اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرتضی آقا تهرانی : احمدی‌نژاد روز اول خوب بود ، روز دوم لق زد و روز سوم افتاد



اخبار ,اخبار سیاسی , فقنه سال88

 

اخبار سیاسی - مرتضی آقا تهرانی :احمدی‌نژاد روز اول خوب بود ، روز دوم لق زد و روز سوم افتاد

آقا تهرانی تصریح کرد: آقای رییس جمهوری روز اول خوب بود، روز دوم لق زد و روز سوم افتاد، همه گفتند شما به آن رای دادید، بله من رای دادم، اولش خوب بود که ما به او رای دادیم!

 آقا تهرانی گفت: فتنه مربوط به یک زمان خاص نیست که تمام شود، بلکه همین طور پی در پی می‌آید.

حجت الاسلام «مرتضی آقا تهرانی» شامگاه یکشنبه در مجلس عزایی که به مناسبت ایام سوگواری ماه صفر در کرمان برگزار شد، افزود: باید نشست‌های بصیرتی را بیشتر کنیم تا مردم و بویژه جوانان بدانند که خطر دشمن هست.

وی افزود: زمانی دشمنان ما را به تروریسم، نقض حقوق بشر و خشونت متهم می‌کردند و می‌گفتند، دین موجب جنگ است، اما تشکیل بزرگ‌ترین اجتماع صلح در کربلا همزمان با اربعین حسینی و حضور ۲۵ میلیون مسلمان شیعه از کشورهای مختلف در کنار هم نشان داد، دین موجب وحدت، صلح و امنیت است.

وی ادامه داد: دشمن سعی دارد از طریق ماهواره‌ها همه ما را در تاریکی خفه کند که باید با بصیرت افزایی به آن اجازه نداد.

دبیرکل جبهه پایداری ابراز کرد: جنگ‌ها در دنیا ناشی از حب نفس و دین اسلام دین صلح و محبت و مودت است و اجتماع بزرگ صلح در کربلا بیانگر این واقعیت است.

 آقا تهرانی تصریح کرد: خداوند یاریمان کند که راه را خوب انتخاب کنیم و در این مسیر اشتباه نکنیم که عمده این‌ها از برکت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است.

وی این اجتماع بزرگ را مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مسلّمات ظهور ندای امام عصر (عج) است که خود را با عنوان «الا یا اهل العالم ان جدی الحسین قتلوه عطشانا، بیدار باشید،‌ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند» معرفی و منتسب به امام حسین (ع) می‌کند.

 آقا تهرانی ادامه داد: در سال‌های قبل دومین اجتماع در کربلا ۱۳ می‌لون نفر بود، سومین اجتماع ۱۱ میلیون نفر در کربلا به وقوع پیوست و همه گفتند که چهارمین اجتماع هم با ۱۰ میلیون نفر تشییع امام راحل بود.

وی خاطرنشان کرد: این اجتماعی که در روز اربعین مشاهده کردید یک اجتماع ملی و یا اجتماع عرب و عجم نبود و آن‌ها شعار جنگ را سر نمی‌دادند زیرا دین باعث جنگ نمی‌شود و این اجتماع اجتماع صلح بود و جنگ و دعوا مال نفس است.

آقاتهرانی تاکید کرد: انقلابی را که با خون شهدا به ثمر نشسته ‌است با پیروی از ولایت و حرکت در مسیر ایشان سرپا نگه داریم و مواظب باشیم که بازی نخوریم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: هر چیز با ارزشی بدل دارد و حتی برای عرفان که انسان را به خدا می‌رساند نیز بدل عرفان‌های کاذب را می‌سازند و در مقابل اسلام ناب محمدی (ص) اسلام آمریکایی را طراحی می‌کنند تا به این وسیله آب را گل‌آلود، هوا را مه‌گرفته و جاده را نامعلوم جلوه دهند و خطر را جدی کنند.

 آقا تهرانی ادامه داد: فتنه مربوط به یک زمان خاص نیست که تمام شود، بلکه همین طور پی در پی می‌آید.

وی تصریح کرد: در فتنه‌ها ریزش‌ها پیدا می‌شود و گاهی با حضور امام، عده‌ای راه را گم می‌کنند و کسانی که تا دیروز مطیع به نظر می‌آمدند به گمراهی می‌روند.

آقاتهرانی لازمه‌ گرفتار نشدن در فتنه را گوش دادن به پیام ولایت عنوان و خاطرنشان کرد: در کربلا امام حسین (ع) بهترین مبلّغ اسلام بود، اما کوفیانی که آمده بودند، برای شنیدن نیامده بودند و نخواستند، صدای امام را بشنوند.

