اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مدیر كل نشر بانك مركزی:بازار طلا به ثبات رسیده و موضوع دلالی منتفی شده است



 

پیش‌ فروش‌ سكه , نرخ سکه

 

مدیر كل نشر و ریالی بانك مركزی از احتمال توقف پیش فروش سكه خبر داد.

عباس كمرئی در گفت وگو با خبرنگار بانك و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاكید بر این كه پیش فروش سكه، سیاست دائمی ما نیست، گفت: در یك مقطع، بازار كاذبی برای سكه بوجود آمد و نوسانی در قیمت سكه دیده شد، ولی امروز این بازار به یك ثبات نسبی رسیده و موضوع دلالی و سفته بازی منتفی شده است، بنابراین با علم به این قضایا اگر لازم باشد پیش فروش سكه ادامه پیدا می كند و یا متوقف می شود.

او ادامه داد: درباره ادامه یا توقف پیش فروش سكه، به صورت هفتگی تصمیم گیری می شود. ما اتفاقات یك هفته را بررسی می كنیم و پنجشنبه ها در كارگروهی درباره ادامه پیش فروش و قیمت سكه تصمیم گیری می شود. به هر حال سیاست پیش فروش دائمی نیست و می تواند در سال آینده هم ادامه یابد یا می تواند همین هفته متوقف شود.

وی تاكید كرد: فعلا تا آخر هفته جاری، پیش فروش ادامه دارد و پنجشنبه با توجه به میزان سكه های پیش فروش شده، توان تولید و سایر پارامترها، درباره این طرح تصمیم گیری می شود.

كمرئی در پاسخ به این سوال كه آیا پیش فروش گسترده انجام شده، به ذخایر طلای كشور لطمه نمی زند، گفت: با این كار ذخایر طلا كاسته شده و تبدیل به سكه می شود. البته با تمهیداتی كه بانك مركزی طی سه سال گذشته اندیشیده، حجم طلای ذخیره شده در كشور آن قدر هست كه مقامات ارشد تصمیم گرفته اند پیش فروش انجام بدهند. ما از بابت موجودی طلا نگرانی نداریم، چون با این كار اگرچه موجودی طلا كاهش پیدا می كند، اما با تمهیداتی كه برای واردات طلا اندیشیده شده، این كمبود جبران می شود.

مدیر كل نشر و ریالی بانك مركزی همچنین درباره سامانه اینترنتی كه قرار است برای پیش فروش سكه راه اندازی شود نیز گفت: بحث مقدماتی این كار مطرح شده، ولی هنوز نهایی نشده و در حال بررسی است..... /   خبرگزارى ایسنا



ویدیو مرتبط :
ثامن الحجج مورد تایید بانك مركزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبات نرخ دلار و سكه از سوی بانك مركزی



 

ثبات نرخ دلار و سكه از سوی بانك مركزی

 

تهران - بانك مركزی روز یكشنبه نرخ مرجع هر دلار آمریكا را 10 هزار و 563 ریال اعلام كرد كه نسبت به رقم دیروز تغییری نداشته است.

 

 

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، ‌بانك مركزی همچنین نرخ مرجع هرپوند را 17 هزار و 314 ریال و نرخ مرجع هر یورو را 15 هزار و 85 ریال تعیین كرد كه این ارقام نیز نسبت به روز یاد شده ثابت بود.

 

 

** نرخ سكه

 

نرخ هر قطعه سكه طلا طرح جدید، روز جاری در شعبه های بانكی توزیع كننده چهار میلیون و
388 هزار و 800 ریال، قیمت نیم سكه بهار آزادی نیز دو میلیون و 194 هزار و 400 ریال و بهای ربع سكه بهار آزادی نیز یك میلیون و 211 هزار و 600 ریال اعلام شد كه این رقام برای دومین روز متوالی ثابت بودند.... / تحلیل : ایرنا