اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشاور اوباما: ایران با روند گفتگوهای آرام درصدد ترفند علیه غرب است



 

 

مشاور اوباما: ایران با روند گفتگوهای آرام درصدد ترفند علیه غرب است

 

مشاور رئیس جمهوری آمریکا در حوزه منع اشاعه تسلیحات هسته ای در موضعی خصمانه نسبت به طولانی تر شدن گفتگوها با ایران و روند آرام این جریان هشدار داد.

به نقل از لس آنجلس تایمز، "گری سیمور" مدعی شد که ایران ممکن است با روند گفتگوهای آرام درصدد ترفند علیه غرب باشد.

این مشاور رئیس جمهوری آمریکا که در واشنگتن صحبت می کرد، در تداوم سیاست های خصمانه این کشور علیه ملت ایران خبر داد که دولت این کشور درصدد اعمال تحریم های اقتصادی بیشتر علیه ایران است.

وی گفت: ایالات متحده و متحدانش باید با وارد کردن فشار علیه تهران این کشور را با گفتگوها همراه سازند.

این مقام آمریکایی از نوع تحریم هایی که قرار است آمریکا آن را اعمال کند خبری نداد، اما برخی مقام های غربی اعلام کردند که گام بعدی سخت تر شدن تحریم هایی است که در ماه جولای بر ایران تحمیل شده که عمدتاً حول محور قطع کمک های مالی بین المللی به ایران و محدود کردن تجارت جهانی و کند کردن سرمایه گذاری در بخش انرژی این کشور بوده بوده است.

سیمور ادعا کرد: ما و متحدین ما مصمم به اعمال فشار بیشتر بر ایران و ارسال پیامی به این کشور هستیم و جمهوری اسلامی باید بداند که اگر از گفتگوهای جدی دوری کند این تحریم ها اعمال خواهد شد و تا زمانی که ایران نگرانی کامل ما را بر طرف نشود چنین تحریم هایی ادامه پیدا خواهد کرد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
روند تهدیدهای نظامی آمریکا علیه ایران در دوره 34 ساله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحریمهای غرب روند پیشرفتهای ایران را متوقف نكرده است



 

 

تحریمهای غرب روند پیشرفتهای ایران را متوقف نكرده است

 

معاون رییس جمهوری:

تحریمهای غرب روند پیشرفتهای ایران را متوقف نكرده است

كوالالامپور - معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی گفت: تحریمهای تحمیلی با هدف بسته شدن تمام درها به روی ایران بود اما موضوع مدیریت شد و به رغم مسائل و بحرانهای اقتصاد جهانی ما به راه خود ادامه می دهیم و روند پیشرفت ایران متوقف نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لطف اله فروزنده چهارشنبه شب در جمع شماری از ایرانیان مقیم مالزی در محل كنسولگری ایران در كوالالامپور، ضمن تشریح رشد اقتصادی مطلوب در كشور، همچنین بااشاره به رشد علمی ایران اظهار داشت: رشد علمی كشور از جمله در زمینه نانو و علوم هسته ای بی نظیر است.

در این دیدار كه با حضور محمد مهدی زاهدی سفیر جمهوری اسلامی ایران و دیگر مسوولان سفارت ایران در مالزی برگزار شد، معاون رییس جمهوری به سوالات مطروحه از سوی حاضران پاسخ داد.

در بخش فرهنگی برخی از فعالان فرهنگی به مشكلاتی از قبیل هویت ایرانیان مقیم مالزی و نیاز توجه خاص به این افراد كه پس از مدت اقامت خود در این كشور، اكثر آنان به ایران باز می گردند اشاره كردند.

مشكلات مربوط به مدارس خارج از كشور و حقوق معلمان اعزامی از سوی نماینده دبیران و مدیر مدرسه ایرانیان در مالزی مورد تأكید قرار گرفت.

در این بخش همچنین بر ضرورت افتتاح مركز مشاوره خاص ایرانیان با توجه به فرهنگ خاص ایرانی جهت رفع مشكلات ایرانیان مقیم مالزی تأكید شد.

در بخش دانشجویان نیز توجه خاص به دانشجویان ایثارگر كه برای ادامه تحصیل در این كشور حضور دارند و آینده شغلی آنها اشاره شد.

تجار و بازرگانان مشغول به فعالیت در مالزی نیز در بخشی از این دیدار به بوروكراسی پیچیده در سیستم مالزی اشاره و اعلام كردند كه حل چنین مشكلاتی نیازمند كمك مقامات ذی نفوذ است كه به دنبال آن می توان سهم صادرات ایران به مالزی كه می تواند بازار مناسبی برای محصولات ایران باشد، را افزایش داد.

در ادامه همچینن مشكلات بهداشتی و درمانی ایرانیان در مالزی مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد افتتاح یك درمانگاه با همكاری پزشكان ایرانی مقیم مالزی برای كاهش مشكلات بهداشتی و درمانی ایرانیان مقیم این كشور ارائه شد.

فروزنده معاون رییس جمهوری نیز در این دیدار با اشاره به فرهنگ والای ایرانی اظهار داشت: ما حاضریم تمام دانشجویان متعهد و مستعد را پس از ارزیابی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی استخدام كنیم و بسترها آماده است و جای هیچ نگرانی در مورد استخدام وجود ندارد.

فروزنده در ادامه در ارتباط با مشكلات بانكی نیز گفت: رییس بانك مركزی ایران در سفری كه بزودی به مالزی خواهد داشت مشكلات بانكی بین دو كشور را حل می كند.

در پایان این برنامه سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی با اشاره به اشراف سفارت به مشكلات مطروحه از سوی ایرانیان، گفت: ما به همه این موارد آگاه و واقفیم و آنها را دقیق می دانیم كه برخی مشكلات مربوط به مالزی، برخی مربوط به ایران و برخی نیز منطقه ای هستند و در عین حال تلاش می كنیم كه مشكلات را با استفاه از راه حلهای موجود برطرف كنیم....../تحلیل:ایرنا