وی بیان کرد: در فتنه سال ۸۸ گفتند که این آقا رییس مجلس بوده است، این درست، اما رییس مجلس تا زمانی که راه درست را رفت مورد حمایت قرار می‌گیرد و اگر اشتباه کرد دست از حمایت آن بر می‌دارند.

وی افزود: در شام و در مجلس یزید عده‌ای برای شنیدن آمده بودند و هنگامی که امام سجاد (ع) با سخنان خود افشاگری کرد، یزید احساس خطر کرد.

وی تصریح کرد: دیدید که در نمازجمعه، رهبر معظم انقلاب در چند دقیقه آمدند و گفتند‌ای امام زمان (عج)، من کسی را ندارم و تنها یک جسم علیلی دارم و آن را فدای شما می‌کنم؛ بله آنهایی که گوششان با ولایت بود، هوشیار شدند.

دبیرکل جبهه پایداری افزود: در دوران غیبت ولی عصر (عج)، ولی فقیه حجت است و همه چیز را باید با تراز ولی فقیه بسنجیم همانگونه که مومنان را با میزان علی (ع) می‌سنجند.

 آقا تهرانی خاطرنشان کرد: کم رهبری به این‌ها گفت که اگر شکایت دارید از طریق قانون وارد شوید! اما آن‌ها به دفعات بیانیه دادند، حال چرا آدم باید دنبال این افراد برود، این‌ها غافلان هستند که می‌گویند غفلت بد است.

 آقا تهرانی تصریح کرد: آقای رییس جمهوری روز اول خوب بود، روز دوم لق زد و روز سوم افتاد، همه گفتند شما به آن رای دادید، بله من رای دادم، اولش خوب بود که ما به او رای دادیم!

وی تصریح کرد: بنی صدر، رجایی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی که بودند؟ من می‌گویم که باید بر اساس معیار ولایت سنجیده شوند و آنگاه می‌توانیم بگوییم که بودند.

آقا تهرانی تصریح کرد: اگر ابزار دقیق اندازه گیری را در دست داشته باشید اندازه‌ها را دقیق می‌دانید، حال شهدا مگر یک مرتبه دارند، شهیدی داریم که آن در بالا بالا است و شهیدی هم داریم خدایی ناکرده آن اول‌ها است. 

اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
فضیلت دعا در روز عید قربان -آیت الله آقا مجتبی تهرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برگزاری جلسه سئوال از رئیس جمهور در مجلس / توضیحات احمدی نژاد درباره بودجه مترو ، عزل متکی و 11 روز خانه نشینی



سئوال از محمود احمدی نژاد , سئوال نمایندگان , مجلس

 

جلسه امروز چهارشنبه سئوال از محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

احمدی نژاد نیز برای پاسخگویی به سئوال نمایندگان، در صحن علنی مجلس حضور یافته است.

در ابتدا علی مطهری نماینده مردم تهران به مدت 20 دقیقه به نمایندگی از طراحان سوال از رییس جمهور، 10 سوال از رئیس جمهور را مطرح کرد.

هم اکنون احمدی نژاد در حال سخنرانی و پاسخگویی به سئوالات نمایندگان است.

سخنرانی مطهری

علی مطهری به عنوان نماینده سوال کنندگان از رئیس​جمهور به دلیل حضور در مجلس تشکر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده تهران گفت: مایل بودم سوال را به صورت خطابی عنوان کنم اما چون فرصت کم است، متنی را از قبل آماده کرده​ام و از روی آن قرائت می​کنم.

او قصد داشت سوالات از رئیس​جمهور را در سه مرحله بپرسد و پس از پاسخ رئیس​جمهور، قسمت​های بعدی را بخواند. اما رئیس​مجلس گفت که چون چنین چیزی در آیین نامه مجلس نیامده است، امکانش نیست. اما برخی نمایندگان با سر و صدای زیاد با این تصمیم رئیس مجس مخالفت کردند.

با این حال مطهری سوالش را با خطبه​ای از نهج​البلاغه  آغاز کرد و گفت: خدا را سپاسگذاریم که توفیق انجام یکی از اصول قانون اساسی را برای اولین بار به ما اعطا کرد تا دنیا ببیند که دموکراسی ما صوری نیست.

او پس از تشکر دوباره از رئیس​جمهور ابراز امیدواری کرد که این سوال، یک گام به پیش در منظر مردم و پیشبرد اهداف نظام باشد و مجلس و رهبری را شاد کند. هدف از سوال کنندگان بیان رودر روی مسائل و شنیدن مردم بود و نه کشمکش رسانه​ای. سوال کنندگان به دنبال تخریب رئیس​جمهور که خدمات بسیاری از جمله پافشاری بر حق هسته​ای کشور را داشته، نیست.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

·         چرا در مواردی خلاف قانون اساسی انجام شده است؟ مثلا قانون پرداخت تسهیلات مترو چرا اجرا نشد و گفتید که این مصوبه مجلس را قانون نمی​دانید؟ در حالیکه این مصوبه مجلس به تایید مجمع تشخیص مصلحت رسیده است.

