اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ دلخراش ۲زن هنگام نجات ۲جوان معلول




اخبار حوادث - مرگ دلخراش ۲زن هنگام نجات ۲جوان معلول

مادر فداکار زمانی که قصد داشت با کمک زن‌همسایه فرزندان معلولش را از محاصره آتش نجات دهد، بر اثر انفجار جان‌باخت.

به گزارش همشهری، در این حادثه زن‌همسایه نیز جانش را از دست داد اما 2جوان معلول به طرز معجزه‌آسایی زنده ماندند.حادثه مدتی قبل و در منطقه جهادیه شهر سمنان رخ داد. آن روز 2فرزند 23و 25ساله خانواده که دچار معلولیت ذهنی هستند در خانه بودند که آتش‌سوزی در قسمتی از هال خانه شروع شد و از آنجا که همه درها و پنجره‌ها بسته بود، دود فضای داخل خانه را پرکرد.

در آن لحظه پدر خانواده که کارگر یکی از کارخانه‌های سمنان بود سر کار بود و مادر خانواده نیز سرگرم انجام کارهای روزانه. تنها پسر سالم خانواده نیز در مدرسه به‌سر می‌برد و هیچ‌کس نمی‌دانست پشت درهای بسته خانه چه اتفاقی در حال رخ دادن است. عقربه‌های ساعت 2بعدازظهر را نشان می‌داد که مادر خانواده متوجه آتش‌سوزی شد.

با فریادهای او زن همسایه نیز در جریان قرار گرفت و هر دو به کمک 2جوان معلولی که داخل خانه بودند شتافتند. این دو جوان به‌خاطر وزن زیاد و معلولیتی که داشتند به تنهایی نمی‌توانستند از محاصره آتش فرار کنند و مادر فداکار و زن همسایه قصد نجات آنها را داشتند اما به محض اینکه در چوبی خانه را باز کردند، به‌دلیل رسیدن اکسیژن به آتش، انفجار مهیبی رخ داد و جان هر دو زن را گرفت.

وقتی این حادثه رخ داد، ماجرا به آتش‌نشانی سمنان گزارش شد و تیم‌های نجات راهی محل حادثه شدند. سعید اسماعیل پور، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سمنان گفت: آتش‌نشانان پس از حضور در محل به 2 تیم تقسیم شدند و یک تیم به اطفای حریق پرداخت و تیم دوم برای نجات گرفتارشدگان، وارد خانه شد. آتش‌نشانان به محض ورود به هال با جنازه نخستین قربانی که مادر خانواده بود روبه‌رو شدند. این در حالی بود که جسد دومین قربانی نیز کمی آنطرف‌تر روی زمین افتاده بود.

با این حال 2فرزند معلول خانواده که در آشپزخانه گرفتار شده بودند زنده بودند و با توجه به دودزدگی آنها، آتش‌نشانان ماسک تنفسی خود را به‌صورت آنها زدند و هر دو را به بیرون از خانه منتقل کردند.

همزمان دیگر آتش‌نشانان توانستند حریق را مهار کنند و در بررسی‌ها معلوم شد که آتش‌سوزی از گوشه‌ای از هال شروع شده و پس از رسیدن شعله به لوله‌های مسی روشنایی گازی، باعث ذوب شدن لوله و انتشار گاز و تشدید آتش‌سوزی شده بود. با این حال هر دو جوان معلول از این حادثه جان سالم به در برده و دچار سوختگی شده بودند که به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

 براساس این گزارش، مادر خانواده که در این حادثه جان باخت به‌رغم داشتن 2فرزند معلول ذهنی و اصرار افراد مختلف برای سپردن آنها به بهزیستی، از این کار امتناع می‌کرد و می‌گفت که تا زنده است، خودش از فرزندانش مراقبت می‌کند.
اخبار حوادث -همشهری

 


ویدیو مرتبط :
نجات دلخراش بچه ها از مرگ!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ دلخراش جوان 22 ساله در جاده بهشت زهرا/ نجات تازه داماد از چاه 30 متری



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مرگ دلخراش جوان 22 ساله در جاده بهشت زهرا/ نجات تازه داماد از چاه 30 متری

سخنگوی سازمان آتش نشانی مهمترین عملیاتهای این سازمان در 24 ساعت گذشته را تشریح کرد.

جلال ملکی در گفتگو با مهر اظهار داشت: ساعت 22:18 روز گذشته حادثه تصادف در جاده بهشت زهرا به آتش نشانی اعلام شد. بلافاصله ماموران ایستگاه 35 و گروه نجات 6 به محل حادثه بعد از اتوبان امام علی(ع) اعزام شدند. در بررسی حادثه مشخص شد یک دستگاه موتورسیکلت با خودروی 206 برخورد کرده و در لاین سرعت واژگون شده است.

وی ادامه داد: در همین حال یک وانت که در این مسیر در حال حرکت بود با موتورسوار برخورد کرده و ضمن زیر گرفتن او چندین متر پسر جوان را با خود به روی آسفالت کشیده است.

به گفته ملکی آتش نشانان پس از ایمن سازی محل جوان 22 ساله را از زیر خودرو خارج کرده که در بررسی ها مشخص شد که وی به علت شدت جراحات جان خود را از دست داده است. این عملیات ساعت 23:05 به پایان رسید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به حادثه سقوط در چاه گفت: ساعت 23:08 دیشب سقوط دو نفر در چاه به آتش نشانان اعلام شد که بی درنگ ماموران دو ایستگاه به محل حادثه در پاسگاه نعمت آباد شهرک علی آباد تکدانه اعزام شدند.  در بررسی ها مشخص شد یک دستگاه موتورسیکلت دارای دو سرنشین در زمین های بایر این منطقه در حال حرکت بوده است که به عمق 30 متری یک چاه سقوط می کند.

وی ادامه داد: یکی از راکبین به همراه موتورسیکلت در عمق 3 متری متوقف شده و نفر دوم به عمق 30متری اه سقوط کرده است. آتش نشانان با ایمن سازی محل نفر اول موتورسیکلت را سالم خارج کردند.

ملکی با بیان اینکه دو نجات گر برای نجات مرد جوان به داخل چاه رفتند افزود: آتش نشانان موفق شدند این  جوان 27 ساله را که از ناحیه کمر، گردن و دست دچار آسیب شده بود خارج و تحویل عوامل اورژانس دهند ضمن این که پسر جوان مدعی شد ساعتی قبل مراسم عقدش را برگزار کرده است.  این عملیات ساعت 01:30 بامداد به پایان رسید.
/مهر