اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطهری از پاسخ‌های وزیر اطلاعات درباره‌ی نصب شنود در دفترش قانع نشد



شنود در دفتر مطهری ,دستگاه شنود

مطهری از پاسخ‌های وزیر اطلاعات درباره‌ی نصب شنود در دفترش قانع نشد

وزیر اطلاعات به منظور پاسخ به سوال علی مطهری درباره‌ کارگذاشتن شنود در دفتر کارش در جلسه‌ی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافت اما مطهری از پاسخ‌های وی قانع نشد.

به گزارش ایسنا، در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی،‌علی مطهری سوال خود را این گونه مطرح کرد که وزارت اطلاعات پس از قریب به 4 ماه هنوز هیچ گزارشی درباره‌ی کارگذاشتن شنود در دفتر وی ارائه نکرده است و خواستار توضیح و بیان علت این موضوع از سوی وزیر اطلاعات شد.

مطهری اظهار کرد: وزارت اطلاعات مسئول مستقیم امنیت کشور است و دستیابی به افرادی که وارد دفتر این جانب شده‌اند کار سختی نبوده است.

بر اساس این گزارش وزیر اطلاعات نیز در این باره توضیح داد که وزارت اطلاعات بنای دخالت در مسائل خصوصی افراد را ندارد و در این مورد هم کاری نکرده است.

مطهری پس از توضیحات وزیر اطلاعات از پاسخ‌های وی قانع نشد.

همچنین در ادامه این جلسه وزیر اطلاعات با اشاره به برخی تهدیدات امنیتی داخلی و گروههایی که از بیرون از کشور تغذیه فکری و مالی می‌شوند گفت: وزارت اطلاعات به ای گروهها اشراف کامل دارد و بر رفتارهای آنها نظارت می‌کند،

لذا این وزارتخانه تلاش می‌کند با سایر دستگاههای امنیتی هماهنگی خوبی داشته و راهبرد این وزارتخانه هماهنگی با سایر دستگاهها است.

پس از توضیحات وزیر اطلاعات کمیسیون امنیت ملی سوال علی مطهری را منطقه‌ای تشخیص داد.

به گزارش ایسنا، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین سوال فتح‌الله حسینی از وزیر کشور را که در جلسه گذشته مطرح شده بود به رای گذاشت و هر دو سوال وی را منطقه‌ای تشخیص داد.

بر اساس این گزارش علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در جلسه‌ی کمیسیون امنیت ملی نیز حضور داشت و درباره‌ سفر آمانو به ایران توضیح داد و گفت: طی مذاکرات قبلی آژانس و جمهوری اسلامی ایران و تنظیم مدالیته‌ای مبنی بر شفاف‌سازی ابهامات آژانس در6 محور ، جمهوری اسلامی ایران در مراحل مختلف به تمامی محورها پاسخ داده به طوری که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسما اعلام کرد ابهامات در محورهای مذکور رفع شده و سوالی بدون پاسخ نمانده است.

همچنین صالحی درباره‌ی موضوع PMD مطرح شده میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی ارائه داد که تا پایان دولت دهم موفق به حل موضوع و رسیدن به یک مدالیته نشدیم و آنان همچنان بر بازدید از پارچین پافشاری داشتند، در حالی که قبلا از این منطقه بازدید به عمل آمده بود و فعالیت هسته‌یی در پارچین را منتفی اعلام کرده بودند، لذا در دولت یازدهم مجددا موضوع PMD مطرح شد که با گفت‌وگوها و نشست‌های منظمی این موضوع حل شود، لذا ما طبق مقررات حق داشته و داریم که اجازه بازدید از پارچین را ندهیم.

بر اساس این گزارش، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه امروز خود طرح الحاق دو تبصره به ماده 12 قانون تعاریف و ضوابط و تقسیمات کشوری و اصلاحات بعدی را در کمیسیون بررسی کرده و آن را رد کردند و علت رد را این گونه تشخیص دادند که گسترش دولت و بار مالی را به دنبال دارد.

/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نمایندگان ملت از پاسخ های وزیر اقتصاد و دارایی قانع نشد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی مطهری از پاسخ وزیر کشور قانع نشد



اخبار,اخبار سیاسی ,علی مطهری

 

اخبار سیاسی - علی مطهری از پاسخ وزیر کشور قانع نشد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به سؤال ۲ تن از نمایندگان پیرامون عفاف و حجاب گفت: آقایان مطهری و موسوی لارگانی از توضیحات وزیر کشور قانع نشدند.

حجت‌الاسلام علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در جلسه امروز بحث اخلاق فرهنگی مطرح شد و آقای رحمانی فضلی وزیر کشور به همراه معاونان خود برای پاسخگویی به سوالات 2 تن از نمایندگان حاضر شدند.

وی ادامه داد: سؤال آقایان مطهری و موسوی لارگانی پیرامون عفاف و حجاب بود و وزیر کشور توضیحاتی داد، اما نمایندگان سؤال کننده قانع نشدند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: پیشنهاد کمیسیون فرهنگی این بود که اگر طی هفته‌های آینده برنامه مشترکی میان وزارت کشور، سازمان صدا و سیما و نیروی انتظامی  در خصوص عفاف و حجاب تهیه شود و این برنامه در ساعات پربیننده باشد، آن زمان سؤال کنندگان سؤال خود را به صحن علنی نیاورند.

حجت‌الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: بنابراین سؤال از وزیر کشور در خصوص عفاف و حجاب مراعا ماند تا شاهد تعهد وزیر کشور در این خصوص و پیگیری این کار باشیم.

اخبار سیاسی - تسنیم