·         مجلس به دلیل آلودگی هوای تهران که سالانه چهار هزار نفر جانشان را از دست می​دهند، تصمیم به پیشبرد خطوط متروی پایتخت گرفت. تشخیص اینکه مصوبه​ای قانون است یا نه، بر عهده رئیس دولت نیست و رئیس جمهور باید آن را اجرا کند.

·         از ابتدا دولت اراده​ای برای اجرای این قانون نداشت و حتی در متمم​های بودجه هم آن را نیاورد. ضمن اینکه مفاد این قانون، تسهیلات بود و دولت می​توانست آن را تدریجی پرداخت کند.

·         با وجود نرخ رشد اقتصادی در سال 89، چکونه دولت بیش از یک میلیون شغل ایجاد کرده است؟ این رقم​ها با سالهای گذشته همخوانی ندارد و امکان ایجاد یک میلیون و 600 هزار شغل در سال 89، غیرممکن بوده است.

·         دولت باید 30 درصد خالص درآمدهای قانون هدفمند کردن یارانه​ها را به بخش تولید اختصاص دهد. اما چنین نکرده است. چرا سهم بخش تولید مطابق این قانون از سوی دولت پرداخت نشده است؟ چه اتفاقی افتاده که این اقدام خردمندانه کنار گذاشته شد و با عدم حمایت از این بخش، تولید کنندگان دچار مشکل جدی شده و به تعدیل کارگران خود پرداخته و بر خیل بیکاران افزوده شد؟

·         چرا این گرانی ها به مردم تحمیل شد؟ صدای مردم از گرانی​ها بلند است. چرا دولت به آن توجه نمی کند؟ چرا با استقراض از بانک مرکزی موجبات تورم را فراهم آوردید؟

·         مقاومت 11 روزه شما در مقابل حکم مقام معظم رهبری در ابقای آقای مصلحی به چه دلیل بود؟ پس از حکم حکومتی مجادله با این حکم از سوی رئیس​جمهور غیرقابل قبول است. مرز التزام به ولایت فقیه هم پذیرش احکام حکومتی است.

·         اینکه گفتید مجلس در راس امور نیست، با چه هدفی است؟

·         بودجه​های فرهنگی دولت چگونه هزینه شده است؟ چرا فقط 20 درصد را به استانداری​ها داده​اید؟ مابقی را کجا هزینه کردید؟

·         چرا با علم به اینکه انتقاد رئیس جمهور از مجریان قانون عفافا و حجاب منجر به انحطاط در این زمینه می​شود، باز این موضوع را در رسانه ملی اعلام کردید و علی رغم مخالفت علما بار دیگر بر آن تاکید کردید؟

* چرا نظریه مکتب اسلام را تایید کردید و باعث تضعیف جایگاه انقلاب اسلامی شدید؟ آقای مشایی تزی را مطرح کرد که چون قرائت هایی طالبانی از اسلام می شود، بهتر است از مکتب ایران به جای مکتب اسلام سخن بگوییم. جشن نوروز با تذکر رهبر انقلاب مواجه شد اما باز هم آن را اجرا کردید. الگوی حکومت داری ما کورش است یا پیامبر و ائمه؟

مطهری در خلال سخنانش به شوخی از رئیس​جمهور خواست تا بخشی از وقتش را به او بدهد و با خنده گفت که احمدی نژاد به او پاسخ داده کل یکساعت زمانش برای نطق را به او می​دهد! اما رئیس​مجلس با لحنی جدی به این نماینده تهران گفت: شما قانونا یک ربع وقت دارید و همین قدر می توانید حرف بزنید.

سخنرانی احمدی نژاد

رئیس​جمهور باز سخنانش را با دعای فرج امام زمان آغاز کرد و با لحنی طنزگونه به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، احمدی نژاد با بیان اینکه سوال از رئیس​جمهور حق طبیعی مجلس است و پاسخ به آن هم طبیعی است و اتفاق خاصی نیفتاده است، گفت: این موضوع از مدت ها پیش در رسانه ها مطرح شده و خوشحالم که فرصتی برای پاسخگویی ما هم فراهم شد.

رئیس​جمهور با کنایه به اینکه مطهری به جای 15 دقیقه، حدود 16 دقیقه حرف زده است، افزود: او 33 درصد بیش از زمانش حرف زد، با همین نسبت هم من یکساعت و 20 دقیقه وقت دارم.

