اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطهری:تخریب صداوسیما موجب محبوبیت بیشتر هاشمی شد/تخریب‌های احمدی‌نژادی باید متوقف شود



تخریب هاشمی توسط صداوسیما

مطهری:تخریب صداوسیما موجب محبوبیت بیشتر هاشمی شد/تخریب‌های احمدی‌نژادی باید متوقف شود

انتشار سلسله گزارشی از شبكه‌های مختلف صدا و سیما به بهانه بحث ایران و امریكا كه در آن برخی از شخصیت‌های نظام آماج تخریب قرار گرفتند، با اعتراض چهره‌های شاخص مجلس روبه‌رو شد. در این راستا از جمله علی مطهری، نماینده تهران خواستار توقف فضای تخریب شد.

بحث از آنجا آغاز شد که سخنان حمید انصاری، قائم مقام موسسه نشر و حفظ آثار امام خمینی(ره) درباره اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی بازتابی بسیار متفاوت در رسانه‌های نزدیك به اصلاح‌طلبان و صدا و سیما داشت.

 

رسانه‌های اصلاح‌طلب آن را دال بر صحت كامل خاطرات هاشمی رفسنجانی گرفتند و در شماره روز یكشنبه 21 مهرماه در سطحی وسیع پوشش دادند و صدا و سیما هم همان شب حملات تند و تخریبی را علیه هاشمی ترتیب داد و اعلام كرد كه طرح شعار مرگ بر امریكا هیچ گاه از ادبیات سیاسی ایران خارج نشده و امام هم توصیه‌ای نداشته‌اند.

 

سمت و سوی گزارش یادشده به گونه‌ای بود كه هاشمی رفسنجانی به جعل خاطره و رسانه‌های منتشركننده خبر هم به تحریف اظهارات حمید انصاری متهم شدند.

این در حالی است كه به نوشته شماره دیروز روزنامه جمهوری اسلامی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال روزنامه جمهوری اسلامی مبنی بر این كه طرح موضوع امكان حذف شعار مرگ بر امریكا در شرایط كنونی آیا اقدامی غیرلازم و در زمان نامناسب نبود، گفت: این خاطره مربوط به سال‌ها قبل است و مسئول سایت بدون هماهنگی اقدام به انتشار آن در این زمان نمود كه اقدامی نادرست بود.

 

علاوه بر این، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصریح كرد: به دفتر تاكید كرده‌ام افراد بدون هماهنگی و اطلاع قبلی از انتشار مطالب منتسب به من خودداری نمایند. با این حال موج حملات علیه هاشمی از مرز انتقاد خارج شده و رنگ و بوی تخریب گرفت. بر همین اساس، بازتاب‌هایی را به دنبال داشت.

در همین راستا علی مطهری، نماینده تهران در این رابطه به روزنامه ایران گفت: صدا و سیما در طول چهار سال گذشته درصدد تخریب آقای هاشمی تلاش زیادی كرد، اما دیدیم كه در انتخابات 92 نتیجه عكس گرفت. بنابراین تخریب امروز صدا و سیما هم نتیجه عكس خواهد داد و موجب محبوبیت بیشتر آقای هاشمی خواهد شد.

علی مطهری با اشاره به تفاوت عمیق انتقاد و تخریب گفت: البته همه افراد در جامعه اسلامی قابل نقد و پاسخگو هستند، اما نقد با تخریب متفاوت است. در مسأله خاطراتی كه از افراد در ارتباط با امام خمینی(ره) نقل می‌شود، به نظر من خاطرات یاران نزدیك امام مثل آقای هاشمی و رهبر انقلاب باید پذیرفته شود و نیاز به تایید موسسه نشر آثار امام نیست.

مطهری با اشاره به پیامد بداخلاقی و اهانت در فضای كشور گفت: بدیهی است كه فضای تخریب به ضرر وحدت ملی و موجب تفرقه ملت و به نفع دشمنان جمهوری اسلامی است. این تخریب‌ها كه یادگار دوره آقای احمدی‌نژاد است، باید متوقف شود.

مطهری در ادامه به بحث شعار مرگ بر امریكا اشاره كرد و گفت: حذف یا حفظ این شعار چندان مهم نیست، مهم عمل ماست كه در جهت آرمان‌های اسلامی هست یا نه. درباره این كه شعار «مرگ بر امریكا» باشد یا نه، مردم به طور طبیعی و با توجه به رفتار امریكا تصمیم می‌گیرند و نیاز به تصمیم از بالا نیست./روزنو


ویدیو مرتبط :
تخریب نمازخانه اهل سنت و یا تخریب منازل فلسطینی ها؟؟؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تخریب هاشمی و سید حسن در صداوسیما


صدا و سیما در اتفاقی عجیب و غیراخلاقی در برنامه ویژه های هفته شبکه خبر به تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی پرداخت.

خبرگزاری برنا: صدا و سیما در اتفاقی عجیب و غیراخلاقی در برنامه ویژه های هفته شبکه خبر به تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی و   سید حسن خمینی پرداخت.

صدا وسیما در آستانه انتخابات در اقدامی عجیب و غیراخلاقی هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی را به حاشیه افکنی در انتخابات خبرگان متهم کرد.

این برنامه که چند وقتی است به صورت زرد و غیر اخلاقی به تخریب دولت، اعتدالگرایان و اصلاح طلبان می پردازد اینبار پا را فراتر گذاشت و به صورت مستقیم رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نوه امام خمینی را به حاشیه سازی و بازی های سیاسی متهم کرد. صدا وسیما چند وقتی است به صورت مسقیم به تخریب یک طیف سیاسی می پردازد و با ادبیاتی زشت و زننده به جانبداری از یک جریان سیاسی خاص و تخطئه جناح مقابل می پردازد.

دو دختر جوان در گزارش برنامه ویژه های هفته، ابتدا انتخابات خبرگان را انتخاباتی بی حاشیه معرفی کردند وسپس با اشاره به صحبت های آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص وظیفه نظارتی خبرگان، این صحبت ها را اگرچه دارای قدمت دانستند ولی بازخوانی آن از طرف هاشمی رفسنجانی را حاشیه ساز و دارای اغراض سیاسی عنوان کردند.

در ادامه با اشاره به کاندیداتوری سیدحسن خمینی، با تاکید بر لقب "حجت الاسلام"، حمایت مردم از او در شبکه های اجتماعی را حاشیه ای جدید بر انتخابات مجلس خبرگان دانستند و او را مورد حمله قرار دادند.