اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصرف نمک در ایران چقدر است ؟



اخبار,اخباراجتماعی,مصرف نمک در ایران

 

 اخباراجتماعی  -  مصرف نمک در ایران سه برابر مورد نیاز است

 معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر مصرف نمک در ایران سه برابر مورد نیاز است که می‌توانیم با بهبود صنعت غذایی،این مشکل را مرتفع کنیم.

به گزارش  خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ؛ دکتر رضا ملک‌زاده در نشست با فعالان عرصه پژوهش و کسب و کار حوزه صنعت و سلامت استان مرکزی، گفت: 50 درصد از ایرانی‌ها در سن 50 سالگی به فشار خون مبتلا می‌شوند که مهم‌ترین عامل در سکته قبلی به شمار می‌رود.

وی گفت: در حال حاضر امید به زندگی در بدو تولد 20 سال افزایش پیدا کرده در حالی که با کنترل عوامل محیطی می‌توان امید به زندگی را در بدو تولد به 80 سال برسانیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه زندگی ماشینی و کم شدن تحرک شهروندان سبب شده تا 65 درصد از ایرانیان با چاقی یا اضافه وزن مواجه باشند، بیان کرد: بیماری‌های غیر واگیر 85 درصد از علل مرگ و میر را در کشور به خود اختصاص داده‌اند که سکته قلبی و نارسایی تنفسی را می‌توان از جمله این بیماری‌ها دانست.

وی همچنین گفت: استعداد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مهم‌ترین مشکلی است که در ایران با آن مواجه هستیم، چرا که 35 درصد از ایرانی‌ها با این مشکل مواجه هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی را می‌توان با دارو، رژیم غذایی و ورزش کنترل کرد.

 

 اخباراجتماعی  - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
مصرف محلول ماینوکسیدین چقدر موثر است و تا چه زمانی باید مصرف را ادامه داد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف چهار برابری دارو در ایران/هر ایرانی سالانه چقدر دارو می خورد؟



اخبار,اخبار اجتماعی,آنتی‌بیوتیک

 
اخبار اجتماعی - مصرف چهار برابری دارو در ایران/هر ایرانی سالانه 339 بار دارو می خورد

 مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، گفت: بررسیهای انجام شده نشان از آن دارد که هر ایرانی چهار برابر میانگین جهانی دارو مصرف می‌کند.

محمد اسماعیل مطلق در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه در کشور ما 50 درصد نسخه‌های دارویی، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود، افزود: میانگین مصرف داروی تزریقی در ایران 46 درصد است و این درحالیست که این رقم در دنیا 11 درصد است.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه مصرف خودسرانه دارو شایع‌ترین علت مسمومیت در جهان است، اظهار کرد: سالانه یک و یک دهم بیلیارد دلار در دنیا صرف درمان و بررسی مشکلات ناشی از عوارض دارویی می‌شود.
 
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: ایران به لحاظ مصرف دارو بین 20 کشور نخست دنیا قرار داشته و در آسیا نیز پس از چین در رتبه دوم قرار دارد.
 
به گفته وی 20 درصد از کل داروهای مصرفی در کشور به طور خودسرانه و بدون تجویز پزشک مصرف می‌شوند.
 
مدیر کل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود 40 درصد ایرانی‌ها به صورت خودسرانه دارو مصرف می‌کنند، یادآور شد: مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک در کشور به طور سالانه 400 میلیارد تومان پول را به هدر داده است.
 
مطلق ادامه داد: برخی از والدین برای کودکان‌شان درخواست آنتی‌بیوتیک می‌کنند اما 60 درصد آنها نمی‌دانند که آنتی‌بیوتیک در برابر  ویروس‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزای معمولی کارایی ندارد.

وی گفت: سالانه بیش از 10 هزار مورد عارضه ناشی از مصرف نادرست دارو در ایران گزارش می‌شود و هر ایرانی به طور متوسط در یک سال 339 بار دارو می‌خورد.
اخبار اجتماعی - مهر