اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معامله تسلیحاتی تل اویو و باکو/فروش هواپیماهای بدون سرنشین و سیستم موشکی به جمهوری آذربایجان



وزارت دفاع اسرائیل , دیپلماتیک , سیستم دفاع موشکی

 

اسوشیتدپرس نوشت: مسئولان وزارت دفاع اسرائیل روز یکشنبه فروش 1.6 میلیارد دلاری هواپیماهای بدون سنرشین، سیستم دفاع موشکی و ضد هوایی به جمهوری اذربایجان را تایید کردند.

این معامله تسلیحاتی میان اسرائیل و آذربایجان فناوری پیشرفته نظامی اسرائیل را، به مرزهای ایران نزدیک تر خواهد کرد. تنش میان ایران و آذربایجان در نتیجه همکاری نزدیک آذربایجان با اسرائیل بیشتر شده است.

فروش این محصولات به اذربایجان در زمان حساسی انجام شده است. اسرائیل همواره در تلاش برای تشکیل اتحادی دیپلماتیک با کشورهای منطقه است تا از انزوا خارج شود.

به نوشته ی آسوشیتدپرس، نگران اصلی اسرائیل ایران است و سران رژیم صهیونیستی اشاره کرده اند که اگر راهی برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته ای وجود نداشته باشد، خود را برای حمله نظامی اماده می کنند.

رابطه اسرائیل با جمهوری اذربجان در سال های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است..../انتخاب


ویدیو مرتبط :
عزاداری در باکو ( جمهوری آذربایجان )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معامله بزرگ تسلیحاتی اسرائیل و جمهوری آذربایجان



رئیس سابق موساد , اسرائیل, سفارتخانه

 

اسرائیل تسلیحاتی به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد دلار به جمهوری آذربایجان می فروشد.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس به نقل از مقامات نظامی اسرائیل نوشت: تل آویو به باکو تسلیحاتی شامل هواپیماهای بدون سرنشین، سامانه های دفاع موشکی و سامانه های ضدهوایی به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون دلار می فروشد.

برخی رسانه ها ، رقم این معامله را یک میلیارد و 400 میلیون دلار ذکر کرده اند.

جمهوری آذربایجان یکی از همسایگان مهم ایران است. روابط تهران - باکو در روزهای اخیر با تنش هایی روبه رو بوده است.

وزارت خارجه ایران چندی پیش با احضار سفیر جمهوری آذربایجان، به این کشور درباره همکاری با اسرائیل در ترور دانشمندان هسته ای ایران، اعتراض کرده بود.

قبل از این رسانه ها گفته بودند که جمهوری آذربایجان خاک خود را برای فعالیت های گسترده جاسوسی علیه ایران، در اختیار اسرائیل قرار داده است.

"دانی یاتوم " رئیس سابق سازمان جاسوسی خارجی اسرائیل (موساد) ، همزمانی انجام این معامله تسلیحاتی و تنش در روابط تهران - باکو را تصادفی دانست چرا که به گفته وی، چنین معامله ای، نیازمند زمان بسیار طولانی است.

وی اضافه کرد: تل آویو همچنان به هم پیمانان خود اسلحه می فروشد و اگر چنین اقدامی ، کمک به چالش کشیدن ایران باشد ، این اتفاق بهتری است.

جمهوری آذربایجان از جمله معدود کشورهای اسلامی است که با اسرائیل رابطه رسمی دیپلماتیک دارد و دو طرف در تل آویو و باکو، سفارتخانه دارند.../عصرایران