اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصلی را چه کسی تکمیل می‌کند؟


روز گذشته شهردار تهران رسما اعلام کرد که به مجموعه تحت مدیریتش این اختیار داده شده که مصلی تهران را در آینده نزدیک تکمیل کرده و در اختیار مردم قرار دهد. مساله‌ای که پس از گذشت کمتر از چند ساعت به شکل رسمی از سوی وزارت راه و شهرسازی تکذیب شد.

خبرگزاری ایسنا: روز گذشته شهردار تهران رسما اعلام کرد که به مجموعه تحت مدیریتش این اختیار داده شده که مصلی تهران را در آینده نزدیک تکمیل کرده و در اختیار مردم قرار دهد. مساله‌ای که پس از گذشت کمتر از چند ساعت به شکل رسمی از سوی وزارت راه و شهرسازی تکذیب شد.

 محمدباقر قالیباف روز گذشته رسما اعلام کرد هر چند مجموعه مصلی تهران مشکلات فراوانی داشته و در طول سال‌های گذشته اقدامات صورت گرفته به منظور تکمیل آن نتوانستند چندان با اهداف ابتدایی در نظر گرفته شده هماهنگ شوند اما شهرداری قبول کرده با ورود مستقیم به ساخت این مجموعه بسیار بزرگ این اثر فرهنگی را به عنوان یک یادگار بزرگ از خود به جا گذارد.

این صحبت‌های قالیباف در حالی مطرح شد که پیش از این و مانند روال تمام مجموعه‌های فرهنگی و اداری دیگر، ساخت این پروژه تحت نظارت سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی قرار داشت.

هر چند مصلی تهران طبق اعلام این سازمان تاکنون قریب به 63 درصد پیشرفت اجرایی داشته و کار برای تکمیل آن با سرعت ادامه دارد، اما تداوم کارهای عمرانی دراین مجموعه بسیار بزرگ در طول سال‌های گذشته و تکمیل نشدن آن برای تاریخی طولانی این مجموعه را نیز در خاطره ایرانی‌ها به عنوان محلی معرفی می کند که به نظر می رسد مسوولان هرگز برنامه‌ای برای تکمیل آن ندارند.

صحبت‌هایی که قالیباف شهردار تهران روز گذشته انجام داده نیز ناظر بر همین موضوع است تا شهرداری تهران به نوعی خود را ناجی این پروژه بسیار مهم معرفی کرده و اعلام کند با اختیاری که به آن داده شده در آینده نزدیک این مساله را حل خواهد کرد.

محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی اما روز گذشته رسما اعلام کرد که نه تنها ادعای شهردار تهران به شدت تکذیب می شود بلکه برنامه های وزارت راه برای تکمیل این پروژه مانند سال‌های قبل ادامه داشته و حتی با افزایش بودجه صورت گرفته این عملیات اجرایی در سال جاری با سرعت بالاتری نیز پیگیری خواهد شد.

به گفته وی، بودجه امسال در نظر گرفته شده برای تکمیل مصلی تهران به صد میلیارد تومان رسیده است که در قیاس با سال‌های گذشته رشد شش برابری را نشان می دهد.این یعنی مجموعه وزارت راه برای تکمیل مصلی تهران برنامه‌های گسترده‌ای دارد و قطعا هیچ طرحی مبنی بر جابه‌جایی اختیارات و یا سپردن امور به شهرداری مشاهده نمی‌شود.

هر چند که هنوز شهرداری تهران نسبت به ادعای وزارت راه پاسخ خاصی ارائه نکرده اما به نظر می رسد مصلی تهران که در طول سال های گذشته به دلیل تکمیل نشدن بارها از سوی مسوولان مختلف به گروه‌ها و سازمان های دیگر پاس داده می شد حالا برای نخستین بار دو مدعی پر قدرت پیدا کرده که هر کدام از برنامه ریزی همه جانبه برای تکمیلش خبر می دهند.


ویدیو مرتبط :
بازدید از مصلی بزرگ اصفهان -2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب واگذاری تکمیل مصلی به شهرداری


مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی واگذاری ساخت‌و‌ساز پروژه مصلی به شهرداری تهران را تکذیب کرد.

خبرگزاری ایسنا:  محمدجعفر علیزاده مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی و در این‌باره گفت: واگذاری تکمیل پروژه مصلی امام خمینی(ره) به شهرداری را شدیداَ تکذیب می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه‌ها توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی همچنان ادامه دارد اظهار کرد: در قانون بودجه امسال مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مصلی اختصاص یافته که نشان دهنده رشد ۶ برابری این اعتبار و رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، پروژه مصلی تاکنون ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

براساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، مصلای امام خمینی (ره) نیز در اطلاعیه‌ای در این زمینه نوشت: «صحبت­‌های شهردار محترم تهران جناب آقای دکتر قالیباف خلاف ادب و اخلاق حرفه‌ای است و هرگونه توافق با شهرداری تهران جهت تکمیل پروژه­ مصلی تکذیب می‌شود.

کندی عملیات عمرانی بخشی از پروژه مصلی، علاوه بر عدم تخصیص به موقع اعتبارات، عدم همکاری برخی از سازمان­‌های مرتبط از جمله شهرداری تهران است.

لازم به ذکر است طی توافق صورت گرفته، شهرداری تهران وظایفی را در رابطه با انجام زیرساخت­‌ها و مسائل جانبی جهت تسریع در روند عملیات ساخت مصلی به عهده داشته که تاکنون اقدام شایسته­‌ای از سوی شهرداری صورت نپذیرفته است و امید است شهردار محترم با توجه به قبول تعهدات، در اسرع وقت به وظایف پیش­رو به طور جدی وارد شده و اقدام نماید.

در پایان یادآور می­‌شود مصلای امام خمینی (ره) همزمان طی عملیات ساخت، با برگزاری مراسم­‌های متعدد عبادی، فرهنگی، علمی و ... از بخش­‌های تکمیل شده بهره ­برداری لازم را نموده و در طول سال میزبان میلیون­‌ها نفر از امت حزب الله در این مجموعه است».