اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشایی رییس جمهور است نه احمدی نژاد/ "شهروند امروز" و "روزگار"، در انتقاد از دولت زیاده روی کردند



 

 

مشایی رییس جمهور است نه احمدی نژاد/ شهروند امروز و روزگار ، در انتقاد از دولت زیاده روی کردند

 

روزنامه گاردین در گزارشی تحت عنوان "توقف روزنامه ایرانی در میان قیل و قال ها بر سر طنز در مورد احمدی نژاد" و با انتشار تصویر صفحه نخست نشریه "شهروند امروز" نوشت: این تصویر به مانند یک مینیاتور قرن 16 ایرانی می ماند. مردی دانا در سمت راست در حال سخنرانی برای یارانش هست که جلوی او دو زانو نشسته اند و در حال گوش دادن به سخنان او هستند.

گاردین با بیان این که "تصویر این هفته نامه، طنری از رهبران سیاسی کشور است"، می نویسد: اما در این میان یک چیز درست نیست. اگر نگاهی دیگر بیاندازیم، مشخص می شود که همه ی شخصیت ها در واقع برای ایرانی ها امروز قابل تشخیص هستند.  در واقع خردمند و دانای این تصویر، کسی جز معتمد احمدی نژاد، اسفندیار رحیمی مشایی نیست. درواقع این مشایی است که رئبس جمهور به حساب می آید.

این عکس بر روی صفحه ی رو جلد مجله ی شهروند امروز در حدود یک ماه پیش چاپ شد. اما به نظر می اید که دولت ایران از این موضوع به شدت ناراحت شده و درواقع، این عکس دلیل پشت پرده توقیف این مجله در روز دوشنبه بوده است.

"شهروند امروز" پیش از این نیز توقیف شده بود اما به تازگی انتشارش از سرگرفته شده بود. همچنین روزنامه روزگار هم در روز دوشنبه بسته شد.

این تصویر نگرانی در بین اصولگرایان را در مورد افزایش نفوذ سیاسی مشایی به تصویر می کشد. اصولگرایان بر این باورند که مشایی که دخترش با پسر احمدی نژاد ازدواج کرده، می خواهد با روحانیون مبارزه کند!

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"؛  مخالفان مشایی می گویند که او رئیس جمهور را طلسم کرده است و گروه او را متهم به فساد و جادو کرده اند. همچنین چندین نفر از نزدیکان مشایی تاکنون دستگیر شده اند.

حمایت تزلزل ناپذیر احمدی نژاد از مشایی باعث عصبانیت اصولگرایان شده است.  تحلیلگران معتقدند که احمدی نژاد در حال اماده کردن مشایی برای موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری در دو سال اینده است اما اکنون این پیش بینی، کمی بعید به نظر می رسد.

مخالفان  معتقدند که احمدی نژاد با تمرکز بر روی مشایی و اعتقادات لیبرالی اش، در حال جذب رای و حفظ قدرت رو به کاهشش است.

گاردین در پایان می نویسد: اکنون به نظر می رسد که شهروند امروز و روزنامه روزگار خیلی در انتقاد از دولت زیاده روی کرده اند. در این عکس، مشایی که به نظر می اید در لباس دوره ی صفویه است، در کنار بقایی نشسته است..../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد: مهمترین مأموریت دولت، زمینه‌سازی برای حاکمیت امام عصر(عج)بوده است/ مشایی: در دفتر رییس‌جمهور سابق در کنار احمدی‌نژاد خواهم بود



آخرین جلسه هیأت دولت در مشهد

رییس‌جمهور در آخرین جلسه هیأت دولت در جوار بارگاه امام رضا(ع):
مهمترین مأموریت دولت، زمینه‌سازی برای حاکمیت امام عصر(عج) بوده است/ تقدیر هیات دولت و رحیمی از احمدی نژاد

رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت از روز اول هیچ مأموریتی جز زمینه‌سازی برای حاکمیت امام عصر(عج) نداشت گفت:دولت‌های نهم و دهم راه جدیدی را مبنی بر اندیشه انتظار، عشق به امام عصر(عج) باز کردند که در این مضامین در سطح جهان برای نخستین بار مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی‌نژاد در آخرین جلسه هیأت دولت دهم که در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) و در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری شهادت امیرالمؤمنین(ع) و با اشاره به همزمانی جلسه پایانی هیأت دولت با ایام شب قدر، اظهار داشت: شروع کار دولت از مشهد مقدس بود و اکنون نیز آخرین جلسه آن در این شهر مقدس برگزار می‌شود.

رییس‌جمهور افزود: سعادت انسان‌ها تنها در سایه حاکمیت انسان کامل و امام معصوم محقق می‌شود و زندگی سعادتمند در گرو حرکت در این راه است. هرکس عدالت‌خواه و کمال‌جو است راهی جز تلاش برای برپایی حکومت جهانی و زمینه‌سازی برای حاکمیت امام معصوم ندارد؛ بالاترین انحراف هم معطوف کردن ذهن، قلب و اندیشه انسان‌ها به غیر از این راه است.

احمدی‌نژاد با اشاره به شعارهای دولت نهم و دهم بیان کرد: شعارهای دولت نهم و دهم مبنی بر عدالت، مهرورزی، خدمت، زنده کردن شعارهای انقلاب و راه امام و ولایت از اعتقاد به امام عصر(عج) سرچشمه گرفته است.
رییس‌جمهور ادامه داد: دولت‌های نهم و دهم راه جدیدی را مبنی بر اندیشه انتظار، عشق به امام عصر(عج)، باز کردند که در این مضامین در سطح جهان برای نخستین بار مطرح شد.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به سخنان برخی افراد مبنی بر پایان یافتن فعالیت دولت دهم اظهار داشت: کار تمام نشده است، زیرا مأموریت انسان ازلی و ابدی است؛ تا زنده هستیم در اصول خود پایبندیم.