حسین سبحانی نیا عضو هیات رئیسه مجلس به او تذکر داد که مطهری 15 دقیقه حرف زده است، رئیس جمهور هم گفت: ساعت ما و شما فرق دارد؟  مجلس است دیگر سه دقیقه وقت می گیرد ولی 11 دقیقه حرف می​زند. من می خواستم قبل از انتخابات به مجلس بیایم اما گفتم ممکن است روی انتخابات اثر بگذارد و چون دیواری کوتاهتر از من نیست، به گردن من بیفتد.

او که می گفت مذاکراتی در این باره کرده است، افزود: تلاش کردیم که سوال انجام نشود اما هیات رئیسه نپذیرفت. برخی گفتن فردای چهارشنبه سوری و بعد از انتخابات شیرین و شب عید به مجلس نیام. اما برخی گفتند برو و محکم جواب بده.

پاسخ​های رئیس​جمهور از این قرار است:

·         حساب ذخیره ارزی موجودی​اش صفر است. چگونه به مترو وام بدهیم؟ از کجا بدهیم؟ از پول معلمان و عمران و آبادانی روستاها؟ باید می گفتید از کدام ردیف کم کنیم و به اینجا بیافزاییم؟ این قانون بر خلاف اصل 75 قانون اساسی است.

·         هشت هزار میلیارد تومان بابت عوارض به مترو کلان شهرها و 6 میلیارد دلار هم فاینانس داده​ایم. 11هزار دستگاه اتوبوس با تخفیف به کلان شهرها داده​ایم. در مورد تهران هم 4600 میلیارد تومان پول نفت را برای کار عمرانی به شهرداری داده​ایم که 10 برابر کمک کل دولت​های قبل است.

·         به جای این همه فشار به دولت بهتر نبود یک سری به شهرداری می زدید ببینید کجا این پول ها را خرج کرده اند؟

·         چرا فکر نمی کنید با این نرخ رشد اقتصادی نمی​شود این مقدار شغل ایجاد کرد؟ والله می شود بیش از یک میلیون و 600 هزار شغل هم ایجاد کرد. شما کمک کنید بیش از این هم می شود.

لحن پاسخگویی رئیس​جمهور همچنان طنزگونه است و تمامی سوالات را به خود نمایندگان بر می​گرداند.

·         همه شهادت می دهند که با یان وضع اقتصاد کشورو تحریم و تهدید، قانون هدفمند کردن یارانه​ها را اجرا کردم. در قانونی که شما تصویب کردید، اسمی از رئیس​جمهور نیامده است. مجمع عمومی ای در این قانون آمده که رئیس جمهور عضوش نبوده است. چرا سوالش را از من می​پرسید؟

·         اکثر مردم به من می گویند کمی استراحت کن و به خودت برس. 11 روز خانه نشینی هم از این حرف هاست! احمدی نژاد و خانه نشینی؟ این حرف و وصله​ها به من و دولتم نمی​چسبد. زندگی ام نشان می دهد که با عمل درست و ادبیات صحیح از ولایت دفاع کنمو نشان دهم که نظام ولایی نظام تلاش و عمل است.

·         گفتند چرا گفتم مجلس در راس امور نیست و هدفت چیست. من مخلص شما هستم. من با استدلال نظرم را گفتم. شما هم با استدلال جواب دهید. باید اینقدر از آزادی بیان در کار باشد که رئیس​جمهور حرفش را بزند.

·         سوال کردید که چرا وزارت ورزش دیر تشکیل شده است. آخر سال است و باید کمی با هم صفا کنیم! من مصوبه مجلس را برایتان می خوانم. شما نوشته اید از تاریخ تصویب این قانون یعنی 10/89، دو سازمان تربیت بدنی و جوانان با هم ادغام شود. 30 دی به ما ابلاغ شده که 18 روز قبلش آنها را ادغام کرده​اید و می گویید مقررات اصلاح می گردد. خب بگردد! مگر ما مخالفیم! نمی​شود بدون شرح وظایف وزیر تعیین کنیم و شما هی بگویید ای داد و ای بیداد که رئیس جمهور تخلف کرده است! شما گفته اید «ادغام می​شود»، نگفتید رئیس جمهور «ادغام کند»! گفته اید بودجه از محل صرفه جویی تامین شود. «صرفه جویی» ردیف است؟

·         اصلا خودتان می توانید این قانون را اجرا کنید؟ من این قانون را با همه اختیاراتم به شما می دهم دستتان را هم می بوسم، بفرمایید اجرا کنید! برای این کار پرونده سازی کردید و برخی دوستان ما هم هر روز باید بروند دادگاه!

·         شب عید است کمی شاد باشیم! یک نامه نوشتیم که این قانون قابل اجرا نیست. کار راه به سوال از رئیس​جمهور کشاندید! یک بار هم رئیس جمهور به شما بگوید بالای چشمتان ابرو!

