اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشکل استخدام فارغ التحصیلان تربیت معلم حل شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مشکل استخدام فارغ التحصیلان تربیت معلم حل شد

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش از حل مشکل استخدام سه هزار و 900 فارغ التحصیل دانشگاه تربیت معلم خبر داد و گفت: فارغ التحصیلان دختر و همچنین پسرهایی که مشکل سربازی ندارند برای سال تحصیلی جدید (92-91) در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

علی فرهادی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پس از بررسی های بسیار زیاد و با توجه به اینکه فارغ التحصیلان تربیت معلم از نیروهای جوان و تحصیل کرده در رشته های خود هستند، قرار بر این شد تا فارغ التحصیلان دختر و همچنین پسرهایی که مشکل سربازی ندارند برای سال تحصیلی جدید (92-91) در آموزش و پرورش استخدام شوند.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان تربیت معلم از رتبه های بالایی برخوردار بوده اند افزود: همچنین آموزش و پرورش نامه نگاریهای لازم را برای دانشجویان پسری که مشکل سربازی دارند با ستاد نیروهای مسلح انجام داده که این دانشجویان خدمت سربازی خود را به عنوان سرباز معلم در دانشگاه باشند که هنوز نیروهای مسلح پاسخی در این زمینه به ما نداده است.

 

به گفته فرهادی، چنانچه نیروهای مسلح قبول کند که این دانشجویان می توانند به عنوان سرباز معلم در دانشگاه تربیت معلم تحصیل کنند، مشکل آنها برطرف شده و در غیر این صورت کار از دست آموزش و پرورش خارج است.

 

سازمان بازنشستگی و وزارت رفاه مسئول حل مشکل بیمه طلایی بازنشستگان است

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش همچنین درباره تمدید اعتبار بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی توضیح داد: مشکل بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی باید توسط سازمان بازنشستگی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برطرف شود و در این حوزه کار از دست آموزش و پرورش خارج است.

 

وی ادامه داد: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی در ابتدا با پرداخت هفت هزار و 100 تومان بازنشستگان فرهنگی را بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ کرده بودند که این بیمه طلایی نبود و بسیاری از بازنشستگان نیز از آن راضی نبودند.

فرهادی با بیان اینکه پرداخت حق بیمه طلایی بسیار بالاتر از بیمه آتیه سازان است، تصریح کرد: برهمین اساس وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد به منظور رفاه حال بازنشستگان، حاضر است علاوه بر پرداخت حق بیمه آتیه سازان و همچنین پرداخت مابه التفاوت بیمه طلایی به بیمه ایران، تمامی بازنشستگان را بیمه طلایی کند.

 

به گفته وی، هم اکنون آموزش و پرورش و همچنین بیمه ایران هیچ مشکلی در این زمینه ندارد و تنها سازمان بازنشستگی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرده اند که با توجه به وجود موانع و مشکلات قانونی نمی تواند آن را اجرا کند و باید مبلغ هفت هزار و 100 تومان، به بیمه آتیه سازان حافظ برای بیمه تکیلی فرهنگیان پرداخت شود./مهر


ویدیو مرتبط :
فارغ التحصیلان تربیت مدرس دغدغه اشتغال ندارند+ فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام ضوابط جدید استخدام فارغ التحصیلان پیام نور در صنعت نفت



اعلام ضوابط جدید استخدام فارغ التحصیلان پیام نور در صنعت نفت

 ایسنا :کریم سلحشور، گفت: مدرک فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور در کلیه آزمونهای استخدامی شرکت‌های اصلی و فرعی تابعه وزارت نفت مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت ادامه داد:حسب ضوابط و معیارهای انتخاب و استخدام نیروی انسانی شایسته و اصلح در صنعت نفت، مدارک فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور از لحاظ ارزش علمی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد.

وی گفت:در شرایط کاملا برابر مشابه مدارک صادره سایر دانشگاها و مراکز آموزش عالی کشور ، در کلیه آزمون‌های استخدامی شرکت‌های اصلی و فرعی تابعه وزارت نفت مورد پذیرش قرار می‌گیرد./ایسنا