبنی برخورد می شود، قیمت ها همان قیمت های گران شده هستند كه پاسخ وزارت صنعت، معدن و تجارت به این وضعیت این است كه هنوز وزارت جهاد كشاورزی پاسخ مكاتبات آن ها را نداده و سیاستش در مورد شیر خام را اعلام نكرده است.

معاون وزیر جهاد كشاورزی درباره ی كاهش قیمت تمام شده شیر خام، اظهار كرد: باتوجه به اینكه بخشی از علوفه موردنیاز صنعت دامپروری وارداتی است و قیمت های جهانی افزایش یافته، تسهیلات برای تامین علوفه پرداخته شده است.

عباسی در پاسخ به كم بودن میزان تسهیلات كه نتوانسته باعث كاهش قیمت علوفه شود، تصریح كرد: اگر این اعتبار پرداخت نمی شد علوفه از قیمت فعلی گران تر می شد و پرداخت ۱۰۰میلیارد تومان یارانه برای تامین علوفه باعث شد قیمت نهاده های دامی گران تر از میزان فعلی نشود.

وی گفت: برای كاهش هزینه های تمام شده تولید، اصلاح ساختار گاوداری های شیری در نظر گرفته شده است كه بدین منظور طبق قانون هدفمندی یارانه ها ۱۰ هزار واحد دامداری طی پنج سال باید اصلاح ساختار شوند.

معاون وزیر جهاد كشاورزی اعلام كرد: برای اصلاح ساختار و تجهیز تاسیسات دامداری ها كه منجر به كاهش هزینه ی تمام شده و افزایش كیفیت شیر خام تولیدی می شود ۳۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه در نظر گرفته شده است.

عباسی درباره بالا بوده قیمت تمام شده شیر خام در كشور و سیاست حمایتی وزارت كشاورزی در این زمینه، اعلام كرد: وزارت جهاد كشاورزی اعتباری ندارد كه یارانه به شیر اختصاص دهد..... /  خبرگزارى ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
وزیر جهاد کشاورزی:نیازی به واردات شکر نداریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون وزیر جهاد كشاورزی:هیچ مجوزی برای واردات میوه صادر نكرده ایم



 

واردات‌ میوه , میوه

 

در حالی كه مسوولان سازمان توسعه تجارت ایران هفته گذشته از صدور مجوز واردات سیب و پرتقال از سوی وزارت جهاد كشاورزی خبر داده اند، معاون وزیر جهاد كشاورزی اعلام كرد: این وزارتخانه هیچ مجوزی برای واردات میوه صادر نكرده و واردات انوع میوه به جز موز همچنان ممنوع است.

محمدعلی نیكبخت در گفت وگو با خبرنگار كشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح كرد: با توجه به تولید بالای انواع میوه به ویژه محصولات باغی، هیچگونه كمبودی در بازار داخل وجود ندارد و این وزارتخانه به عنوان متولی تولید، هیچگونه مجوزی برای واردات میوه صادر نكرده است.

به گفته وی تعرفه واردات محصولات كشاورزی براساس نامه ی ارسال شده این وزارتخانه به وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در خردادماه لازم لااجرا است و هیچگونه تغییری در این ممنوعیت ورادات و تعرف های محصولات كشاورزی صورت نگرفته است.

معاون وزیر جهاد كشاورزی تاكید كرد: برداشت داخلی بیش از نیاز و تقاضای بازار است و نه تنها هیچگونه كمبودی ندارد بلكه انبارهای كشورمان مملو از میوه است.

این درحالی است كه حاتمی مدیر كل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت كشور هفته گذشته از برداشته شدن ممنوعیت واردات سیب و پرتقال خبر داده و اعلام كرده است: براساس اعلام وزارت جهاد كشاورزی از ابتدای بهمن ماه امسال تا پایان اردیبهشت واردات پرتقال و سیب با تعرفه چهار درصدی انجام می شود.

به گفته وی این واردات هیچگونه سقفی ندارد و براساس نیاز بازار انجام می شود.

گفتنی است؛ براساس ماده ١٦ قانون افزایش بهره وری در بخش كشاورزی و منابع طبیعی هرگونه صدور مجوز برای واردات محصولات كشاورزی باید از سوی وزارت جهاد كشاورزی صورت گیرد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز موظف به اجرای ابلاغیه وزارت متولی تولید است.

پیش از این نیز وزیر جهاد کشاورزی در مورد تأمین میوه شب عید گفته بود: ٥/١٧میلیون تن محصولات باغی داریم که به طور کامل نیاز داخل را برطرف می کند و ذخیره سازی هم به خوبی انجام شده است كه فقط با توجه به اینکه تولید نارنگی داخل به شب عید نمی رسد، احتمال دارد برای ذخیره سازی و تأمین نیاز عید واردات نارنگی اجازه داده شود اما پرتقال و سایر محصولات به حد کافی وجود دارد و نیازی به واردات نیست..... /  خبرگزارى ایسنا