·         نان زن و بچه مرا بدهید، همین حقوق مرا هم بگیرید! یک حقوق استاد دانشگاهی به قول یکی از سایت ها می گیرم. از کجا باید می آوردم خرج امور فرهنگی می کردم؟

·         چرا از من می پرسید بودجه فرهنگی کجا خرج شده؟ شما نمایندگان عضو شورای برنامه ریزی هستید. من که عضو نیستم! بروید از دیوان محاسبات بپرسید کجا خرج شده؟ من باید از شما بپرسم کجا خرج کردید!

·         از من پرسیده اند که چرا متکی را در سنگال عزل کردید. مگر من به او ماموریت سنگال دادم؟ وقتی عزل شده اند ماموریت چه معنایی دارد؟ من بر اساس اصل 136 و نوسازی در وزارت خارجه ایشان را عزل کرده بودم.

رئیس جمهور با بیان اینکه گرانی های اخیر ربطی به هدفمندی یارانه ها ندارند، گفت: علت این گرانی ها چیز دیگری است که به موقع اش آن را توضیح خواهم داد.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در جلسه علنی صبح امروز مجلس که با دستور سوال از رئیس جمهور در جریان بود پس از قرائت سوال 79 نماینده از وی توسط علی مطهری به پاسخ این سوالات پرداخت.

رئیس جمهور هنگامی که در جایگاه پاسخگویی قرار گرفت با بیان اینکه سئوال از رئیس جمهور اتفاق ویژه ای نیست و حق مجلس است، گفت: این سئوالات مدتها در سطح جامعه مطرح بوده و هر زمان به بهانه های مختلف به آن پرداخته می شد و من از مجلس تشکر می کنم که این وقت را به من داد که این ابهامات را برطرف کنم.

وی با بیان اینکه من قبل از انتخابات آماده بودم به سئوالات نمایندگان پاسخ دهم، گفت: قبل از انتخابات این ترس بود که این اتفاق در نتیجه انتخابات تاثیرگذار باشد و بعد همه تقصیرات را به گردن ما بیندازند.

رئیس جمهور افزود: الان هم تلاش کرده ایم که در شب عید این جلسه برگزار نشود چرا که اکثر این نمایندگان به زودی به همکاران دولت تبدیل می شوند اما هیئت رئیسه این طور تصمیم گرفت و نمی توان کاری کرد.

احمدی نژاد در جواب اولین سئوال نمایندگان که مربوط به تسهیلات مترو تهران بود، این گونه پاسخ داد که مقرر شده بود دولت تا پایان سال 89 به صورت تسهیلات با رعایت قانون این پول را در اختیار شهرداری قرار بدهد خودش هم ضامن شود و خودش هم بازپرداخت کند اما اینکه این پول را از کجا بیاورد در این قانون مشخص نشده است.

وی افزود: حساب ذخیره ارزی صفر است، دولت از کجا بیاورد. نمی توانستیم از محل بهداشت و درمان، عمران و آبادی و سایر بخش ها بودجه شهرداری را بدهیم. شما مشخص می کردید از کدام ردیف کم کنیم تا به بودجه شهرداری اضافه کنیم.

رئیس جمهور وارد شدن مجلس به موضوع عدم پرداخت تسهیلات شهرداری تهران را خلاف اصل 75 قانون اساسی دانست و گفت: این بحث اصلا قابل طرح کردن در مجلس نیست چرا که محل آن مشخص نشده است بنابراین مجلس نمی تواند بر آن وارد شود و قابل اجرا نیست.

احمدی نژاد در ادامه با بیان کمک های دولت به کلانشهرها از جمله شهر تهران پرداخت و تصریح کرد: دولت در چند سال اخیر 4هزار و 600 میلیارد تومان پول نقد برای کار عمرانی به شهرداری کمک کرده است که هزار و 110 میلیارد آن برای مترو بوده است و یک میلیارد هم فاینانس داده ایم.

وی افزود: هزار میلیارد تومان مجوز اوراق مشارکت برای مترو، یارانه بلیت مترو، 25 میلیارد تومان برای ترخیص واگن ها، 4250 دستگاه اتوبوس با 82 درصد تخفیف و 800 میلیارد تومان فاینانس از جمله کمک های دولت نهم و دهم به شهرداری تهران بوده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: شما به جای فشار به دولت بهتر است یک گزارشی از شهرداری تهیه می کردید که متوجه بشوید این منابع در کجاها خرج شده است.

احمدی نژاد همچنین درباره اشتغال و رشد اقتصادی توضیح داد: در سال 89 بانک مرکزی رشد اقتصادی را 6.1 درصد و مرکز آمار 7.3 درصد اعلام کرد که با این نرخ رشد می توان یک میلیون و 600 شغل ایجاد کرد چرا نشود.

