اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مسكن مهر لوكس متری 1 میلیون تومان شد


واحدهای مسكن خود مالكی با قیمتی حدود یك میلیون تومان در هر مترمربع به متقاضیان عرضه می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس كانون سراسری انبوه سازان گفت: با توجه به هزینه های جانبی و اضافه شدن قیمت زمین برای مسكن مهر لوكس هزینه تمام شده هر مترمربع به یك میلیون تومان رسید.

ایرج رهبر با بیان اینكه قیمت تمام شده واحدهای مسكن اقشار متوسط برای انبوه سازان بیش از ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود گفت: واحدهای مسكن خود مالكی با قیمتی حدود یك میلیون تومان در هر مترمربع به متقاضیان عرضه می شود.

وی ادامه داد: هزینه های جانبی این طرح از جمله بیمه تضمین، پروانه ساخت و طراحی موجب افزایش قیمت تمام شده این طرح می شود.

رهبر در ادامه اظهار داشت: در صورتی كه زمین برای اشخاص باشد قیمت زمین مالیات آن برای مسكن خودمالكی افزوده می شود.

گفتنی است: در صورتی كه این واحدها مشمول دریافت وام مسكن شوند و با توجه به حجم بالای متقاضی یك میلیون تومان برای هر مترمربع مناسب به نظر می رسد.


ویدیو مرتبط :
نمونه دوخوابه مسكن مهر پرند (سازنده تركیه ای كوزور)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت هر متر مسكن مهر به 330 هزار تومان افزایش یافت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

قیمت هر متر مسكن مهر به 330 هزار تومان افزایش یافت

بر اساس قراردادهای جدید در سال 91 وزیر راه و شهرسازی مجوز ساخت مسكن‌های مهر را با قیمت هر متر 320 تا 330 هزار تومان صادر كرده است.

ابوالفضل صومعلو - معاون مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی- در گفت‌وگو با ایسنا، از افزایش قیمت هر متر خانه‌های مسكن مهر تا 330هزار تومان خبر داد و اظهار كرد: بزرگترین حسن مسكن مهر قیمت مقطوع در نظام فنی كشور است، در ابتدای این طرح طی تفاهم‌نامه‌های سه جانبه قرار شد این خانه‌ها با قیمت هر متر مربع 300 هزار تومان ساخته شود.

صومعلو ادامه داد:‌ البته براساس قراردادهای جدید در سال 91 وزیر راه و شهرسازی مجوز ساخت مسكن‌های مهر را با قیمت هر متر 320 تا 330 هزار تومان صادر كرده است.

معاون مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی وجود 400هزار واحدی را كه در مرحله بین فونداسیون و اسكلت‌سازی است نگران‌كننده اعلام كرد و گفت: مشكل اصلی پیمانكاران در اجرای پروژه نیست بلكه تعاونی‌هایی كه خوب عمل نكرده‌اند و از برنامه عقب هستند مشكل‌ساز بوده‌اند كه ما تصمیم داریم نسبت به آن‌ها تصمیمات قاطعی را اتخاذ كنیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال كه اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی به چه صورت قرار است قیمت‌ها در بازار مسكن را تعدیل كند؟ بیان كرد: ما معتقد هستیم در تهران خانه‌ها بسیار زیاد است و طبق آمار تراكم خانه‌ها در تهران 1.02 است.

صومعلو درباره رشد قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها خاطرنشان كرد: علی‌رغم برنامه‌های دولت عده‌ای با نهایت بی‌انصافی اجاره‌بها را بالا بردند. وقتی ما در جلسات مشترك خود با دادگستری، وزارت صنایع و كارگروه تعزیرات رقم تعزیرات را 13 تا 15 درصد اعلام كردیم، حتی مورد اعتراض واقع شدیم كه این رقم باید 10 درصد اعلام می‌شد ولی ما معتقد هستیم اجاره‌بها، بازار بسیار پیچیده‌ای دارد و متاثر از متغیر‌های كلان اقتصادی است. از این رو سعی كردیم این عدد را به واقعیت نزدیك كرده تا نه مستاجر و نه مالك اذیت شوند./ایسنا