اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«مصدق» روی صحنه جان می‌گیرد


اصغر خلیلی با معرفی تعدادی از بازیگران نمایش ˝مصدق˝ چون نرگس محمدی، شبنم قلی‌خانی، فرهاد قائمیان از اجرای این اثر در شهریورماه امسال خبر داد.

 هنرآنلاین: اصغر خلیلی با معرفی تعدادی از بازیگران نمایش ˝مصدق˝ چون نرگس محمدی، شبنم قلی‌خانی، فرهاد قائمیان از اجرای این اثر در شهریورماه امسال خبر داد.

˝مصدق˝ روی صحنه جان می‌گیرد / نرگس محمدی، شبنم قلی‌خانی، فرهاد قائمیان به صحنه می‌روند

 اصغر خلیلی نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به آخرین رویدادهای نمایش "مصدق" که قصد اجرای آن را دارد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایش تازه‌ترین تولید گروه تئاتر تجربه نو است که به شکل مستند برهه‌هایی از زندگی محمد مصدق یکی از معروف‌ترین چهره‌های سیاسی ایران را به تصویر می‌کشد.

او بیان کرد: نگارش و تحقیقات نمایشنامه این اثر بیش از یک سال زمان برده و در این مسیر اساتید صاحب‌نظر بسیاری آن را مطالعه و بررسی کرده‌اند. این نمایشنامه که تمامی شخصیت‌ها و اتفاقات آن بر اساس واقعیت‌های تاریخی است با نگاهی جامعه‌شناختی به بررسی رویدادهای زندگی و فعالیت‌های این شخصیت می‌پردازد.

کارگردان نمایش "الیور تویست" اظهار کرد: نمایشنامه 23 شخصیت اصلی و 16 نقش فرعی دارد. تعدادی از این بازیگران مشخص شده‌اند. تاکنون حضور فرهاد قائمیان، نرگس محمدی، شبنم قلی‌خانی، امیر دژاکام، منوچهر علیپور، علیرضا زمانی‌نسب، علی نیکزاد، خسرو صمدی، نگین ابدالی، پیمان شیخی مشخص شده است. محمدرضا منصوری تهیه‌کننده و حیدر رضایی دستیار کارگردان این پروژه هستند.

خلیلی در رابطه با مکان و زمان این اجرا عنوان کرد: نمایش "مصدق" شهریورماه به صحنه خواهد رفت. سالن اجرا هم مشخص شده است، اما با تکمیل مراحل نهایی آن را به زودی اعلام خواهیم کرد.

خلیلی متذکر شد: دکتر مصدق اتفاقات مختلفی را پشت سر گذاشته است مانند دوران نخست وزیری، حصر خانگی، عزل، دادگاه و ... رویدادهایی که هم در زندگی شخصی او و هم بر جامعه‌اش تاثیرگذار بوده است. ما نیز در این نمایش از زمان کودتا تا زمان مرگ‌اش را به تصویر می‌کشیم. نمایش از منظر ویژه‌ای یعنی جایگاه رسانه بررسی می‌شود.

محمد مصدق معروف به دکتر مصدق، سیاست‌مدار، حقوقدان، نماینده چند دوره مجلس شورای ملی و دو دوره نخست‌وزیر ایران بود. او نخستین دولتمرد خاورمیانه بود که با اجرایی کردن اندیشه ملی شدن صنعت نفت پرچم مبارزه اقتصادی با قدرت‌های استعماری را برافراشت.


ویدیو مرتبط :
صحنه کشته شدن جان تراولتا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی صحنه تصادف جان سه نفر را گرفت


بررسی صحنه تصادف در محور خوی - ایواوغلی سه نفر که دو نفر از آنها افسر پلیس بودند را به کام مرگ کشاند.

خبرگزاری ایرنا: سرهنگ قاسم علی دوست فرمانده انتظامی خوی روز شنبه با تایید این خبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نخستین ساعات بامداد امروز سه دستگاه تریلی یک کیلومتر بالاتر از کارخانه نساجی با یکدیگر برخورد کردند و همکاران مستقر در پاسگاه ایواوغلی برای بررسی حادثه به محل تصادف اعزام شدند.

وی اظهار کرد: ماموران در حال بررسی صحنه تصادف بودند که یک دستگاه سایپا به علت تصادف با خودروی دیگر و انحراف از جاده با نیروهای پلیس و افراد عادی در حاشیه جاده برخورد کرد و چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت.

وی اضافه کرد: در این حادثه دو نفر از افسران پلیس و یکی از افراد حاضر در صحنه کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند که با خودروهای امدادی به بیمارستان های خوی انتقال یافتند.

جاده خوی - ایواوغلی 25 کیلومتر مسافت دارد ولی همه ساله تعداد زیادی از مسافران و شهروندان در این محور به علت تصادف جان خود را از دست می دهند.