اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرحله دوم اولویت های جدید عمره اعلام شد



اخبار,اخباراجتماعی,اولویت های جدید عمره

 

اخبار اجتماعی - مرحله دوم اولویت های جدید عمره اعلام شد

رییس سازمان حج و زیارت از اعلام مرحله دوم اولویت های جدید ثبت نام در کاروان های عمره مفرده خبر داد و گفت: بر این اساس، استان ها می توانند با توجه به ظرفیت خالی کاروان های خود تا اولویت 400 بانک ملت را فراخوان کنند.

سعید اوحدی روز چهارشنبه  افزود: نام نویسی در کاروان های عمره امسال از ششم آذر ماه با اولویت های یک تا 300 بانک ملت که در ثبت نام عمومی سال 87 شرکت کرده اند و دارندگان قبوض قدیمی بانک ملی تا تاریخ پنجم فروردین ماه سال 86 آغاز شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: به دلیل تکمیل نشدن ظرفیت برخی کاروان ها، در مرحله نخست به استان ها اجازه داده شد بر اساس ظرفیت خالی کاروان های خود حداکثر تا اولویت 330 ثبت نام شوند.

اوحدی یا یادآوری اینکه ظرفیت کاروان های بسیاری از استان ها تکمیل شده است گفت: ظرفیت کاروان های تعدادی از استان ها خالی است که به آنها اجازه داده شد تا اولویت 400 بانک ملت (مرحله دوم) ثبت نام کنند.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: مردم از طریق جراید و رسانه های استانی و اداره کل حج و زیارت استان مربوطه می توانند از اولویت های جدید استان خود مطلع شوند.

به گفته اوحدی در مجموع تا کنون ظرفیت 75 درصد کاروان های عمره امسال تکمیل شده و روند ثبت نام در کاروان ها بسیار روان است.

وی یادآور شد: مرحله دوم اعزام های عمره مفرده که از فروردین ماه سال آینده آغاز می شود، با فراخوان اولویت های 400 به بالا آغاز خواهد شد.

طبق اعلام رییس سازمان حج و زیارت، 850 هزار زائر ایرانی در قالب بیش از پنج هزار کاروان به زیارت خانه خدا در عمره امسال مشرف می شوند.

هزینه سفر به عمره مفرده امسال نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش یافته و حداقل و حداکثر هزینه سفر به عمره مفرده 93-92، به ترتیب یک میلیون و 700 هزار تومان تا دو میلیون و 800 هزار تومان است.
اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
مرحله ی دوم مسابقه حدس بزن(4 نفر اول اعلام شدند)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط پرداخت ارز به عمره‌گزاران اعلام شد/مرحله دوم اولویت‌های جدید عمره اعلام شد



اخبار ,اخبار اجتماعی ,شرایط پرداخت ارز به عمره‌گزاران

اخبار اجتماعی - شرایط پرداخت ارز به عمره‌گزاران اعلام شد

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اعلام شرایط پرداخت ارز به عمره‌گزاران، گفت: این شرایط نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است و به هر زائر 300 دلار پرداخت می‌شود.

 ناصر خدرنژاد اظهار کرد: زائرانی که ثبت‌نام قطعی کرده و روادید آنها صادر شده است، می‌توانند با مراجعه به بانک «ملت» ارز مسافرتی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سهمیه‌ی ارز از موارد مهمی است که برای زائران مطرح می‌شود، فهرست اسامی زائرانی که در کاروان‌ها ثبت‌نام قطعی کرده‌اند و برای آنها اقدام به اخذ روادید شده، به بانک ملت فرستاده شده است که هر زائر همانند سال گذشته می‌تواند ۳۰۰ دلار دریافت کند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه ارز مسافرتی تنها برای یک مرتبه در سال به هر زائر تعلق می‌گیرد، افزود: مدیران و روحانیان کاروان‌ها نیز مانند دیگر زائران می‌توانند برای یک مرتبه در سال ارز مسافرتی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها به نرخ مبادله‌ای است، گفت: بر این اساس مسافرانی که در هر مقطع زمانی از سال ۱۳۹۲ از ارز مسافرتی خود استفاده کرده‌اند، از ابتدای سال ۱۳۹۳ می‌توانند از ارز مسافرتی جدید خود بهره‌مند شوند.

بر اساس مقررات ارزی بانک مرکزی که در اوایل آذر ماه سال ۱۳۹۱ اعلام شد، فروش ارز به نرخ مبادله‌ای به شرکت‌های منتخب برای اعزام زائران به عمره مفرده و عتبات عالیات نیز بلامانع شده است.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در این باره گفته بود که فروش ارز به نرخ مبادله‌ای به شرکت‌هایی صورت خواهد گرفت که از سوی سازمان حج و زیارت با امضای ذی‌حساب، مدیر امور مالی و معاون اداری مالی معرفی شده باشند.

صمد کریمی دراین‌باره اظهار کرده بود: شرکت‌های منتخب می‌توانند به نرخ مبادله‌ای، برای انجام امور مربوط به اعزام زائران به عمره مفرده و عتبات عالیات اقدام کنند.


--------------------------------------------

 

مرحله دوم اولویت‌های جدید عمره اعلام شد/ ثبت‌نام تا اولویت ۴۰۰

رئیس سازمان حج و زیارت از اعلام مرحله دوم اولویت‌های جدید ثبت نام در کاروان‌های عمره مفرده خبر داد و گفت: بر این اساس، استان‌ها می‌توانند با توجه به ظرفیت خالی کاروان‌های خود تا اولویت ۴۰۰ بانک ملت را فراخوان کنند.

 سعید اوحدی گفت: نام‌نویسی در کاروان‌های عمره امسال از 6 آذر ماه با اولویت‌های یک تا 300 بانک ملت که در ثبت نام عمومی سال 87 شرکت کرده‌اند و دارندگان قبوض قدیمی بانک ملی تا تاریخ پنجم فروردین ماه سال 86 آغاز شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اضافه کرد: به دلیل تکمیل نشدن ظرفیت برخی کاروان‌ها، در مرحله نخست به استان‌ها اجازه داده شد بر اساس ظرفیت خالی کاروان‌های خود حداکثر تا اولویت 330 ثبت‌نام شوند.

اوحدی یا یادآوری اینکه ظرفیت کاروان‌های بسیاری از استان‌ها تکمیل شده است، گفت: ظرفیت کاروان‌های تعدادی از استان‌ها خالی است که به آنها اجازه داده شد تا اولویت 400 بانک ملت(مرحله دوم) ثبت نام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: مردم از طریق جراید و رسانه‌های استانی و اداره کل حج و زیارت استان مربوطه می‌توانند از اولویت‌های جدید استان خود مطلع شوند.

به گفته اوحدی در مجموع تا کنون ظرفیت 75 درصد کاروان‌های عمره امسال تکمیل شده و روند ثبت نام در کاروان‌ها بسیار روان است.

وی افزود: مرحله دوم اعزام‌های عمره مفرده که از فروردین ماه سال آینده آغاز می‌شود، با فراخوان اولویت‌های 400 به بالا آغاز خواهد شد.

طبق اعلام رئیس سازمان حج و زیارت، 850 هزار زائر ایرانی در قالب بیش از پنج هزار کاروان به زیارت خانه خدا در عمره امسال مشرف می‌شوند.هزینه سفر به عمره مفرده امسال نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش یافته و حداقل و حداکثر هزینه سفر به عمره مفرده 93-92، به ترتیب یک میلیون و 700 هزار تومان تا دو میلیون و 800 هزار تومان است.

اخبار اجتماعی - ایسنا,فارس