اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشاور اتحادیه فخاران: كمك بلاعوض نرسید



 

 

مشاور اتحادیه فخاران: كمك بلاعوض نرسید

 

مشاور عالی اتحادیه فخاران با بیان اینکه واحدهای آجرپزی استان تهران از کمک بلاعوض مصرف سوخت برخوردار نشده اند، گفت: شعارهای دولت مبنی بر حمایت یارانه ای از تولیدکنندگان عملی نشده است.

عبدالله گودرزی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه از کل واحدهای آجرپزی استان تهران به جز یک یا دو واحد، بقیه از تسهیلات خط اعتباری انرژی برخوردار نشده است، گفت: شاید یک یا دو مورد از واحدها از این تسهیلات برخودار شده باشند ولی در کل واحدهای آجری بهره ای از شعارهای دولت نبرده اند.

وی اظهار داشت: تعدادی از واحدهای تولیدکننده آجر در گذشته تحت پوشش وزارت بازرگانی سابق و تعدادی نیز تحت پوشش وزارت صنایع سابق قرار داشتند که پس از ادغام این دو وزارتخانه هیچ اتفاق جدیدی برای این واحدها نیفتاده است.

گودرزی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت شعارهایی در حمایت از واحدهای آجرپزی داده است، گفت: این شعارها عمدتاً مشمول واحدهای تولیدی نشده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ واحد تولید آجر در سطح استان تهران وجود دارد، گفت: تنها ۴۰ درصد از این واحدها فعال هستند و اکثر واحدها با اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت تمام شده تولید در حالت تعطیلی به سر می برند.

وی افزود: از بین ۴۰ درصد واحدهای فعال در صنعت آجر در استان تهران نیز اکثر واحدهاً با ۴۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند و بقیه نیز برای اینکه واحد خود را سرپا نگه دارند به تولید ادامه می دهند.

مشاور عالی اتحادیه صنف فخاران با تأکید بر لزوم اعلام اسامی واحدهای برخوردار شده از تسهیلات یارانه ای توسط وزارت صنعت، گفت: در حال حاضر حدود هزار و ۱۰۰ واحد تولید آجر در کشور فعال هستند که با توجه به قرار گرفتن ۳۰۰ واحد در استان تهران و عدم برخورداری این واحدها از تسهیلات یارانه ای، بعید است در استان های دیگر نیز تسهیلات خاصی پرداخت شده باشد.

وی با بیان اینکه پس از قطع خط اعتباری انرژی که قرار بود به صنعت آجر کمک بلاعوض پرداخت شود، گفت: هیچ کدام از واحدهای آجرپزی مستقر در استان تهران از این تسهیلات برخوردار نشده اند..... / خبرگزارى فارس

 


ویدیو مرتبط :
تسهیلات بلاعوض صنعتی (وام بلاعوض) www.ebp.ir

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه حمایت اتحادیه اروپا از منافقین: معرفی مشاور ویژه کاترین آشتون در امور پادگان اشرف



 

ادامه حمایت اتحادیه اروپا از منافقین: معرفی مشاور ویژه کاترین آشتون در امور پادگان اشرف

 

اتحادیه اروپا مشاور ویژه در امور پادگان اشرف تعیین کرد.

به نقل از روزنامه الوطن کویت، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت سمت مشاور ویژه ای را برای کاترین آشتون کمیسر عالی سیاست خارجی و امنیتی این اتحادیه در امور "پادگان اشرف" ایجاد کند!

این مشاور ویژه ، یک دیپلمات ارشد بلژیکی به نام "جون دو ریو" است. او پیش از این سفیر بلژیک در اتحادیه اروپا بود.

پادگان اشرف واقع در عراق محل استقرار شماری از اعضای گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) است.

روزنامه الوطن در این باره می نویسد: ایجاد این پست، نشانه ای از تمایل اتحادیه اروپا برای ایفای نقش محوری و اصلی در پایان دادن به کشمکش بر سر آینده پادگان اشرف است.

در همین حال "استراوس استیفنسون" رئیس هیات پارلمانی اروپا که به عراق سفر کرده ، گفته است: طرحی برای انتقال ساکنان پادگان اشرف به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دیگر کشورها و اعطای وضعیت پناهندگی به آنها وجود دارد.

وی تعداد ساکنان پادگان اشرف را 3400 نفر اعلام کرده است.

اتحادیه اروپا پیش از این نیز گروهک مجاهدین خلق (منافقین) را از فهرست گروه های تروریستی این اتحادیه خارج کرده بود.

این گروهک همچنان در فهرست سیاه آمریکا باقی مانده است.

قبل از این مقامات عراق بر تخلیه پادگان اشرف از اعضای منافقین تا قبل از پایان سال جاری میلادی تاکید کرده بودند.

اعضای منافقین به طور غیرقانونی در پادگان اشرف واقع در غرب بغداد مستقر هستند و مدعی اند حق حضور در این مکان را دارند.

منافقین در ترور و شهادت حدود 12 هزار ایرانی پس از انقلاب اسلامی 1357 تاکنون، دخالت داشتند.

مسعود رجوی ، سرکرده این گروهک نیز از زمان حمله نظامی آمریکا به عراق در سال 2003 تاکنون دیده نشده و خبرهای بسیاری درباره مرگ او وجود دارد. همسر او مریم رجوی - که خود را رئیس جمهور ایران می خواند(!) - در کشور فرانسه یکی از اعضای اصلی اتحادیه اروپا زندگی می کند.

پادگان  اشرف در شمال شهر خالص و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری بغداد و ۸۰ کیلومتری مرز ایران در شرق عراق قرار دارد.

این پادگان در سال ۱۳۶۵ شمسی و پس از انتقال مرکز اصلی منافقین به عراق تأسیس شد.

اعضای منافقین نه تنها در ترور و شهادت شهروندان ایرانی دخالت داشتند بلکه در سرکوب اعتراضات مردمی عراق در دوره زمامداری صدام نیز مشارکت فعال داشتند.

آنها در عملیات های مختلف نیز در  دوره جنگ هشت ساله به طور مستقیم و غیر مستقیم به ارتش عراق در حملات علیه ایران ، کمک می کردند.

موقعیت پادگان اشرف

ادامه حمایت اتحادیه اروپا از منافقین: معرفی مشاور ویژه کاترین آشتون در امور پادگان اشرف

تحلیل:عصرایران