اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطهری:در صورت رد صلاحیت مشایی احمدی‌نژاد مشکلاتی را برای کشور به وجود می‌آورد



علی مطهری ,رد صلاحیت مشایی,اخبار انتخاباتی

علی مطهری: تنها کسی که می‌‌تواند اوضاع فعلی کشور را سامان دهد هاشمی رفسنجانی است/ در صورت رد صلاحیت مشایی احمدی‌نژاد مشکلاتی را برای کشور به وجود می‌آورد

علی مطهری در نشست دانشجویی با موضوع «انتخابات» که با حضور جمعی از دانشجویان در پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد،

گزیده سخنان وی از این قرار است:

*در بررسی صلاحیت افراد باید نسبت به بعضی از اشخاص سهل‌گیری و نسبت به بعضی دیگر سخت‌گیری شود.

سهل‌گیری باید نسبت به منتقدان نظام باشد، اشکالی ندارد که فردی در مسائل کارشناسی نظرش مخالف با نظر رهبری باشد،‌ باید نظر و عمل را از هم جدا کنیم، فقط در جایی که رهبری حکم حکومتی دادند همه باید اطاعت کنند.

نسبت به افکارهایی که مخالف و مغایر مبانی اسلام است نیز باید سخت‌گیری صورت پذیرد، ما به تفکرهای انحرافی نباید اجازه ورود به انتخابات را بدهیم، بعضی از افراد به جای واژه «بیداری اسلامی» از واژه «بیداری انسانی» استفاده می‌کنند، اینها همه قابل بحث است و انحرافات فکری است و اصلاً نمی‌شود این‌ها را کوچک شمرد و باید در مقابل این افراد ایستاد، مانند همان دعوا و مقابله‌ای که شهید مطهری با خیلی از منحرفان انقلابی داشت.

هر وقت ما در مجلس این مباحث را مطرح کردیم گفتند «آقا این حرف‌ها را نگویید دشمن شاد می‌شود، ‌این مباحث فرعی هستند»، نه به اعتقاد بنده این‌ها جزء مبانی و اصول است.

*تنها کسی که می‌‌تواند اوضاع فعلی کشور را سامان دهد هاشمی رفسنجانی است، در شرایط عادی بهتر است که روحانیون وارد سیاست نشوند ولی این اوضاع بحرانی است و دوره‌ای نیست که افراد کم تجربه وارد کار شوند. به یک فرد پخته و کارآزموده نیازمندیم.

*به نظرم هاشمی با نفوذی که در برخی کشورهای عربی دارد و اتحادی که بین گروه‌ها و ائتلاف‌های مختلف برقرار می‌کند می‌تواند خیلی مفید باشد. ایشان دو دوره رئیس جمهور بودند و دیگر سودای قدرت و سیاست در سر ندارند.

*قرائن نشان می‌دهد در صورت رد صلاحیت مشایی احمدی‌نژاد ساکت نخواهد ماند و مشکلاتی را برای کشور به وجود می‌آورد زیرا وی نگاهی اعتقادی به مشایی دارد.

*اصلاح‌طلبان برای پیروزی در انتخابات باید با کاندیدای حداکثری در انتخابات وارد شوند و کاندیدای حداکثری آنها محمد خاتمی است. حضور وی باعث شور و شوق انتخاباتی می‌شود و البته این گفته بنده بدان معنا نیست که خاتمی را فردی اصلح می‌دانم.

*بر اساس برآوردهای صورت گرفته جشن استادیوم آزادی 50 میلیارد تومان برای دولت هزینه داشته است و این‌ها همه تخلفات مالی محسوب می‌شود و جفا در حق مردم است.

*در معنای لغوی بنده هم اصولگرا و هم اصلاح‌طلب هستم ولی در معنای اصطلاحی در مبانی فرهنگی اصولگرا و در مبانی سیاسی اصلاح طلب هستم.

*اوج بی‌حجابی و بدحجابی در دولت احمدی‌نژاد به اوج رسیده است./خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
رد صلاحیت رفسنجانی و مشایی!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال استعفای احمدی‌نژاد و لغو انتخابات در صورت رد صلاحیت مشایی!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

احتمال استعفای احمدی‌نژاد و لغو انتخابات در صورت رد صلاحیت مشایی!

نتخاب  : قاسم روانبخش گفت: احتمال دارد احمدی‌نژاد در اعتراض به این تصمیم شورای نگهبان٬ انتخابات آینده را برگزار نکند.

وی  در حسینیه اعظم زنجان با اشاره به شعار" زنده باد بهارِ" جریان انحرافی، حمایت قاطع و تاکید محمود احمدی نژاد را از اسفندیار رحیم مشایی یادآور شد و افزود: رنگ انتخاباتی جریان انحرافی "سبز بهاری" است.

وی تکرار شعر "زنده باد بهار" توسط اسفندیار رحیم مشایی در مناسبت های مختلف را یادآور شد و ادامه داد: این جریان همه ی برنامه ریزی ها را برای انتخابات آینده ریاست جمهوری انجام داده و بنا نیست از "مشایی" کوتاه بیاید.

حجت الاسلام روانبخش با بیان اینکه کشوری و نظامی که ولایت فقیه دارد بن بست ندارد، افزود: در صورت برکناری وزیر کشور، رهبری از جایگاه رهبری خود استفاده می‌کند و وزیر کشور را در مقام خود ابقا می‌کند و در صورت استعفای رئیس جمهوری، معاون اول به جای وی اداره کشور را تا بر روی کار آمدن رئیس جمهور جدید بر عهده می‌گیرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با پیش بینی برخی تحرکات احتمالی از سوی آقای احمدی نژاد در صورت رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی افزود: عدم اقدام برای برگزاری انتخابات از سوی دولت و برکناری وزیرکشور و استعفای شخص محمود احمدی نژاد از اقداماتی است که احتمال دارد احمدی نژاد در صورت رد صلاحیت مشایی صورت بدهد که در این خصوص تمام پیش بینی ها شده است.

حجت الاسلام روانبخش با پیش بینی رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم افزود: حتی مقام معظم رهبری با حکم حکومتی برای معاونت اولی هم فرمودند که صلاحیت ندارد، حال با این فرایند شورای نگهبان آیا کسی را که برای معاونت اولی صلاحیت نداشته برای انتخابات ریاست جمهوری تائید صلاحیت می‌کند؟ هرگز!

وی، جریان انحرافی را فاقد قدرت لازم برای ایجاد حرکت به خاطر رد صلاحیت مشایی عنوان کرد و گفت:« جریان انحرافی فاقد قدرت لازم برای ایجاد حرکت خاص است و این امر در 11 روز خانه نشینی احمدی نژاد ثابت شد زیرا فقط چند نفر به خاطر آقای احمدی نژاد جلوی پاستور رفتند»./انتخاب