اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرتضی بانک جانشین بقایی شد/نخستین ابلاغیه دولت با امضای جهانگیری/لغو تمام دستورهای سعید مرتضوی



اخبار,حکم حسن روحانی

مرتضی بانک جانشین بقایی شد

با حکم حسن روحانی مرتضی بانک دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد شد.

به گزارش فارس، شب گذشته  با حکم حسن روحانی مرتضی بانک دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شد.

به گزارش فارس، مرتضی بانک معاون پژوهشکده و معاون دفتر و مشاور مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و مشاور حسن روحانی است و استاندار سابق کرمان و معاون اداری مالی وزارت امور خارجه بوده است.

بنابراین گزارش، حمید بقایی معاون اجرایی احمدی نژاد در دولت دهم پیش از این دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد بوده است.

 


نخستین ابلاغیه دولت با امضای جهانگیری

با تصویب هیئت وزیران، آیین نامه نصاب اراضی قابل واگذاری به فعالیت های مختلف در خارج از حریم شهرها و روستاها، اصلاح شد.

به گزارش مهر، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تصویب کرد:  آیین نامه نصاب اراضی قابل واگذاری به فعالیت های مختلف در خارج از حریم شهرها و روستاها، اصلاح می شود.

بر این اساس، در تبصره(3) ماده(1) عبارت "به استثنای گلخانه ها" بعد از عبارت "منابع آب" اضافه می شود. همچنین یک تبصره به ماده(2) الحاق می شود که بر اساس آن صدور جواز تاسیس و یا موافقت اصولی برای اجرای طرح هایی که زمین مورد نیاز آنها حداکثر یک هکتار است، با توافق دستگاه صادر کننده مجوز و سازمان جهاد کشاورزی استان مربوط امکان پذیر است.

واژه "حداقل" نیز در جداول پیوست آیین نامه به واژه "نصاب" تغییر می یابد. همچنین ردیف های (60 الی 66) جداول پیوست آیین نامه اصلاح و یک بند به عنوان بند(101) به آن اضافه می شود.

 

دستگاه صادر کننده موافقت اصولی

نصاب مساحت مورد نیاز(متر مربع)

واحد سنجش

ظرفیت

نوع فعالیت

کد فعالیت

ردیف

معاونت بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی

3837

 

 

احداث گلخانه

60-23

60

معاونت بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی

6362

 

 

احداث گلخانه

61-23

61

معاونت بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی

12944

 

 

احداث گلخانه

62-23

62

معاونت بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی

25569

 

 

احداث گلخانه

63-23

63

معاونت بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی

4000

تن

200

تولید قارچ خوراکی

64-23

64

معاونت بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی

6667

تن

400

تولید قارچ خوراکی

65-23

65

معاونت بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی

9334

تن

600

تولید قارچ خوراکی

66-23

66

معاونت بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی

38206

 

 

احداث گلخانه

101-23

101

 

 
نجفی نخستین حکم‌اش را صادر کرد

محمدعلی نجفی مشاور اجرایی خود را منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، با حکمی ازسوی محمدعلی نجفی - رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - «سمیع‌الله حسینی مکارم» به‌عنوان مشاور اجرایی رییس سازمان منصوب شد.

حسینی مکارم، مدیرکل بودجه‌ی وزارت آموزش و پرورش و قائم‌مقام سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران و نماینده‌ی مردم کاشان در مجلس در سال 1374 بوده است.

در حکم نجفی خطاب به حسینی آمده است: نظر به تعهد، توانمندی و سوابق جنابعالی، به موجب این حکم به‌عنوان «مشاور اجرایی ریاست سازمان» منصوب می‌شوید.

تمشیت امور مدیریتی، تسریع در اجرای برنامه‌ها، نظارت بر روند فعالیت‌ها و امور جاری، انجام هماهنگی ارتباطات لازم بین ریاست و معاونان و مدیران سازمان، واحدهای تابعه و وابسته و نیز دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و پیگیری اجرای مصوبات و دستورات اینجانب از عمده وظایفی است که انتظار می‌رود با حسن تدبیر نسبت به اجرای آن اقدام کنید.

بدیهی است کلیه مدیران واحدهای مختلف سازمان موظف‌اند مواردی را که براساس نظر ریاست سازمان توسط جنابعالی ابلاغ می‌گردد، ترتیب اثر دهند.

 


دستور زنگنه برای تاسیس سازمان ویژه فروش نفت

طبق پیشنهاد وزیر نفت قرار است سازمان ویژه‌ای برای فروش نفت خام، میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی و گاز مایع تاسیس شود.

سید حمید حسینی _ یکی از اعضای اتحادیه صادر‌کنندگان فرآورده‌های نفتی، گاز و پتروشیمی – در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیشنهاد تاسیس سازمان ویژه برای صادرات نفت خام کشور گفت: با توجه به شرایط موجود باید برای فروش نفت راهکارهای جدید ارائه شود و اصلاحاتی در روش‌های قدیمی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: سازمان ویژه فروش نفت و محصولات نفتی فعالیتی متفاوت با مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت خواهد داشت و سازوکارهایی که این سازمان برای فروش به کار خواهد گرفت با شرکت ملی نفت متفاوت خواهد بود.

