اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطالبه مهریه، آخرین راه برای نجات از كتك های شوهر معتاد



 

 

 

مطالبه مهریه، آخرین راه برای نجات از كتك های شوهر معتاد

 

سرانجام دوستی خیابانی

مطالبه مهریه، آخرین راه برای نجات از كتك های شوهر معتاد         

زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم معتاد است و مرا دوست ندارد ولی من عاشق او هستم و در حال حاضر برای اینكه در قبال گرفتن پولی از او، دیگر كتك نخورم، مهریه ۵۰۰ سكه ای ام را می خواهم.

زنی ۲۱ ساله با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست مهریه خود را به قاضی یكی از شعب ارائه كرد.

این زن جوان در حضور قاضی شعبه ۲۴۵ این مجتمع قضایی خانواده با بیان اینكه حدود ۵ سال از زندگی مشتركمان می گذرد، گفت: شوهرم معتاد است و من دیگر نمی توانم این موضوع را تحمل كنم چرا كه او هر بار اعتیادش را ترك می كند و بار دیگر به آن روی می آورد.

وی با اشاره به اینكه شوهرم دست بزن نیز دارد، ادامه داد: هیچ جای بدنم از دست شوهرم سالم نیست ولی با این حال، حاضر نیستم از او جدا شوم چرا كه عاشق شوهرم هستم.

زن در خصوص نحوه آشنایی خود با شوهرش بیان كرد: ما با یكدیگر همسایه بودیم و بعد از ۶ ماه دوستی با هم ازدواج كردیم.

وی با اشاره به اینكه مهریه ام را می خواهم تا بتوانم راحت زندگی كنم، افزود: می خواهم مهریه ام را دریافت كنم تا دیگر با درخواست وجه، شوهرم مرا كتك نزند.

مرد ۲۴ ساله در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینكه شغل مناسبی برای پرداخت مهریه ۵۰۰ سكه ای همسرم ندارم، گفت: همسرم بسیار پرتوقع است و طی این ۵ سال او را تحمل كردم؛ من عاشق همسرم نیستم ولی حالا كه او مرا دوست دارد باید با این وضع كنار آمده و مهریه اش را ببخشد.

وی با اشاره به اینكه من در یك شركت قطعات كامپیوتری كار می كنم، ادامه داد: مهریه همسرم را نمی پردازم و او نیز اگر می خواهد تا من به این زندگی ادامه دهم، باید درخواست خود را پس گیرد.

زن بار دیگر در برابر قاضی این پرونده بیان كرد: مهریه حق من است و حتی حاضرم آن را به صورت اقساط از شوهرم دریافت كنم.

قاضی این شعبه با توجه به فیش حقوقی موجود مرد، او را به پرداخت مهریه زن محكوم كرد و به مرد گفت كه در صورت تمایل به پرداخت مهریه به صورت اقساط، باید درخواست تقسیط دهد....../تحلیل:فارس


ویدیو مرتبط :
مهریه و شرایط مطالبه آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهریه ۴ سكه ای مرد معتاد را به دادگاه كشاند



 

مهریه ۴ سكه ای  مرد معتاد را به دادگاه كشاند

 

 

زنی با دادخواست مهریه ۴ سكه ای خود شوهر معتاد به شیشه اش را به دادگاه خانواده كشاند.زنی با حضور در شعبه ۲۳۵مجتمع قضایی خانواده شهید محلاتی دادخواست مهریه ۴ سكه ای اش را از شوهرش ارائه داد.

وی ادامه داد: شوهرم معتاد به شیشه است و از دادن مهریه ام امتناع می كند و من درخواست مهریه داده ام تا از سوی قانون بتوانم آن را بگیرم.

زن در مقابل قاضی این شعبه بیان كرد: ما حدود ۸ سال است كه با هم زندگی می كنیم و یك دختر ۶ ساله نیز داریم.

وی افزود: من قصد جدایی از شوهرم را ندارم ، مهریه ام را می خواهم و در كنار مهریه، نفقه مشخصی از او می خواهم تا بتوانم بهتر زندگی كنم. شوهرم اموال بسیاری دارد، اما بسیار خسیس است و تمام اموالش را خرج مصرف مواد می كند.

وی ادامه داد: من پولی ندارم تا بتوانم خرجی و مهریه همسرم را پرداخت كنم، در واقع شغل من دلالی است و نمی توانم از عهده پرداخت بر آیم.

مرد بار دیگر در مقابل قاضی، تصریح كرد: شغل من كم در آمد است و نمی توانم خرجی و مهریه ۴ سكه ای زنم را بپردازم.

قاضی رسیدگی كننده به این پرونده، مرد را به پرداخت مهریه زن و همچنین به پرداخت ماهانه ۲۵۰ هزار تومان به عنوان نفقه محكوم كرد.... / خبرگزارى فارس