رییس‌جمهور با تشکر از اعضای هیأت دولت برای فعالیت و خدمت در دوران هشت سال گذشته گفت: پاکی، کار برای خدا، صداقت، کار برای حکومت جهانی، پافشاری بر ارزش‌ها، خدمتگزاری به مردم، ساده‌زیستی و عدم ورود فعالیت‌های اقتصادی به نفع خود، عهد میان اعضای دولت بود که قریب به اتفاق آنها به عهد خود وفادار بودند.
احمدی‌نژاد سخن خود را با دو بیتی با مضمون ذیل به پایان رساند.
عمری ز غم تو مردم و زنده شدم / بر هر چه که بی تو بود بازنده شدم
زان روز که مهر تو به جانم زده شد / با عشق تو من دولت پاینده شدم
گفتنی است در پایان جلسه هیأت دولت نماهنگی از خدمات هشت ساله دکتر احمدی‌نژاد و ارتباط صمیمی رییس‌جمهور با مردم پخش شد.
 
تشریح مصوبات آخرین جلسه هیأت دولت دهم از سوی رییس‌جمهور
 محمود احمدی‌نژاد در پایان آخرین جلسه هیأت دولت دهم در استان خراسان رضوی اظهار داشت: در این جلسه قرار شد، مطالعه منطقه آزاد ویژه اقتصادی در شمال شرق کشور واقع در منطقه سرخس انجام شود و لایحه آن به مجلس شورای اسلامی فرستاده شود.

رییس‌جمهور در مورد اختصاص بودجه زیارت به استان خراسان رضوی، بیان کرد: این از مصوبات هیأت دولت بوده، اما برخی خارج از دولت تصمیماتی را اتخاذ و اجرا می‌کنند. اما مصوبه دولت سر جای خود است و هر چه درآمد حاصل شود، آن را اختصاص می‌دهیم.

احمدی‌نژاد در خصوص حضور وزارت راه و شهرسازی طرح‌هایی که در اطراف حرم مطهر در حال اجراست، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی با شرکتی که این طرح‌ها را انجام می‌دهد شریک است و قرار شد که سهم این وزارتخانه واگذار شود، اما نظر مسئولین دولتی این بود که اگر وزارت راه و شهرسازی از این طرح خارج شود، کار با مشکل مواجه می‌شود، بنابراین با مصوبه امروز دولت واگذاری این سهم به تعویق می‌افتد تا این وزارتخانه بتواند وظیفه خود را انجام دهد.


 تقدیر هیات دولت دهم از رییس‌جمهور
 همچنین محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور یک لوح تقدیر و یک جلد کلام‌الله مجید را به نمایندگی از اعضای هیأت دولت، برای قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی و خدمات ارزشمند رییس‌جمهور در هشت سال به احمدی‌نژاد اهداء کرد.
در این جلسه برخی از اعضاء هیأت دولت متن‌هایی را برای تقدیر از خدمات جهادگونه دکتر احمدی‌نژاد قرائت کردند.
 
رونمایی از اسناد توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری ملی و استان‌ها
 گفتنی است در این جلسه اسناد توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری ملی و استان‌ها رونمایی شد.
 در این اسناد برای هر استان سند اشتغال تهیه شده که هرگونه فعالیتی در این زمینه براساس آن انجام می‌شود.
در پایان آخرین جلسه هیأت دولت رییس‌جمهور و اعضاء هیأت دولت دهم، عکس یادگاری گرفتند.

مشایی: در دفتر رییس‌جمهور سابق در کنار احمدی‌نژاد خواهم بود/ عضو هیات امنای «دانشگاه ایرانیان» هستم

مشاور رییس‌جمهور با بیان اینکه "هنوز مشخص نیست دفتر رییس‌جمهور سابق در کجا باشد"، در مورد وضعیت دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان که قرار است احمدی‌نژاد تاسیس کند، گفت: این دانشگاه در سال 89 مجوز گرفته و من عضو هیات امنای آن هستم و در ابتدای تاسیس، رییس هیات امنا بودم ولی اکنون علاقه چندانی ندارم که کار اجرایی کنم و احتمالا فقط عضو هیات امنا خواهم بود و رییس نخواهم بود.

 اسفندیار رحیم‌مشایی گفت که بعد از اتمام کار دولت دهم، به دفتر رییس‌جمهور سابق که قرار است تشکیل شود می‌رود و در کنار احمدی‌نژاد مشغول به کار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مشاور رییس‌جمهور در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت در مشهد مقدس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه "هنوز مشخص نیست دفتر رییس‌جمهور سابق (دفتر احمدی‌نژاد بعد از پایان فعالیت دولت)‌ در کجا باشد"، در مورد وضعیت دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان که قرار است احمدی‌نژاد تاسیس کند نیز گفت: این دانشگاه در سال 89 مجوز گرفته و من عضو هیات امنای آن هستم و در ابتدای تاسیس، رییس هیات امنا بودم ولی اکنون علاقه چندانی ندارم که کار اجرایی کنم و احتمالا فقط عضو هیات امنا خواهم بود و رییس نخواهم بود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته شده باید کسانی که عضو هیات امنای دانشگاه می‌شوند، عضو هیات علمی دانشگاه باشند، اظهار کرد: چنین ضرورتی وجود ندارد که همه اعضای هیات امنا عضو هیات علمی باشند.

مشایی با بیان اینکه "دانشگاه جامعه بین‌المللی ایرانیان محدودیتی برای رشته‌های موجود در خود ندارد"، گفت: این دانشگاه در زمینه‌های مختلف دانشجو خواهد پذیرفت.
مهر/ایسنا