وی همچنین در خصوص یارانه ها گفت: ما این قانون را در شدیدترین محرومیت ها اجرا کردیم. تحریم و بحران های جهانی دو مشکل سر راه دولت بود که به اعتراف دوست و دشمن، دولت عالی عمل کرده است.

رئیس جمهور افزود: تولیدات داخلی در سال 90 بیش از 82  رشد داشته است حالا چند بنگاه دچار مشکل شده اند که می توان مشکل آنان را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه گرانی های اخیر ربطی به هدفمندی یارانه ها ندارند، گفت: علت این گرانی ها چیز دیگری است که به موقع اش آن را توضیح خواهم داد.

احمدی نژاد تاکید کرد: سازمان هدفمندسازی یارانه ها را خود شما تصویب کردید و هیچ جای این قانون اسمی از رئیس جمهور نیست حالا سئوالش را از رئیس جمهور می پرسید؟

گزیده سخنان رئیس جمهور در بخش پایانی پاسخش به سوالات نمایندگان به شرح زیر است:

*  من چند حرف روشن درباره عفاف و حجاب دارم.من می گویم این ملت متمدن​ترین ملت است. مبنای برخورد با مردم باید با مهربانی باشد. ما ازآبروی مردم دفاع کردیم و گفتیم گیر سه پیچ به دختران و پسران ندهیم. این ها بچه های خودمان هستند. همین جوان ها جنگ و انقلاب را اداره کردند.

·         آقا میشود هر وقت 22 بهمن و انتخابات است، دوربین را روی همه مردم با همه تیپ ها برد؟ اما بعد از انتخابات به آنها گیر داد. این تناقض نیست؟

·         بگذارید با شما شوخی کنم. کدام یک از ما تاکنون گناه نکرده ایم؟ البته گناه بد است و من با آن مخالفم. اما مگر ما گناه نمی کنیم؟ رئیس جمهور حق اظهار نظر راجع به امور کشور را ندارد؟ آیا باید به ا گفت چرا یان حرف را زدی؟

·         گفتند چرا از ایران اسم می بری و موجب تعصبات قومی شده.من هم می گویم باباجان، همه می گویند که مشی و تمدن ایران یک چیز دیگری است و ملت ایران در ادامه راه پیامبر هستند. ایران یعنی اسلام شیعه علوی.

·         می​گویید حرف های من باعث تعصبات قومی شده. لابد جنگ هست ساله هم تقصیر حرف های من بوده؟

·         اجرای طرح های بزرگ هسته​ای و فضایی کردن ایران، اجرای تمام شعارهای همه دولت​های قبل و کرامت به مردم و هزارن خدمت دیگر، اسمش انحراف است؟ اگر اینگونه است بیشتر مردم ایران و اکثر کسانی که اینجا نشسته اند هم تو همین خط اند!

·         از اول گفتم که مشی برخی را قبول ندارم و چیز مخفی ندارم. آمده ام که قطار مدیریت کشور را به خط اصلی برگردانم. رهبری هم بارها این را گفته است. اگر سکوت می​کنم علامت تایید اتهامات نیست. اگر برخی بگویند مکتب خراسان و اصفهان و یونان عیبی ندارد؟ من به حکم سوگندی که خوردم کار می کنم. به دلیل یک حرف نباید اینقدر جنجال کنید.

·         والله ما ایرانی هستیم و با صدای بلند می گویم که عظمت ملت ایران را دوست دارم و به آن افتخار می کنم. باید بگیم ایران، نمی توانم بگویم انگلیس! ایران را کنار بگذاریم کجا را بچسبیم! والله خدا هم ایران را دوست دارد! این که دعوای قومی نیست! خود شما هم ایران را دوست دارید، مگر ندارید؟

·         دولت من حتی ضعیف ترین قوانین را اجرا کرده و بیشترین همکاری را با دولت داشته است. نمایندگانی که به دولت آمده اند بیش از مجموع وزرا صحبت کرده​اند.

·         به من می گویید قانون گریز! اما این سوال به استناد اصل 88 قانون اساسی انجام شده است. در این اصل آمده که درباره یکی از وظایف باید از من سوال می کردید. کدام یک از این سوالات راجع به وظایف من بوده؟ اکثرش راجع به اظهارات و اختیارات من است. آیین نامه خودتان را هم اجرا نکرده اید.

·         شب عید است، بگذارید کمی شوخی کنیم! می شود از مجلس هم انتقاد کرد؟ اجازه می دهید؟ آقا بگویم؟ می خواهم یک سوال بکنم از شما! مربوط هم هست! به نظر شما چه کسی قانون شمول قانون مدیریت کشوری را پس از تایید شورای نگهبان، اصلاح کرد و مجلس را از شمول آن خارج کرد؟ چطور قانون خوب است، اما برای غیر از مجلس و دیوان محاسبات؟

·         آیا با قانون عادی، می توان قانون اساسی را دور زد؟ چطور مصوبات دولت را یک طرفه لغو می کنید؟

·         عصبانی نشوید این یک شوخی است! می توان با فشردن یک شاسی لیسانس قبول شد؟ آیین نامه است ولی شما آن را اجرا نمی کند.

