اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرسی وضعیت فوق العاده اعلام کرد/ دعوت از ۱۱ حزب سیاسی برای گفتگو



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مرسی وضعیت فوق العاده اعلام کرد/ دعوت از ۱۱ حزب سیاسی برای گفتگو

 همزمان با تشدید نا آرامی ها در چند شهر بزرگ مصر از جمله پورت سعید محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز در پی افزایش خشونت ها و نا آرامی ها در شهرهای پورت سعید، سوئز و اسماعیلیه که منجر به کشته شدن بیش از 30 نفر شد محمد مرسی در این شهرها وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

در همین حال به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره رئیس جمهور مصر از یازده حزب سیاسی و چهار شخصیت معروف مصر خواست تا در نشستی که در روز دوشنبه برگزار می شود شرکت کنند.

در این نشست اوضاع کنونی کشور مصر، راهکارهای گفتگو و موضوعات مربوط به گفتگو مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در بیانیه ریاست جمهوری مصر از عمرو موسی،حمدین صباحی، سلیم العوا و ایمن نور برای شرکت در گفتگو دعوت شده است.احزاب دعوت شده به این نشست نیز عبارتند از: حزب النور، الوسط، مصر قوی، الوفد، مصری های آزاده، ساخت و توسعه، ائتلاف مردمی سوسیالیست، آزادی و عدالت، تمدن و حزب قانون اساسی.

از سوی دیگر به گزارش بی بی سی فارسی محمدمرسی روز گذشته در نطقی ملی گفت از دوشنبه برای 30 روز مقررات منع تردد در فاصله ساعت 21:0 تا 6:00 برقرار خواهد بود.

دست کم 33 نفر در روزهای شنبه و یکشنبه در ناآرامی های پورت سعید کشته شدند که در پی حکم یک دادگاه بروز کرد.

همزمان نارضایتی از آقای مرسی سرمنشاء اعتراضاتی در سایر نقاط مصر بود.

تظاهرکنندگان ضددولتی برای چهارمین روز متوالی در نزدیکی میدان تحریر قاهره، پایتخت، با ماموران امنیتی درگیر شدند.

مخالفان لیبرال آقای مرسی او را متهم به خودکامگی و تلاش برای اجرای قانونی اساسی می کنند که به گفته آنها به خوبی از حق آزادی بیان و مذهب حراست نمی کند.

دولت همچنین به خاطر وخیم تر شدن بحران اقتصادی مقصر شناخته می شود.

آقای مرسی در نطق یکشنبه گفت که او ممکن است گام های دیگری بردارد چرا که به عنوان رئیس جمهور حفظ عافیت مصر "وظیفه" اوست./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
سیل بی سابقه و اعلام وضعیت فوق العاده در مجارستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام «وضعیت فوق العاده» در پنج رآکتور هسته ای ژاپن



 

اعلام «وضعیت فوق العاده» در پنج رآکتور هسته ای ژاپن

 

ژاپن برای ۵ رآکتور هسته ای خود «وضعیت فوق العاده» اعلام کرد، پس از اینکه مسئولین دو رآکتور پرقدرت تاسیسات هسته ای این کشور اعلام کردند که سیستمهای خنک کننده این تاسیسات قادر به خنک کردن حرارت میله های سوخت هسته ای نیستند.

 

ژاپن برای ۵ رآکتور هسته ای خود «وضعیت فوق العاده» اعلام کرد، پس از اینکه مسئولین دو رآکتور پرقدرت تاسیسات هسته ای این کشور اعلام کردند که سیستمهای خنک کننده این تاسیسات قادر به خنک کردن حرارت میله های سوخت هسته ای نیستند.

به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از اسوشیتدپرس، اپراتورهای تاسیسات هسته ای «فوکوشیما دائیچی» به سختی تلاش می کنند تا حرارت و فشار درون این رآکتور را کنترل کنند. مسئولین این نیروگاه می گویند« «زلزله ۸.۹ ریشتری روز گذشته به قدری شدید بوده که ضمن قطع برق نیروگاه باعث از کار افتادن ژنراتورهای اضطراری نیز شده است.»

مقامات نیروگاه ابتدا از ساکنین مناطق اطراف رآکتور، تا شعاع ۳ کیلومتر، درخواست کردند که خانه های خود را تخلیه کنند اما پس از اینکه بررسی ها نشان داد میزان تشعشع پرتوهای رادیو اکتیو در خارج از نیروگاه ۸ برابر حد نرمال و در درون اتاق کنترل واحد یک سایت «فوکوشیما» هزار برابر حد نرمال است، از مقامات محلی خواستند که شعاع تخلیه مناطق مسکونی را تا ۱۰ کیلومتر، یعنی ۳ برابر مساحت اولیه، افزایش دهند.

این اولین بار است که دولت ژاپن در طول تاریخ خود حالت فوق العاده در تاسیسات هسته ایش اعلام می کند. ساعتی پس از اعلام وضعیت اضطراری در واحد یک تاسیسات فوکویاما دائیچی، «شرکت برق قدرت توکیو» که شش رآکتور سایت دائیچی را در شمال شرق ژاپن اداره میکند، اعلام کرد که دومین رآکتور این سایت و سه رآکتور در نزدیکی سایت فوکویاما دائیچی نیز قابلیت خنک کنندگی خود را از دست داده اند.

دولت نیز به سرعت با اعلام وضعیت اضطراری، از ۱۴ هزار تن از ساکنین مناطق اطراف دو رآکتور در خطر، خواست که هر چه سریعتر این منطقه را ترک کنند.

در همین حال دکتر «ادوین ردلینر» متخصص اطفال در موسسه «آمادگی برای بحران» در دانشگاه کلمبیا به خبرنگارارن گفت که سطح تابش رادیواکتیو گزارش شده در خارج از رآکتور آنقدر نیست که خطر فوری ای را متوجه کسی کند اما همین سطح هم می تواند در دراز مدت نرخ سرطان تیروئید را در میان جمعیت منطقه افزایش دهد.

سایت فوکویاما دائوچی در شهر «اوناهاما» در ۲۷۰ کیلومتری شمال شرق توکیو واقع شده. واحد یک این سایت دارای ظرفیت ۴۶۰ مگاواتی است که در سال ۱۹۷۱ ساخته شده و قدیمی ترین واحد سایت است. مقامات هسته ای ژاپن در ماه فوریه (ماه گذشته) برای یک دوره ۱۰ ساله فعالیت این واحد را تمدید نموده بودند.

در حال حاضر ۵۴ رآکتور هسته ای در ژاپن مشغول به کار بوده و ۳۰ درصد برق این کشور را تامین می کند.... / پایگاه خبری تحلیلی فرارو