اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصرف سالانه 420 هزار تن پالم در روغن‌های خوراکی



اخبار,اخباراقتصادی, واردات روغن  پالم

از یک میلیون و 400 هزار تن تولیدات روغن حدود 420 هزار تن مربوط به روغن پالم است که موارد و حجم استفاده از آن در روغن های سرخ کردنی ، روغن های نیمه جامد و مخلوط متفاوت است.

محمد قبله در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: مصوبه افزایش 5 درصدی بهای روغن نباتی از سوی انجمن صنایع روغن نباتی کشور به کلیه کارخانجات ابلاغ  شده است البته با وجود افزایش هزینه تولید، از 2 سال پیش تاکنون هیچ‌گونه تغییر قیمتی در محصولاتمان نداشتهایم.

وی با بیان اینکه بیشترین واردات سویا و پالم از کشورهای امریکای جنوبی ( آرژانتین ) اوکراین ، روسیه و مالزی صورت میگیرد، گفت: حدود 30 درصد از تولیدات ما به روغن پالم اختصاص دارد.

قبله تصریح کرد: از یک میلیون و 400 هزار تن تولیدات روغن حدود 420 هزار تن مربوط به روغن پالم است که موارد و حجم استفاده از آن در روغن های سرخ کردنی ، روغن های نیمه جامد و مخلوط متفاوت است.


اخبار اقتصادی - ایلنا 


ویدیو مرتبط :
خطرات مصرف لبنیات و شیر حاوی روغن پالم برای جامعه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واردات 420 هزار تن روغن پالم


معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: تا پایان امسال ۴۲۰ هزار تن واردات روغن پالم خواهیم داشت که این عدد ۳۰ درصد روغن مصرفی در کشور را تشکیل می دهد.

خبرگزاری مهر: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: تا پایان امسال ۴۲۰ هزار تن واردات روغن پالم خواهیم داشت که این عدد ۳۰ درصد روغن مصرفی در کشور را تشکیل می دهد.

دکتر رسول دیناروند با اشاره به سیر نزولی واردات روغن پالم به کشور از سال ۱۳۹۲ تا کنون عنوان کرد: تا پایان سال ۴۲۰ هزار تن واردات روغن پالم خواهیم داشت که این عدد ۳۰ درصد روغن مصرفی در کشور را تشکیل می دهد.

وی افزود: واردات روغن پالم در سال ۱۳۹۲ برابر با ۷۵۰ هزار تن بوده است که این عدد برای سال ۱۳۹۳ به ۴۴۶ هزار تن رسیده است.

دیناروند با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری با عدد ۲۲۲ هزار تن واردات روغن پالم به کشور مواجه بوده ایم، خاطرنشان کرد: تا پایان سال فقط ۴۲۰ هزار تن پالم به کشور وارد می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به این که در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۱۳۹۲ با کاهش ۳۰۰ هزار تنی واردات روغن پالم مواجه بوده ایم، اظهار کرد: سیاست سازمان غذا و دارو مبتنی بر این است که در مجموع روغن پالم بیش از ۳۰ درصد روغن مصرفی جامعه را تشکیل ندهد.

دیناروند با تاکید بر اینکه به دلیل وجود این سیاست واردات روغن پالم بر عدد ۴۰۰ هزار تن تنظیم شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس میانگین مصرفی استفاده از روغن پالم در جهان، این روغن تنها ۳۰ درصد از میزان مصرف مردم را تشکیل می دهد. ما نیز تاکید داریم که میزان مصرف روغن پالم در کشور ما در نهایت همین مقدار و حدود ۴۰۰ هزار تن تنظیم شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان عنوان کرد: اکنون مصرف انواع روغن در کشور یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن است.