اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مسكن‌مهر ویلایی از سال آینده



 

 

 

 مسكن‌مهر ویلایی از سال آینده

 

ساخت در طبقه‌های محدود از یك‌سو هزینه‌ها را در مقایسه با آپارتمان‌های متراكم كاهش می‌دهد واز سوی دیگر در زمان احداث صرفه‌جویی می‌شود.

 

وزارت مسكن از سال آینده برای چند شهر كشور، ساخت‌وسازهای جدید مسكن‌مهر را به صورت مجتمع‌های ویلایی حیاط‌‌دار اجرا می‌كند.

 

این برنامه كه در پاسخ به درخواست دو ماه پیش رییس‌جمهور مبنی بر «فاصله گرفتن از احداث آپارتمان‌های متراكم 50، 60 متری» در دستور كار قرار گرفته به این صورت است كه زمین‌های 99ساله در قواره‌های 200 تا 300 متر مربعی واگذار می‌شود و در هر قطعه حداكثر به 3 طبقه تك‌واحدی اجازه ساخت داده می‌شود.

 

ساخت در طبقه‌های محدود از یك‌سو هزینه‌ها را در مقایسه با آپارتمان‌های متراكم كاهش می‌دهد و از سوی دیگر در زمان احداث صرفه‌جویی می‌شود.

 

علی نیكزاد پنج‌شنبه گذشته در بازدید از استان البرز با اعلام اینكه از سال آینده دور جدید ساخت‌ مسكن‌مهر در كشور آغاز می‌شود و جزئیات آن به زودی ارائه می‌شود، گفت: در نظر داریم بخشی از این واحدها را به صورت ویلایی احداث كنیم.

 

خبرنگار دنیای‌اقتصاد دیروز در این باره از مسوولان وزارت مسكن، موضوع را پیگیری كرد و مطلع شد مسكن‌مهر ویلایی به عنوان یك گام جلوتر از درخواست احمدی‌نژاد، برای تهران نیز قابل اجرا است.

 

رییس‌جمهور 11 مهرماه امسال در مراسم افتتاح 1002 واحد مسكونی‌مهر در شهر جدید هشتگرد، از وزارت مسكن خواسته بود به جز چند شهر بزرگ كشور (تهران) در بقیه شهرها از ساخت آپارتمان‌های 40، 50 و 60 متری فاصله گرفته شود و خانه‌های ویلایی برای مردم ساخته شود.

 

اكنون وزارت مسكن نه تنها برای سایر شهرها بلكه برای تهران نیز قصد دارد به ویلاسازی روبیاورد. این ویلاها در شهرهای جدید هشتگرد و پردیس ساخته می‌شوند به شكلی كه حدود 30 هزار واحد مسكونی در این دو منطقه در این قالب احداث می‌شود. 60 درصد مساحت زمین در هر قطعه به حیات اختصاص داده می‌شود.

 

جمشید نورصالحی معاون وزیر مسكن در امور شهرهای جدید در این باره به دنیای‌اقتصاد گفت: زمین‌های 99ساله‌ای كه از سال آینده در شهرهای جدید هشتگرد و پردیس واگذار می‌شود اگر به لحاظ شرایط توپوگرافی قابلیت احداث ویلا را داشته باشد، فقط مجوز ساخت دو تا سه طبقه ساختمان برای این زمین‌ها داده می‌شود.

 

وی هزینه ساخت در این حالت را متر مربعی 260 هزار تا 270 هزار تومان اعلام كرد. معاون وزیر مسكن در عین حال گفت: ساخت‌وسازهای مسكن‌مهر از این به بعد با خصوصیت كم‌تراكم و كم‌جمعیت انجام می‌شود./عصرایران


ویدیو مرتبط :
نمونه دوخوابه مسكن مهر پرند (سازنده تركیه ای كوزور)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وعده اتمام مسكن مهر تا پایان سال آینده


مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن از تکمیل و واگذاری تمامی واحدهای مسکن مهر تا پایان سال آینده خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن از تکمیل و واگذاری تمامی واحدهای مسکن مهر تا پایان سال آینده خبر داد.

سید محمد پژمان با بیان اینکه ارائه تسهیلات ارزان قیمت و آماده سازی زیرساخت های مسکن مهر به عهده دولت بود، گفت: این اقدامات تاکنون به شیوه مناسبی انجام شده است.

وی با اشاره به ایکه برخی نواقص اجرای این طرح نیز به سازندگان گوشزد شده و در حال پیگیری است، اظهار داشت: هم اکنون تعداد زیادی مسکن مهر در برخی نقاط کشور مانند چهارمحال وبختیاری ساخته شده که فاقد متقاضی است و مجریان و صاحبان برخی واحدهای درحال ساخت نیز انگیزه ای برای اتمام کار ندارند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، تصریح کرد: در اجرای طرح های طرح مسکن مهر، دولت در برخی استان ها با مازاد عرضه بر تقاضا مواجه است. معاون وزیر راه و شهرسازی در زمینه تامین مسکن اقشار کم درآمدی که از هرگونه تسهیلاتی بی بهره اند هم گفت: بهتر است، ابتدا وضع مسکن مهر در کشور مشخص شود و به نقطه مطلوب برسد تا بتوان به وضع دیگر اقشار بی مسکن رسیدگی و برای آنان برنامه ریزی کرد.