اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطهری: نقد رهبری هشداری به احمدی‌نژاد بود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

مطهری: نقد رهبری هشداری به احمدی‌نژاد بود/ نظر رهبری را می‌دانستیم استیضاح را منتفی می‌کردیم

نماینده تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جلسه استیضاح وزیر کار در مجلس گفت: نقد ایشان هشداری به آقای احمدینژاد بود.

علی مطهری در خصوص بیانات رهبری مبنی بر اینکه استیضاح کار غلطی بود، گفت: التزام به ولایت فقیه به این معنی نیست که همه نظرات ما مطابق نظرات رهبری باشد بلکه باید در عمل التزام داشته باشیم.

وی در گفتگو با مهر گفت: خود رهبر فرمودند مرز التزام به ولایت فقیه احکام حکومتی است. طبیعی است که نظر من همان است که قبلا از بیانات رهبری داشتم. من معتقدم که استیضاح وزیر کار برای دفاع از قانون مداری و مبارزه با قانون ستیزی بود و ارتباط مستقیمی با شخص وزیر داشت و کار درستی بود.

ولی اگر این نظر رهبری قبل از استیضاح بیان می شد ما استیضاح را منتفی می کردیم. چون در عمل تابع حکم ایشان هستیم. گرچه قانع نشده باشیم.

مطهری در خصوص آثار انتقاد رهبر انقلاب از رئیس جمهور و سخنان وی گفت: این که بعد از نزدیک به 8 سال به خاطر ملاحظاتی که وجود داشت اولین نقد جدی رهبر انقلاب به آقای احمدی نژاد صورت گرفته، قابل توجه است.وی افزود: برخی این سئوال را مطرح می کردند که چرا رهبری در مقابل هنجار شکنی های رئیس جمهور سکوت پیشه کرده و این سکوت تا کی ادامه خواهد یافت؟ امروز این سکوت شکست و طرفداران آقای احمدی نژاد که به حمایت های مکرر رهبری استناد می کردند باید در قضاوت و رفتار خود تجدید نظر کنند.

مطهری اضافه کرد: این نقد، هشداری به خود آقای احمدی نژاد هم بود که رفتار خود را تا زمان انتخابات با مصالح کشور تنظیم کند و برای پیروزی کاندیدای مورد نظرش پروژه سیاسی اجرا نکند و آبروی رقبا را حفظ کند. در غیر این صورت نهادهای قانونی مثل مجلس و رهبری عکس العمل مناسب نشان خواهند داد./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
صحبتهای علی مطهری و نقد عملکرد مجلس خبرگان و رهبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مطهری: رهبری نظر می‌دادند، استیضاح نمی‌کردیم/ ابراهیمی:احمدی نژاد از ملت و رهبری عذرخواهی کند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مطهری: رهبری نظر می‌دادند، استیضاح نمی‌کردیم/ ابراهیمی:احمدی نژاد از ملت و رهبری عذرخواهی کند

احمد توکلی از استیضاح کنندگان وزیر کار می گوید: چون رهبر انقلاب را فصل الخطاب می دانیم و وظیفه خودمان می دانیم که راهبردشان را محقق کنیم، از نظر ایشان استقبال می کنیم و برعهدی که همیشه با امام (ره) و رهبری داشته ایم، پایبندیم.

به گزارش نامه، علی مطهری در خصوص اظهارات امروز رهبر انقلاب درباره استیضاح وزیر کار گفت: اگر رهبری نظر میدادند، استیضاح نمی کردیم.

نماینده مردم تهران که با نسیم گفتگو کرده با بیان اینکه رهبری در سخنان خود بیشتر رئیس‌جمهور را نصیحت کردند و خطابشان بیشتر متوجه رئیس‌جمهور بود، اظهار داشت: بنابراین نباید روسای دو قوه را به یک چوب برانیم البته ایشان اشاره ای به صحبت های پایانی رئیس مجلس نیز داشتند.

