اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصوبه دولت در خصوص نرخ جدید بنزین



اخبار,اخبار اقتصادی , نرخ بنزین

با تصویب هیئت وزیران، نرخ فروش بنزین، نفت گاز، نفت سفید، نفت کوره، گاز مایع و انواع سوخت هوایی تعیین شد.

 متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:
۱- نرخ فروش بنزین، نفت گاز، نفت سفید، نفت کوره، گاز مایع و انواع سوخت هوایی به شرح جدول شماره ۱ پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می‌شود. نرخ‌های یاد شده با احتساب مالیات و عوارض متعلقه قانونی است.

۲- سهمیه‌های بنزین هفت هزار (۷۰۰۰) ریالی ذخیره شده در کارت‌های هوشمند سوخت تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۴ معتبر است.

۳- قیمت عرضه هر مترمکعب گاز طبیعی برای مصارف خانگی، تجاری (عادی، عمومی و ویژه)، آموزشی، ورزشی و مذهبی به میزان پانزده درصد نسبت به قیمت‌های مصوب سال ۱۳۹۳ افزایش می‌یابد و نرخ سایر مصارف و نانوایی‌های سنتی بدون تغییر نسبت به سال ۱۳۹۳ اعمال خواهد شد.

۴- نرخ تعرفه‌های مصارف خانگی به شرح جداول۲و۳ پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می‌شود. نرخ‌های یادشده بدون احتساب مالیات و عوارض دریافتی توسط شرکت ملی گاز ایران به موجب قوانین می‌باشد.

۵- این تصویب نامه از تاریخ ۶/۳/ ۱۳۹۴ لازم الاجرا است.

اخبار اقتصادی - ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
اقدام بانک ها در دور زدن مصوبه نرخ سود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصمیم دولت: بنزین ۲۰۰۰ تومان/ نرخ گاز 2 برابر، گازوئیل سه برابر



تصمیم دولت: بنزین ۲۰۰۰ تومان/ نرخ گاز 2 برابر، گازوئیل سه برابر

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره موضع مجلس نسبت به عملکرد دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت که دولت اگر پول دارد، هر قدر می خواهد بپردازد، مشکل این است که برای تامین یارانه های نقدی می‌خواهند بنزین ۲ هزار تومان شود، گاز دو برابر و گازوئیل ۳ برابر شود.

 

به گزارش جهان به نقل از مهر، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از شعبه اخذ رای مستقر در مسجد حضرت رسول (ص) نازی آباد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه مهمترین دغدغه مجلس نهم با توجه به شرایط فعلی کشور چه باید باشد، گفت: اگر نمایندگان می خواهند پاسخگوی محبت مردم باشند باید وقت بگذارند.

 

وی افزود: مسائل اصلی مردم گرانی و اشتغال است و نمایندگان باید روی آن تمرکز کنند و از قیل و قال سیاسی بپرهیزند. اینگونه دعواها فایده ای برای کشور ندارد، من بارها این مسئله را گفته ام قوای سه گانه نیز باید به آن توجه داشته باشند که در شرایط فعلی که ما دشمن خارجی داریم، در داخل بلاوجه نزاع نکنند.

 

رئیس مجلس گفت: برخی از مسائلی که این روزها مطرح می شود از جنس بحث کارشناسی نیست. در انتخابات دیدم برخی بداخلاقی کردند که البته این خوب نیست. انتظار مردم این است کاندیداها و احزاب سیاسی با آراستگی عمل کنند و انتخابات در فضای معقول و منطقی برگزار شود.

 

قصد دولت افزایش قیمت بنزین تا ۲۰۰۰ تومان است

لاریجانی در پاسخ به این سئوال که آیا مجلس مخالف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است، گفت: مسئله یارانه‌ها فقط مسئله پرداخت پول نیست دولت اگر پول دارد، هر قدر می خواهد بپردازد ما مشکلی نداریم. مشکل این است که می خواهند از طریق تغییر قیمت حامل های انرژی این کار انجام شود یعنی بنزین ۲ هزار تومان شود، گاز دو برابر شود و گازوئیل ۳ برابر شود. خوب قطعا مجلس روی این موضوع حساس است که تبدیل به اوج گرانی در کشور نشود.

نماینده قم خاطر نشان کرد: حساسیت ما این است، بنابراین مسئله اصلی این نیست که قانون هدفمندی اجرا نشود زیرا اصلش کار درستی است. مرحله دوم و سوم نیز باید اجرا شود. سئوال این است که آیا از مرحله اول می خواهیم به مرحله آخر برسیم یا در این میان ۳ - ۲ مرحله دیگر هم داشته باشیم که با آرامش این کار انجام شود.

لاریجانی خاطر نشان کرد تصور ما این است که شرایط اقتصادی فعلی به گونه ای است که اگر قرار است پولی به مردم پرداخت شود باید پاسخگوی این شرایط باشد. یعنی آنقدر گرانی نشود که پولی که در جیب مردم می رود با آن قابل قیاس نباشد.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه هدفمندی یارانه ها باید اجرا شود تصریح کرد: اما نباید اجرا به گونه ای باشد که گرانی ایجاد کند یا فشار روی مردم وارد شود اجرای هدفمندی یارانه ها باید به گونه ای باشد که اصلاح مسیر باشد نه فشار بر مردم.

 

مهمترین مشکل مردم معیشت و بیکاری است

رئیس قوه مقننه در پاسخ به این سئوال که آیا مجلس نهم برای تسهیل امور مردم قوانینی را به تصویب خواهد رساند، گفت: نمایندگان مجلس نهم با انرژی جدیدی وارد می شوند و در آن افراد کاردان و قوی حضور دارند، انتظار است تصویب قوانین متناسب با شرایط امروز باشد.

وی افزود: مهمترین مشکلی که امروز وجود دارد وضعیت معیشت مردم و بیکاری است و ثقل کار مجلس باید توجه به وضع اقتصادی، تسهیل فضای کسب و کار و رونق بخشی به کار و توجه به کشاورزی و دامداران باشد.

 

استراتژی مجلس نهم باید چند وجهی باشد

لاریجانی گفت: در بعد خارجی هم مجلس باید سنگر قوی باشد که از حقوق ملت صیانت کند لذا استراتژی مجلس نهم باید چند وجهی باشد. هم در بین الملل و هم در منطقه باید شرایط عزتمندی و سرافرازی ملت را فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خوب است استراتژی مجلس نهم در بعد سیاست داخلی به سمت ایجاد وحدت و همگرایی بین قوا، سیاسیون و جریانات دینی باشد.

وی ادامه داد: از نظر فرهنگی نیز باید آثار فاخر فرهنگی و هنری ارائه شود و مجلس در مسائل فرهنگی کار ویژه ای انجام دهد./جهان نیوز