اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مردم هفت نفر را به اتهام جادوگری آتش زدند



اخبار حوادث - مردم هفت نفر را به اتهام جادوگری آتش زدند

جمعیت انبوهی از مردم در غرب تانزانیا، هفت نفر را به اتهام اینکه گرفتار سحر و جادو شده اند، زنده زنده در آتش سوزاندند و حدود 20 خانه را نیز در دهکده آنها به آتش کشیدند.

 خبرگزاری فرانسه در اخبار خود به زبان اسپانیولی گزارش داد: «جعفری محمد» رییس پلیس منطقه «کیگوما » در منطقه مرزی تانزانیا با بوروندی اعلام کرد که 23 نفر از جمله شماری از سران قبایل محلی و یک دعانویس درارتباط با این حادثه دستگیر شده اند و همه آنها امروز باید بخاطر اعمالشان در دادگاه پاسخگو باشند.

بر اساس این گزارش، شورش عمومی علیه قربانیان دوشنبه شب گذشته در شهر « موروفیتی» در استان «کاسولو» در 1200 کیلومتری غرب «دارالسلام» پایتخت اقتصادی تانزانیا رخ داد.

جعفری محمد گفت: « قربانیان از سوی انبوهی از مردم عصبانی محل که آنها را به انجام کارهای طلسم و جادو متهم می کردند، مورد حمله قرار گرفته و زنده زنده در آتش سوزانده شدند.»

وی افزود: پنج نفر از قربانیان بیش از 60 سال سن داشتند و دو نفر دیگر نیز حدود 40 و 50 ساله بودند.

روزنامه « مانوانچی» به نقل از "جوزفا جان"، از شاهدان حادثه که از آنجا گریخته بود، نوشت: "صبح روز بعد، وقتی به آنجا برگشتم، مادرم را با جنازه ای سوخته در 10 متری خانه مان و پدرم را که نیز سوزانده شده بود، با پیکری بی جان در درون خانه پیدا کردم."

این روزنامه به نقل از منابع خود نوشت که یک دعانویس که بتازگی وارد محل شده بود، مردم را به مجازات کردن قربانیان تحریک کرده بود.

سازمان غیردولتی مرکز امور حقوقی و حقوق بشر تانزانیا در سال 2012 میلادی برآورد کرد که حدود سه هزار نفر متهم به جادوگری که بیشتر آنان، زنان مسن بوده اند، بین سالهای 2005 تا 2011 در این کشور آفریقایی توسط مردم به قتل رسیده اند.

به گفته این سازمان، بطور میانگین هر سال حدود 500 نفر افراد میانسال بویژه زنانی که دچار سرخی چشم می شوند، به اتهام جادوگربودن، جان خود را در تانزانیا از دست می دهند.

مردم تانزانیا بر این عقیده هستند که قرمزشدن چشمها نشانه ای از جادوگری است، در حالی که سازمان غیردولتی مذکور می گوید اصلی ترین دلیل سرخی چشمهای زنان در این کشور بویژه در روستاها آن است که زنان مجبورند با فضولات خشک شده حیوانات، آشپزی کنند و دود ناشی از آن، منجر به سرخی چشم می شود.

گروه دیگری که قربانی اینگونه مجازاتهای مردمی بویژه در مناطق وسیع مرزی میان تانزانیا و بوروندی می شوند، افراد مبتلا به بیماری برص (پیسی) هستند. پیسی یا برص یا ویتیلیگو یک بیماری پوستی است که در آن روی پوست افراد بویژه صورت آنها، لکه های سفید رنگی به دلیل از دست رفتن رنگدانه پوست بوجود می آید.

مردم تانزانیا اعتقاد دارند که بدبختی و فجایعی که برخی افراد یا جامعه با آن روبرو می شوند، ناشی از افسون و طلسم جادوگرها است.

اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
حادثه عجیب :چادر زن محجبه ای را در هند برای تمسخر آتش زدند؛ خودشان هم آتش گرفتند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنده سوزی 7 نفر به اتهام جادوگری!


یک باند تبهکاری هفت نفر را در مالاوی به اتهام دست داشتن در جادو و جنبل زنده زنده سوزاند! اهالی روستا می‌گویند که آن مردان، استخوان‌های انسان را نگهداری می‌کردند.

فرادید: یک باند تبهکاری هفت نفر را در مالاوی به اتهام دست داشتن در جادو و جنبل زنده زنده سوزاند! اهالی روستا می‌گویند که آن مردان، استخوان‌های انسان را نگهداری می‌کردند.
 
جمهوری مالاوی کشوری در جنوب شرق آفریقا است و جمعیت آن نزدیک به ۱۴ میلیون نفر است. پایتخت مالاوی نیز «لیلونگوه» است.
 
باند تبهکاری عصبانی در منطقه انسانجه‌ مالاوی به مظنونین حمله کرده و سپس با کمک بنزین آن‌ها را آتش زده‌اند. بنا به گزارش انیاسا تایمز، کربی کائونگا، افسر پلیس، گفت: «ما هنوز کسی را دستگیر نکرده‌ایم و فعلا مشغول بررسی ابعاد ماجرا هستیم.»
 
این منطقه شاهد افزایش داد و ستد اعضای بدن انسان بوده است. حتی گفته می‌شود اعضای بدن «زال‌تن‌ها» قدرت مخصوصی به فرد داده و همراه خود خوش‌شانسی را به ارمغان می‌آورد.
 
در گزارش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز آمده که «یک ست کامل از اعضای بدن زال‌تنان (شامل دست و پاها، آلت تناسلی، گوش‌ها، زبان و بینی) می‌تواند تا حدود ۷۵ هزار دلار در کشور تانزانیا فروخته شود.»
 
لکسن کاچاما، بازرس‌ كل‌ پلیس مالاوی، در ارتباط با بحران شدت گرفته‌ی زال‌‎تن‌ها به تمام افسران پلیس حکم داده که «برای کشتن هر کس که در فرآیند ربودن و کشتن زال‌تن‌‌ها شرکت دارد، حق تیر دارید.»
 
او در ادامه می‌گوید: «ماجرای ربودن و کشتن زال‌تن‌ها برای اولین بار در تانزانیا به گوشم خورد. این مشکل اما حالا به مالاوی رسیده و مبارزه با این جنایت هولناک بسیار اهمیت دارد.»