این عضو اتحادیه صادر‌کنندگان فرآورده‌های نفتی، گاز و پتروشیمی تاکید کرد: طبق وعده وزیر نفت تلاش می‌شود در این سازمان از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده شود تا این‌گونه منافع ملی تامین شود.

حسینی در مورد زمان تاسیس سازمان ویژه فروش نفت خام و محصولات نفتی گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای این کار آماده شود، البته وزیر نفت از همان ابتدای ورود به این وزارتخانه اقداماتی در این زمینه انجام داده است اما مشخص نیست چه زمانی سازمان ویژه فروش نفت به طور رسمی تاسیس شود.

وی در پایان تاکید کرد: سازمان ویژه فروش نفت باید برخلاف باقی نهادها انعطاف و چابکی بیشتری در زمینه‌ی فروش نفت خام و محصولات نفتی کشور داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در برنامه‌ای که بیژن نامدار زنگنه - وزیر نفت - به مجلس ارائه داده بود به بازآرایی و به تصویب رساندن سازمان ویژه برای مدیریت عملیات صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی متناسب با شرایط کنونی اشاره شده بود.

 

 

لغو تمام دستورهای سعید مرتضوی

یک منبع آگاه از واگذاری زمین‌های تأمین اجتماعی در مشهد و منطقه یک تهران برای احداث دانشگاه به یکی از مسئولان خبر داد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس از واگذاری زمین‌های تأمین اجتماعی در مشهد و منطقه یک تهران برای احداث دانشگاه به یکی ار مسئولان خبر داد.
 
وی گفت: در زمان ریاست سعید مرتضوی بر سازمان تأمین اجتماعی زمین‌هایی با وسعت زیاد در مشهد و منطقه یک تهران در اختیار یکی از مسئولان برای ساخت دانشگاه قرار می‌گیرد.

این مقام آگاه در تأمین اجتماعی یادآور شد: با آمدن وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین صمدالله فیروزی بعنوان سرپرست سازمان تأمین اجتماعی تمامی دستورات مرتضوی در تأمین اجتماعی به صورت ملغی در آمده است.
 
وی افزود: واگذاری‌ زمین‌های مختص تأمین اجتماعی کاملا غیرقانونی و بدون تأیید هیئت مدیره بوده است.
وی بیان داشت: در تأمین اجتماعی اقدامات غیر قانونی صورت گرفته است که دستگاه‌های نظارتی و بازرسی باید بررسی کنند.


ویدیو مرتبط :
واکنش مردم به نحوه پرداخت وام توسط بانک‌ با وجود ابلاغیه بانک مرکزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرونده سعید مرتضوی در دادسرای كاركنان دولت رسیدگی می‌شود



 

 

پرونده سعید مرتضوی در دادسرای كاركنان دولت رسیدگی می‌شود

 

دادسرای انتظامی قضات اعلام كرد: پرونده رسیدگی به اتهامات قاضی مرتضوی در دادسرای كاركنان دولت رسیدگی می‌شود. حجت‌السلام احمد شفیعی گفت: بهتر است این موضوع را از دادسرای كاركنان دولت پیگیری كنید، زیرا پرونده قاضی مرتضوی در این دادسرا مطرح است.

وی در پاسخ به این سوال كه چرا پرونده به این دادسرا ارجاع شده، اظهار داشت: وظیفه دادسرای انتظامی قضات رسیدگی به تخلفات است و این دادسرا نقشی در پرونده‌های كیفری ندارد.

شفیعی افزود: رسیدگی به اتهامات مقامات قضایی و قضات در دادسرای كاركنان دولت در تهران رسیدگی می‌شود. رسیدگی به پرونده‌های كیفری قضات در حیطه وظایف دادسرای انتظامی قضات نیست.

دادستان انتظامی قضات گفت: پرونده 3 مقام قضایی تعلیق شده در ارتباط با پرونده كهریزك توسط دادسرای كاركنان دولت رسیدگی می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینكه اتهام سه قاضی تعلیق شده در پرونده بازداشتگاه كهریزك چیست، اظهار داشت: اگر چنانچه قاضی در مظان اتهام قرار گیرد اگر این فرد در سمت قضاوت باشد نمی‌توان به اتهام وی رسیدگی كرد.

در این رابطه اگر دادسرای انتظامی قضات تشخیص داد از دادگاه انتظامی درخواست تعلیق قاضی را می‌كند تا مرجع رسیدگی كننده بتواند موضوع را بررسی نماید. در این رابطه نیز دادسرای انتظامی قضات اتهام را متوجه این افراد دانسته و هنوز اتهام ثابت نشده و پرونده در مرحله تحقیقات است برای قاضی مرتضوی حكمی مبنی بر تبرئه یا قرار مجرمیت صادر نشده است.../فارس