اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مردی به عمق ۴۰۰ متری آتشفشانی فعال رفت!



 

مردی به عمق ۴۰۰ متری آتشفشانی فعال رفت

 

ماجراجوی مشهور "جف مکلی" سرگرمی جدید و کمی خطرناک را برای خود فراهم کرده و از دیوارهآتشفشانی فعال آویزان شده است!  

 

در آخرین تصاویر ویدئویی که از ماجراجویی های وی منتشر شده و در اینترنت به شدت مورد استقبال قرار گرفته است، می توان مکلی را در میان اعماق یک آتشفشان فعال و بالای جریان ماگماهای جوشان آن دید.  

 

این ماجراجوی ۴۴ ساله نیوزیلندی با خطرهای بزرگ ناآشنا نیست. وی به همراه فیلمبردارش سالها به تعقیب طوفان بزرگ تایوان، دوژان پرداخت و پس از آن به ملاقات طوفان بزرگ ایزابل در کارولینای شمالی رفت.  

 

از این رو چندان عجیب نیست که نام مرد خطر را برای وی انتخاب کرده اند و شبکه دیسکاوری نیز سریالی را با همین نام از ماجراجویی های وی تهیه کرده است.  

 

وی که همیشه به دنبال هیجان است و این بار آتشفشان دور افتاده "ماروم" در جزیره "آمبریم" در اقیانوس اطلس جنوبی را برای اکتشافات و ماجراجویی هایش انتخاب کرده است.  

مکلی به همراه تیمش پس از مدتها تحقیق و مطالعه به عمق ۴۵۷ متری از حفره این آتشفشان فعال رفتند؛ نزدیکترین فاصله ای که تا به حال فردی از مواد مذاب و جوشان درون این آتشفشان که طی قرن اخیر بارها منفجر شده، داشته است.  

 

وی برای ورود به این جهنم زیرزمینی لباس محافظتی نقره ای و مخزن اکسیژن به همراه داشت و توانست به اعماق این آتشفشان نفوذ کند. به گفته یک آتشفشان شناس، قدم زدن بالای ماگماهای مذاب آتشفشانی امری غیر ممکن نیست اما دست زدن به این مواد روان خوشرنگ و زیبا به هیچ وجه توصیه نمی شود.  

 

مکلی به همراه تیمش اولین انسانهایی هستند که تا این اندازه به مرکز یک آتشفشان نزدیک شده اند.  جزیره ای که این آتشفشان در آن واقع شده وسعتی برابر ۶۶۵ کیلومتر مربع داشته و در حدود هشت هزار نفر ساکن دارد.    

 


ویدیو مرتبط :
هتلی خاص در ارتفاع ۴۰۰ متری ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سقوط خودرو به عمق ۲۰ متری دره



 

سقوط خودرو به عمق ۲۰ متری دره

آتش نشانان با اجرای عملیات امداد و نجات سبب جلوگیری از سقوط خودرو سواری به عمق دره و نجات جان راننده آن شدند.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسعود صادقی فرمانده آتش نشانان درباره جزئیات این خبر گفت: این خودرو سه شنبه شب گذشته هنگامی که در حوالی پارک کوهسار در حرکت بود دچار حادثه شد و پس از اعلام رخداد آن به سامانه ۱۲۵، آتش نشانان ایستگاه ۷۴ در ساعت ۲۱:۰۲ به سمت محل حادثه حرکت کردند.

وی ادامه داد: بروز نقص فنی در خودرو سواری و ناتوانی راننده در کنترل خودرو سبب شد خودرو به سرازیری دره منحرف و در عمق ۲۰ متری آن متوقف شود.

صادقی خاطرنشان كرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل، خودرو سواری را که راننده آن قبل از رسیدن آتش نشانان از خودرو خارج شده بود را با به کارگیری جرثقیل خودرو نجات، مهار و از عمق ۲۰ متری شیب دره به سطح جاده انتقال دادند.

به گفته وی در جریان این حادثه به راننده خودرو آسیبی نرسیده و خسارات مالی چندانی نیز ایجاد نشده است...../ خبرگزارى ایسنا