مطهری افزود: در جایی که دولت قانون شکنی می کند مجلس نمی تواند به بهانه همدلی سکوت کند

توکلی: برای رفع مشکلات مردم به رهبری اطمینان می‌دهیماحمد توکلی  درباره بیانات امروز یکشنبه رهبر معظم انقلاب در خصوص اتفاقات 15 بهمن مجلس شورای اسلامی و لزوم همگرایی بیش از پیش مسئولان در شرایط فعلی، اظهار کرد: ما با هدف دفاع از حرمت قانون و قانون‌گذاری، تلاش های زیادی در جهت تامین خواسته های نمایندگان و رعایت قانون انجام دادیم، اما حالا که مقام معظم رهبری مصلحت اهمی را مطرح فرمودند، چون ایشان را فصل الخطاب می دانیم و وظیفه خودمان می دانیم که راهبرد ایشان را محقق کنیم، از نظر ایشان استقبال می کنیم و برعهدی که همیشه با امام (ره) و رهبری داشته ایم، پایبندیم.

توکلی به مهر گفت: چون مهمترین مساله کشور مشکلات اقتصادی است و بندهای معیشتی اکنون به دست و پای مردم پیچیده شده است، به رهبر عزیز اطمینان می دهیم که از حداکثر توان علمی، کارشناسی و قانونی خود در تغییر شرایط موجود بهره بگیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از خداوند می خواهیم که ما را در راه برطرف کردن و رفع مشکلات اقتصادی کشور و کاهش باری که روی دوش مردم وفادار و باغیرت قرار گرفته، موفق کند، تصریح کرد: رفع مشکلات اقتصادی مردم و برداشتن بار قرار گرفته بر روی دوش آن ها راهی جز تفاهم مسئولان ندارد.

توکلی در پایان خاطر نشان کرد: از همین فرصت استفاده می کنم و از روشنگری های کار سازی که مقام معظم رهبری در تبیین مساله ارتباط و مذاکره با آمریکا فرمودند، سپاس‌گزاری می کنم.

احمدی نژاد از ملت و رهبری عذرخواهی کند

همچنین عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نصایح امروز مقام معظم رهبری به روسای قوا، به مهر گفت: عذرخواهی از پیشگاه ملت و رهبری کمترین کاری است احمدی نژاد برای جبران خطای خود می تواند انجام دهد.حسین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرمایشات اخبر رهبری و نصیحت ایشان به سران قوا، گفت: رهبری پیش از این نیز تذکر داده بودند که مراقب باشید اختلافات به نزاع نکشد و به سطح جامعه و مردم نرسد اما متاسفانه به این تذکرات عمل نشد و کار به جایی رسید که ایشان بار دیگر تذکر دادند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، افزود: رهبری اخطار دادند که اگر رئیس یک قوه بخاطر مطلبی که بررسی و تحقیق نشده ، دو قوه دیگر را متهم سازد خلاف شرع و قانون عمل کرده است؛ بنابراین رئیس جمهور بخاطر جرمی که انجام داده است و در عین حال بدلیل عدم رعایت نصایح رهبری باید از شخص رهبر معظم انقلاب عذرخواهی کند و این حداقل کاری است که احمدی نژاد در جبران خطای خود باید انجام دهد.

وی عذرخواهی از مردم را دومین اقدام رئیس جمهور برای جبران اشتباهش خواند و گفت: مردم با این همه مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و رئیس جمهور به جای اینکه به فکر رفع  دغدغه های آنان باشد و حل مشکلات آنان را در اولویت کارهای خود قرار دهد، به اختلافات دامن می زند.

ابراهیمی گفت : واجب است که رئیس جمهور از مردم نیز عذرخواهی کند.

ابراهیمی با بیان اینکه احمدی نژاد حرمت جایگاه ریسان جمهوری را حفظ نکرد، یادآور شد: رئیس جمهور باید از درگاه ملت عذرخواهی کند و ملتزم باشد که دیگر چنین تخلفی را انجام ندهد؛ چراکه رهبری در سخنان امروز خود یک تهدید آشکار داشتند که در صورت ادامه اینگونه اعمال ، رفتار دیگری با این قانون شکنی ها خواهد شد./نامه نیوز