·         من مخلص رئیس هستم و مخلص تک تک شما هم هستم. در همین مجلس اعلام شد که ما یک میلیارد تخلف کردیم. 5-6 ماه در ایام تبلیغات انتخاباتی ما فحش خوردیم و چه و چه!! رئیس فخیمه دیوان محاسبات هم هی مصاحبه کرد که دولت الا و بالله تخلف کرده است.

·         رئیس جمهور کف خیابان و نوکر ملت است و گردنش از مو باریکتر است. اگر قرار است کاری بشود، دوکلمه به دیگران بگویید! نگران نباشید برایتان کمپوت هم می آوریم!! توهین به رئیس جمهور که نشان شجاعت نیست که می خواهید به جنگ من بیایید.

·         شب عید است بگذارید چیزی بگویم که مردم هم شاد شوند. چندین نهاد ناظر بر دولت هستند. خدا را شاکریم که حتی یک مورد تخلف مهم از دولت اثبات نشده است. اما بین خودتان و خدا شده است، یکسری به دستگاههای دیگر مثل شهرداری بزنید و ببینید که بودجه اشن را چگونه خرچج کرده اند.

·         شوخی میکنم اما دولت برای شکایت از شما باید به خود شما شکایت کند.

·         شهادت می دهم که مجلس از همه ظرفیت های قانونی و فراقانونی استفاده کرد تا کنترل و نظارت بر دولت داشته باشد و آنچه را که می خواهد در ارجای اعمال کند.

·         شوخی بس است. وقت کشور مهم است و ما مسئول خدمت به مردم هستیم. دسته بازی و باند بازی دیگر تمام شده و باید روی اصولمان بایستیم. تقوی و عدالت باید در همین کارهای روزمره باشد.

·         توصیه رهبری همیشه بر همدلی و همراهی بوده و هست.

·         برای اینکه خوراک شب عید مردم فراهم شوم، آمدم. سوالات امتحانی که برای من طرح کرده بودید، خیلی سخت نبود. به نظرم طراح سوال با شاسی لیسانس گرفته است! اگر با خودم مشورت می کردید سوالات بهتری می دادم! من به همه سوالات پاسخ داده​ام، حالا شما نمره بدهید. اگر یک ذره از 20 کمتر بدهید، بی انصافی است!

رئیس جمهور در پاسخ به سئوال نمایندگان در خصوص اظهاراتش مبنی بر اینکه مجلس در راس امور نیست، گفت: گفته اند چرا راجع به مجلس این حرف را زده ای هدفت چه بوده اگر دنبال نیت مایید مخلص همه شما هستیم اما من با استدلال نظری را دادم شما هم با استدلال جواب بدهید.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در بخش دیگری از پاسخ به سئوالات نمایندگان که در صحن علنی مجلس مطرح شد، در رابطه با خانه نشینی 11 روزه که مورد سئوال نمایندگان قرار گرفته بود، گفت: این هم از آن حرفهاست. احمدی نژاد و خانه نشینی و استراحت. اکثر افراد می گویند یه کم استراحت کن و به خودت برس در این دو دولت یک روز هم کار تعطیل نشده و همه همکاران ما پیچ و مهره ای شده اند.

رئیس جمهور اضافه کرد: این وصله ها به دولت نمی چسبد اما بنده زندگی ام نشان می دهد که سعی کرده ام با عمل، بیان درست، ادبیات صحیح و منطقی از ولایت دفاع کنم.

وی در خصوص محور دیگر سئوال مبنی بر اظهاراتش در خصوص در راس امور نبودن مجلس گفت: گفته اند چرا راجع به مجلس این حرف را زده ای هدفت چه بوده اگر دنبال نیت مایید مخلص همه شما هستیم اما من با استدلال نظری را دادم شما هم با استدلال جواب بدهید. باید این حد از آزادی برای اظهارنظر باشد که با هم بحث بکنیم.اما فضای کشور دوستانه و بر مبنای همکاری است.

رئیس جمهور در پاسخ به سئوال دیگر سئوال کنندگان مبنی بر تاخیر در تشکیل وزارت ورزش و جوانان و معرفی وزیر گفت: آخر سال است می خواهم با هم یک مقدار صفا بکنیم شما ببینید چه تصویب شده از تاریخ تصویب یعنی 12/10/89 سازمان های ملی جوانان و تربیتب دنی ادغام و به وزارت ورزش و جوانان تبدیل می شود هزینه های آن هم از محل صرفه جویی تامین می گردد . خب گفته شده می گردد مگر ما جلوی آن را گرفته ایم. در تاریخ 30/10 چیزی به ما ابلاغ شده که 18 روز قبل ادغام شده است مگر ما مانع گردیدن آن شده ایم.

