اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مذاکره‌کننده ارشد ایران در ژنو: تمام نگرانی‌های معقول طرف مذاکره‌کننده را برطرف خواهیم کرد/ خروج اورانیوم غنی‌سازی شده از ایران خط قرمز ماست



مذاکرات ایران و 1+5 , مذاکرات ژنو

مذاکره‌کننده ارشد ایران در ژنو: تمام نگرانی‌های معقول طرف مذاکره‌کننده را برطرف خواهیم کرد/ خروج اورانیوم غنی‌سازی شده از ایران خط قرمز ماست

معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه با بیان اینکه در مذاکرات ژنو به دنبال مذاکرات هدفمند و واقعی هستیم گفت: از هر آن چه مردم ایران بر اساس معاهدات بین‌المللی برخوردارند ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد و همه نگرانی‌های معقول طرف مذاکره‌کننده را برطرف خواهیم کرد.

"سیدعباس عراقچی" پیرامون مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو گفت: ‌فردا ظهر به ژنو خواهیم رفت و مذاکرات صبح سه شنبه آغاز می‌شود.
 
ضیافت شام با حضور ظریف و اشتون
وی ادامه داد: فردا شب ضیافت شامی برگزار خواهد شد که ظریف و اشتون حضور خواهند داشت و این زمان فرصتی برای مرور مسائلی است که در دو روز پس از آن در جریان قرار خواهد گرفت.

ایران از تمام حقوق خود برای غنی‌سازی استفاده خواهد کرد
عراقچی تصریح کرد: ‌با کمال جدیت و مصمم به این مذاکرات می‌رویم و برای دستیابی به هدفی مشخص که مورد قبول طرفین مذاکره باشد اقدام خواهیم کرد.
 
عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای افزود با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از همه حقوق خود برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای از جمله غنی‌سازی استفاده خواهد کرد، افزود: هیئت مذاکره‌کننده ایرانی درصدد است طرح مشخصی را در این مذاکرات ادامه دهد تا مبنایی برای مذاکرات باشد و امیدواریم در فاصله زمانی معقول نتایج حاصل شود.

عراقچی مسئول مذاکره با 1+5
وی با اشاره ترکیب تیم مذاکره کننده هسته‌ای اظهار داشت:چون این مذاکرات در سطح معاونان وزیر خارجه انجام می‌شود مسئولیت مذاکره با بنده خواهد بود اما وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه افتتاحیه درباره طرح ایران توضیح خواهد داد.

عراقچی افزود‌: البته جمع بندی مذاکرات را در جلسه‌ای که ظریف و اشتون حضور دارند ارائه می‌کنیم .

ایران در مذاکرات یه طرف غربی اطمینان می‌دهد که هیچ برنامه نظامی در دستور کار نیست
معاون وزیر امور خارجه ادامه داد:‌ طرف مقابل همیشه مدعی بوده است که با انرژی صلح آمیز هسته‌ای در ایران مخالفتی ندارد اما با سلاح هسته‌ای مخالف است و زمانی که ما در این مذاکرات به آن‌ها اطمینان دهیم که ایران هیچ برنامه نظامی را در دستور کار ندارد برد آنها حاصل شده است.

عراقچی تاکید کرد: ‌البته آنها اگر در سخنان و ادعاهای خود صداقت داشته باشند این هدف برایشان قابل وصول است.

وی اظهار داشت: ‌برد ما هم در این مذاکرات این است که برنامه صلح آمیز خود را ارائه و بر برخورداری خود در زمینه غنی‌سازی تاکید کنیم.

تمام نگرانی‌های معقول طرف مذاکره‌کننده را برطرف خواهیم کرد
عراقچی خط قرمز ایران در این مذاکرات را غنی‌سازی و حفظ حقوق مردم خواند و تصریح کرد : از هر آن چه مردم ایران بر اساس معاهدات بین المللی برخوردارند ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد البته درباره شکل، اندازه و سطوح مختلف غنی‌سازی مذاکره خواهیم کرد اما خروج مواد از کشور خط قرمز ماست.

معاون وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: همه نگرانی‌های معقول طرف مذاکره‌کننده را برطرف خواهیم کرد؛ این مذاکرات در بحث هسته‌ای است اما اگر آن‌ها علاقمند باشند در خصوص مسائل منطقه و دیگر چالش‌های بین المللی هم آماده گفتگو خواهیم بود ./باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
روایت متناقض تیم مذاکره کننده از ظرفیت غنی سازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ریابکوف طرف مذاکره کننده روسی در مذاکرات ایران و ۱+۵ در ژنو است



سرگئی ریابکوف, مذاکرات ایران و گروه 1+5

ریابکوف طرف مذاکره کننده روسی در مذاکرات ایران و ۱+۵ در ژنو است

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه که برای شرکت در مذاکرات ایران و گروه 1+5 به ژنو سفر کرده است، از برگزاری نشست نمایندگان این گروه برای هماهنگی مواضع قبل از آغاز مذاکرات اصلی با طرف ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه برای شرکت در مذاکرات ایران و گروه «1+5» که قرار است 16-15 اکتبر (23-24 مهر) صورت بگیرد، راهی ژنو شد.

ریابکوف ریاست هیئت مذاکره کننده روسی در این مذاکرات را برعهده دارد. در این دور از مذاکرات "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران، سرپرستی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی را برعهده دارد و "کاترین اشتون" نماینده عالی رتبه اتحادیه اروپا در امور خارجی و امنیتی هم در این مذاکرات حضور خواهد داشت.

معاون وزیر خارجه روسیه پیش از ترک مسکو به سوی ژنو در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که مذاکرات ژنو با نشست نمایندگان گروه 1+5 برای هماهنگی آغاز خواهد شد.

وی گفت: صبح روز سه شنبه ما (میانجیان بین‌المللی گروه 1+5) بطور مرسوم نشستی برای هماهنگی مواضع خواهیم داشت و پس از آن مذاکرات رسمی با طرف ایرانی انجام خواهد شد.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری جدید ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به جامعه جهانی اطمینان داده است که «سلاح اتمی جایی در دکترین نظامی ایران ندارد». وی همچنین وعده داده که امکان حل و فصل اختلافات پیرامون برنامه هسته‌ای این کشور ظرف 3 الی 6 ماه میسر خواهد بود.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه چند روز قبل اعلام نمود که اظهارات اخیر مقامات تهران این امیدواری را بوجود آورده که مذاکرات ایران و گروه 1+5 از «نقطه صفر» به حرکت درآمده و پیشرفتی در مذاکرات حاصل شود./فارس