اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشایی: سخنگو نیستم ولی پاسخگو هستم



 

مشایی: سخنگو نیستم ولی پاسخگو هستم

 

 

رییس دفتر رییس‌جمهور در واكنش به رای نمایندگان مجلس بر عدم استرداد لایحه‌ هدفمند كردن یارانه‌ها با تاكید بر این‌كه " دولت باید طبق مقررات عمل كند" در عین حال گفت: البته اجرای این لایحه به این‌گونه كار بسیار سختی است و حجم بالایی از موفقیت دولت را در این ارتباط كم می‌كند.

 


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران اسفندیار رحیم‌مشایی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه‌ معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا در مورد سخنگویان دولت و این‌كه وی یكی از سخنگویان دولت است یا نه؟ اظهار كرد: من سخنگو نیستم ولی آقای رییس‌جمهور به من فرمودند شما با توجه به اشرافی كه به حوزه‌های مختلف در ارتباط با دولت دارید، می‌توانید به سوالات جواب دهید.

 


وی بار دیگر تاكید كرد: سخنگو نیستم، در مقام پاسخگویی در صورت لزوم به سوالات جواب می‌دهم ولی سخنگو نیستم.

 


وی همچنین اظهار كرد: تصور می‌كنم حداكثر تا یك هفته دیگر سخنگویان دولت معرفی خواهند شد.

 


رییس دفتر رییس‌جمهور بار دیگر در پاسخ به سوالی در ارتباط با لایحه هدفمند كردن یارانه‌ها و رای نمایندگان مجلس در این ارتباط گفت: وقتی دولت لایحه‌ای را به مجلس می‌دهد در واقع اعلام می‌كند كه بر این اساس می‌تواند این لایحه را اجرا كند، وقتی این لایحه در مجلس تغییر می‌كند و دولت می‌گوید با این تغییرات اجرای این لایحه شدنی نیست یا اجرای به نحو مطلوب نخواهد بود، اگر مجلس این استدلال دولت را نپذیرد، دولت تقاضای استرداد لایحه را می‌كند و منطق این است كه این استرداد پذیرفته شود. البته رای نمایندگان مجلس نیز محترم است ولی آ‌ن‌ها این درخواست دولت را نپذیرفتند.

 


وی گفت: با این امر تضمین موفقیت كار دشوار می‌شود و اجرای لایحه كار سختی است. البته تلاش این است كه به نفع مردم عمل شود، كار دولت سخت می‌شود و تمام كسانی كه در كار اجرا هستند اجرای آن را دشوار می‌دانند.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مشایی : اهل سکته نیستم ، من سرباز ولایت هستم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متهم به قتل: گنده خواجه ربیع هستم، جنایت کردم اما پشیمان نیستم!



متهم به قتل: گنده خواجه ربیع هستم، جنایت کردم اما پشیمان نیستم!

مرد ۳۸ساله ای که روزجمعه گذشته جوانی را کشته بود به خراسان گفت: از ارتکاب قتل پشیمان نیستم چون من «گنده خواجه ربیع» هستم.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خراسان، متهم این پرونده صبح روز گذشته در گفت وگو با خراسان گفت: تاکنون چندین بار زندانی شده ام که طولانی ترین آن ۳سال بوده و در بقیه موارد هم هر بار چند ماهی را در زندان سپری کرده ام یک بار هم به خاطر داشتن اسلحه کلاشینکف ۴۵روز در زندان بودم. ۳ فرزند دارم که کوچک ترین آنها ۲سال دارد و دلم برای او تنگ می شود. وی اضافه کرد: سال ۸۰ ازدواج کردم و پس از آن نیز با دختری که اهل یکی از شهرهای شمال خراسان رضوی بود به عنوان همسر دوم ازدواج کردم که بعد از مدتی فوت کرد.

سرت هم بخیه خورده! شکسته بود؟

بله! حدود ۱۰روز قبل با برادرم دعوایمان شد. مرا سنگ باران کردند الان ۳روز است که از بیمارستان مرخص شده ام.

به چه جرمی زندانی بودی؟

همه چیز! من که از کسی باکی ندارم به من می گویند «گنده خواجه ربیع» همین را بنویس. چند وقت قبل یک مامور کلانتری را هم زدم و ۱۱ روز به زندان رفتم.

به چه شغلی مشغول بودی؟

ورشکسته شدم قبلا انبار ضایعاتی داشتم، کلاهم را برداشتند البته اطرافیانم و کارگرانم مواد می فروختند!

ماجرای قتل چه بود؟ چرا آدم کشتی؟

ساعت ۳ بعدازظهر جمعه من و دوستم با موتور به اسماعیل آباد (واقع در صدمتری) رفتیم ۱۵هزار تومان دادیم تا جنس (موادمخدر) بگیرم که دیدم یکی مرد کارتن خوابی را با لگد می زند راستش من به کارتن خواب ها حساسیت دارم یعنی آن ها را خیلی دوست دارم به او گفتم چرا می زنی؟ اگر مشکل مالی (برای تهیه مواد) دارد من ۲۰هزار تومان دارم می دهم اما او به مادرم ناسزا گفت. من هم که از فحش دادن بدم می آید به خصوص وقتی درباره مادر باشد کاردم را کشیدم و ضربه ای به صورتش زدم که زیر فکش خورد و روی زمین افتاد.

کارد را از قبل همراه داشتی؟

بله! کارد من ۳ تیغه است. همیشه کاردم را با خودم می برم.

بعد از آن چه کردی؟

آمدم به دوستم گفتم با یکی بحث کردم فرار کن برویم او با موتورسیکلت مرا به خانه رساند من هم کارد را شستم و پنهان کردم وقتی ماموران آمدند کارد را پیدا نکردند ولی به آنها گفتم آن را به همسایه روبه رویی داده ام که آن را تحویل ماموران داد.

الان از ارتکاب جنایت پشیمانی؟

نه! چرا پشیمان باشم من «گنده خواجه ربیع» هستم. پشیمانی معنی ندارد البته من واقعیت ها را می گویم چون مادرم ۳ نصیحت به من می کرد اول این که مال مردم را نخورم، دوم به ناموس مردم نگاه نکنم و سوم هم دروغ نگویم. چون مادرم گفته اگر این ۳ کار را انجام بدهی تن من در گور می لرزد.

شایان ذکر است: عصر جمعه گذشته شهروندان در تماس با پلیس ۱۱۰ اعلام کردند موتورسواران جوانی را به ضرب چاقو در منطقه اسماعیل آباد در منطقه صدمتری مجروح کردند و متواری شدند.

در پی دریافت این خبر و به دستور سرهنگ بانژاد (رئیس کلانتری خواجه ربیع) ماموران انتظامی به تحقیق در این باره پرداختند که مشخص شد جوان مجروح در بیمارستان جان باخته است بنابراین موضوع به قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد) اعلام شد و مقام قضایی پس از حضور در محل حادثه، دستورات ویژه ای را برای شناسایی و دستگیری متهمان صادر کرد. ماموران تجسس کلانتری پس از گذشت ۲ساعت موفق شدند موتورسواران را در مخفی گاه های خود دستگیر کنند. در این میان «ع.م» مرد ۳۸ساله به ارتکاب جنایت اعتراف کرد./خراسان