رئیس دولت گفت: یک جا اول می گویید شرح وظایف را بیاورید بعد وزیر معرفی کنید ما از چه تخلف کرده ایم. گفته اید خودشان ادغام می شوند مگرما جلوی آن را گرفته ایم و گفته اید هزینه آن از محل صرفه جویی است آیا صرفه جویی ردیف است شما که بودجه می نویسید کجا ردیفی تحت عنوان صرفه جویی وجود دارد. ما از کجای تربیت بدنی باید صرفه جویی می کردیم. من این قانون را به شما تقدیم می کنم شما را به جدتان بروید اجرا کنید.

وی اضافه کرد: اما گفته شده که چرا به آن شکل نامه نگاری شده است خب این قانون این همه مشکل دارد ما نباید بگوییم که این اشکالات وجود دارد برطرف کنید خنده دارتر این است که برای برخی همکاران ما در همین رابطه در دیوان محاسبات، بازرسی و ... الا ماشاء الله پرونده تشکیل شده است شب عید است می خواهیم یک مقدار شاد باشید. شما از زمین و زمان انتقاد می کنید یک بار که رئیس جمهور چیزی گفت و گفت بالای چشمتان ابرو است کار به سئوال می کشد.

احمدی نژاد در رابطه با تخصیص بودجه فرهنگی که از دیگر سئوالات نمایندگان بود گفت: تخصیص بودجه به اندازه درآمد است اگر پول داشتیم می دادیم من که زندگی ام فرقی نکرده حقوقم معلوم است اما در سایتهایشان زدند که احمدی نژاد حقوق استادی می گیرد که خیلی است. اگر نان زن و بچه ام را بدهید همان را هم می دهم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه مجلس رئیس جمهور در شورای برنامه ریزی فرهنگی حضور ندارد گفت: خود شما مصوب کرده اید و خود شما در این شورا حضور دارید من چه می دانم کجا خرج شده مگر من جزو شورای برنامه ریزی هستم بروید از دیوان محاسبات بپرسید. اما من باید از شما بپرسم چون شما جزو شورا هستید و من نیستم ما فقط خطوط کلی را گفته ایم بقیه دست شماست که چطور خرج شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگر نمایندگان در رابطه با عزل وزیر خارجه در ماموریت گفت: من از شما می پرسم چه کسی ماموریت داده من داده ام. من چنین ماموریتی نداده ام.  ما قصدی نداشتیم این اختیارات رئیس جمهور است و آیا می توان از اختیارات رئیس جمهور سئوال کرد می خواستیم یک تغییر و نوسازی در وزارت خارجه بشود.

احمدی نژاد در پاسخ به سئوال نهم که در خصوص عفاف و حجاب است، گفت: ما چه گفته ایم من چند حرف روشن دارم که خودمانی می گویم چرا هر بار که پای فرهنگ به میان می آید مردم را متهم می کنیم و شروع می کنیم به برخورد با مردم. در حالیکه من گفته ام ملت ما متدین ترین و متمدنترین مردم دنیا است و ملت ایران مومن است همین ملت من و شما را سر کار آورده ما می گوییم سخت نگیرید حالا اگر به قول آقای مطهری کسی کار سازمان یافته و غیره انجام داد و خواست آسیب برساند تکلیفش معلوم است و قوه قضائیه و وزارت اطلاعات کارشان را می کنند این نیازی به برخورد عمومی ندارد من می گویم با توده مردم باید با محبت رفتار شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه کار فرهنگی با برخورد و بگیر و ببند نمی شود گفت: ما می گوییم به دختر و پسرها گیر سه پیچ ندهید اینها بچه های خودمانند شما به همین جوانان احترام بگذارید ببینید چه کار می کنند.

وی ادامه داد: یک مقدار شوخی بکنم چه طور می شود که 22 بهمن و انتخابات که در میان است دوربین را می برید روی همه تیپ ها اما به محض اینها تمام شد یقه این تیپ ها را می گیرید این تناقض است و تناقض کار دست ما می دهد. من این سئوال را از شما می پرسم کدام یک از ما گناه نکرده ایم و گناه بد است و من راضی به هیچ گناهی نیستم اما چه کسی با من و شما برخورد کرده چون من و شما هستیم اشکال ندارد مرگ خوب است برای همسایه کاری نکنیم که مردم بگویند واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند  چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند ته خط را بگویم رئیس جمهور حق اظهار نظر ندارد؟../عصرایران