اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معاون رییس‌جمهور: قیمت حامل‌های انرژی اضافه نمی‌شود



 قیمت حامل‌های انرژی

معاون رییس‌جمهور: قیمت حامل‌های انرژی اضافه نمی‌شود

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه "هدف ما بهبود معیشت مردم است"، گفت: در قانون بودجه امسال افزایش 38 درصد قیمت حامل‌های انرژی اضافه شد اما توافق کردیم ریالی به قیمت‌ها اضافه نشود تا مبادا بار گرانی بر دوش مردم سنگینی کند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در ادامه سفر به استان گیلان، روز جمعه در جمع نمازگزاران رشت اظهار کرد: ممکن است امسال منابع 210 هزار میلیارد تومانی درآمد کشور تحقق نیابد، بنابراین منابع دیگری را تعریف کردیم تا در لایحه اصلاحیه بودجه 92 تغییر دهیم و همچنین در دولت متعهد شده‌ایم که لایحه بودجه 93 را تا آذرماه تقدیم مجلس کنیم.

وی خطاب به مردم استان گیلان گفت: آنچه فرزندان شما در دولت تدبیر و امید متعهد شده‌اند، حذف دخالت‌های دشمنان انقلاب است که هیچگاه در طول این چند سال با تحریم‌ها و ترورهای مختلف دست از کشور ما نکشیدند. اگر نیروهای بسیج، سپاه، ارتش طی 35 سال گذشته در مقابل با حملات دشمنان بسیج شدند امروز نیز همچنان باید در مقابل حملاتی که اقتصاد کشور را هدف گرفته‌اند، بایستند.

معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی که محصول خون شهدا، فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری است امروز در تهاجم اقتصادی قرار گرفته است ولی ما با مقاومت اقتصادی به مقابله برمی‌خیزیم.

نوبخت با اشاره به دوران دفاع مقدس نیز تاکید کرد: اگر دیروز با شهیدان همرزم بودم امروز نیز به عنوان یک سرباز کوچک در این مقاومت اقتصادی با لباس خدمت به مردم در برابر تهاجم اقتصادی مقاومت می‌کنم.

سخنگوی دولت در پایان تصریح کرد: باید اختلافات را کنار بگذاریم؛ ما همه فرزندان این استانیم و برای رضای خدا و آرامش روح امام(ره) و فقط به توسعه کشور و استانمان فکر کنیم. /ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
معاون اول رییس جمهور غنا به تهران آمد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس اتاق بازرگانی ایران: دولت برای افزایش قیمت آب معدنی حساسیت دارد اما حامل های انرژی را به خوبی افزایش می دهد



  ، تامین ارز واردات,اخبار,اخبار اقتصادی

 

رییس اتاق بازرگانی ایران: دولت برای افزایش قیمت آب معدنی حساسیت دارد اما حامل های انرژی را به خوبی افزایش می دهد

بازرگانی - محمد نهاوندیان در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: مشکل ما این است که به طور مرتب برای چرخه اقتصاد مانع ایجاد می شود.

محمد نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی ایران که در جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران حضور یافته بود در سخنانی به بررسی موضوعات مطرح شده در نشست پرداخت تا به نوعی سخنان اعضای هیات نمایندگان را جمع بندی کرده باشد.

 

محمد نهاوندیان با اشاره به وجود نگاه های مختلف برای تقویت اقتصاد ملی وجود دارد گفت: «گروهی منتظر است تا از یک جایی کمکی بیاید و اقتصاد ملی تقویت شود. نگاهی به آسمان دارد و یا نگاهی به خارج. یک نگاه دیگر هم هست که معتقد است برای تقویت اقتصاد باید اجازه داد تا چرخه آن بچرخد. اقتصاد ایران در شرایط فعلی نیازی به تزریق از بیرون ندارد و تنها مشکل ما این است که به طور مرتب برای چرخه اقتصاد مانع ایجاد می شود».

 

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تبریک روز کارگر به لزوم از بین بردن نگاه تضادآمیز بین کار و سرمایه اشاره کرد و به سخنان مقام معظم رهبری در این مورد استناد کرد.

نهاوندیان گفت: «در سالی که به نام تولید ملی نامگذاری شده باید تضاد بین کار کارگر و سرمایه سرمایه دار را از بین ببریم و به گفته مقام معظم رهبری هم به کار و هم به سرمایه و هم به کارگر و هم به سرمایه دار احترام بگذاریم».

 

وی هم چنین در باب فرصت تاریخی تقویت صادرات و تامین ارز واردات از طریق صادرات سخنانی بیان کرد و توضیح داد: «یک بار در تاریخ ما در دوران درخشان دولت ملی تراز تجارت خارجی ما بدون نفت تراز شد اکنون هم اگر ارز حاصل از صادرات در اختیار واردات قرار گیرد این امر شدنی است».

 

محمد نهاوندیان خطاب به فعالان گفت که این موضوع مصوب شده تا ارز حاصل از صادرات برای واردات هزینه شود و تنظیم کننده این کار نیز اتاق بازرگانی باشد.

 

وی افزود: «راه حل هم این است که اتاق با ارز صادراتی واردات را تامین کند و سیاست ارزی بانک مرکزی هم به صورت شناور و رقابتی باشد. در این صورت دیگر ما نگران نیستیم که بخواهیم با دیوار تعرفه از خودمان دفاع کنیم».

 

رییس اتاق ایران در ادامه صحبت های خود به قرائت نظر اتاق در مورد فاز دوم هدفمندی در صحن مجلس اشاره کرد و گفت: «در فاز دوم نباید فشار جدید به بخش تولید بیاید.چگونه است که دولت برای افزایش اندک قیمت بطری آب معدنی هم نظر می دهد و روی آن حساسیت دارد و اجازه صادر نمی کند اما قیمت حامل های انرژی که در اختیار خودش است را به خوبی افزایش می دهد. اگر این حامل ها در اختیار یک شرکت خصوصی بود باز هم دولت این چنین اجازه افزایش قیمت می داد؟».

 

نهاوندیان در آخرین بخش از سخنان خود خواستار همدلی و همفکری برای اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار شد. وی 29 بند این قانون را 29 موضوع مهم چون ایجاد پنجره واحد، پاسخگو بودن دستگاه ها.... را مطالبه تمام فعالان اقتصادی خواند که باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود تا در نهایت به هدف برسد»./خبرآنلاین