اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مدیر عامل روزنامه دولت دادگاهی می شود


شعبه 15 دادگاه انقلاب به اتهامات دادستان عمومی و انقلاب تهران علیه «علی‌اكبر جوانفكر» مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور و مدیرعامل ایرنا رسیدگی می‌كند.

شعبه 15 دادگاه انقلاب به اتهامات دادستان عمومی و انقلاب تهران علیه «علی‌اكبر جوانفكر» مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور و مدیرعامل ایرنا رسیدگی می‌كند.

جوانفكر متهم است كه در روزنامه‌ی‌ تحت سرپرستی‌اش به آیت‌الله آملی‌لاریجانی و آیت‌الله مصباح یزدی توهین شده است.

«ایران» در اواخر اردیبهشت ماه در یك ویژه نامه چهار صفحه‌ای اقدام به انتشار اظهارات افراد و شخصیت‌های مختلف درباره نسبت‌های داده شده به دولت مانند رمالی و جادوگری كرده بود.

شكایت دادستان تهران از مشاور رییس جمهور ابتدا در بازپرسی شعبه‌ نهم دادسرای فرهنگ و رسانه مورد رسیدگی قرار گرفت و بازپرس اتهامات را وارد ندانست اما دادستان تهران پرونده اتهامی را جهت رسیدگی مستقیما به دادگاه انقلاب فرستاده است.

بر اساس این گزارش،‌ طبق قانون مطبوعات رسیدگی به جرایم مطبوعاتی حتی اگر در دادگاه انقلاب انجام شود، باید با حضور هیات منصفه باشد.

منبع: ایسنا




ویدیو مرتبط :
مدیر عامل شرکت ؛ مدیر ارشد ارتباط گستر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جواب های تند مدیر عامل مخابرات به وزیر ارتباطات: هیچکس نمی تواند مخابرات را به دولت برگرداند



شرکت مخابرات ایران,استاندارددرشرکت مخابرات ایران, تلفن ثابت

جواب های تند مدیر عامل مخابرات به وزیر ارتباطات: هیچکس نمی تواند مخابرات را به دولت برگرداند

مدیر عامل مخابرات: هیچکس نمی تواند مخابرات را به دولت برگرداند

در حوزه تلفن همراه و بحث آبونمان در حال حاضر تغییری صورت نگرفته و براساس گفته وزیر ارتباطات تعرفه‌های جدیدی که برای این بخش‌ها در نظر گرفته شده بود اجرایی نمی‌شود.

 

 مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: ما در زمینه تعرفه چهار بحث داریم که از این پس در حوزه تلفن ثابت پانزدهم مهرماه قبوض جدید مشترکین با تعرفه 58.71 ریال به دست آن‌ها خواهد رسید. وی همچنین یادآور شد: اما در حوزه تلفن همراه و بحث آبونمان در حال حاضر تغییری صورت نگرفته و براساس گفته وزیر ارتباطات تعرفه های جدیدی که برای این بخش‌ها در نظر گرفته شده بود اجرایی نمی‌شود.

 

پوررنجبر اظهار کرد: البته ما در حوزه تعرفه‌های سیار و بحث آبونمان نامه‌هایی به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نوشته‌ایم و منتظریم که تعرفه‌های جدید در این حوزه‌ها ابلاغ شود تا ما آن‌ها را اجرایی کنیم.او در عین حال گفت: یکی دیگر از هزینه‌ها هم مربوط به هزینه‌های طرح هم کدی می‌شود که در اصل ما مسوول هزینه‌های این طرح نیستیم و اگر قرار به اجرای این طرح باشد لازم است هزینه‌های آن از طریق دولت تامین شود تا شرکت مخابرات و مردم از این بابت هزینه‌ای پرداخت نکنند.

*** احدی حق ندارد با خصوصی‌سازی مخالف باشد
اما در ادامه این نشست مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در ارتباط با اظهارنظرهای مختلفی که به تازگی از سوی وزیر ارتباطات درباره شرکت مخابرات مطرح شده به ذکر سوالات خبرنگاران پاسخ داد و در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد دولت‌های مختلف از بحث واگذاری مخابرات ناراضی بوده‌اند، عنوان کرد:‌ نمی‌گویم که دولت‌ها با خصوصی‌سازی مخالف بوده‌اند چراکه به هر صورت اصل 44 مورد تاکید مقام معظم رهبری است و احدی حق ندارد و نمی تواند با خصوصی‌سازی مخالف باشد

 

و در این میان فرق نمی‌کند که چه دولت یا فردی بخواهد چنین اظهارنظری کند.وی ادامه داد: اما در ارتباط با واگذاری شرکت مخابرات زمانی معامله‌ای میان سازمان خصوصی‌سازی و سهامداران شرکت مخابرات منعقد شد که حالا در این زمینه سهامداران باید تصمیم بگیرند و نظر بدهند

 

اما طبق آنچه که من می‌دانم زمانی قراردادی بسته شده و کالایی به قیمتی فروخته شده است تاکنون نیز ما بالغ بر 5060 میلیارد تومان از معامله‌ای که بالغ بر 8000 میلیارد تومان را بوده پرداخت کرده‌ایم و در زمینه شرایط فسخ این قرارداد و این که چه کسی می‌تواند مخابرات را پس بگیرد هم قانون تصمیم گرفته است و مرجع قانونی این بحث مشخص شده است.پوررنجبر در ادامه اظهار کرد: در بحث خصوصی‌سازی باید به این نکته توجه داشت که خصوصی سازی تغییری بزرگ محسوب می‌شود و معمولا در برابر تغییر این مقاومت وجود دارد.

 

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد:‌ اکنون ممکن است در حوزه مشتری مداری و کیفیت ارائه خدمات انتقاداتی به شرکت مخابرات ایران وارد باشد اما به هر صورت قصه، قصه بزرگی است و به دلیل بزرگ بودن این قصه اظهارنظرهایی که در این زمینه صورت می‌گیرد هم کمی بزرگ است و باید برای مدتی آنها را تحمل کرد.

*** مخابرات برگشتنی نیست
اما مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در ادامه در اظهارنظر صریحی عنوان کرد: به هر صورت شرکت مخابرات ایران برگشتنی نیست و هیچ کس حتی دولت نمی‌تواند آن را برگرداند چرا که این کار برخلاف قانون است و هیچ قانونی نیست که قوه مجریه بخواهد و بتواند آن را نقد کند و برخلاف آن عمل کند.

 

به گفته او اگر وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت هزینه‌های مربوط به کابل مسی را پرداخت کرده‌اند و ما این کابل‌ها را به آن‌ها بازپس می‌دهیم چراکه تا همین حالا هم این بخش برای ما چیزی به غیر از دردسر نداشته است.

 

وی همچنین عنوان کرد:‌ حتی شبکه فیبر نوری و برخی از تجهیزات هم از نظر من قابل واگذاری است. از سوی دیگر نمی‌توان کابل مسی را با یک نظریه کاملا غیرکارشناسی برداشت و آن را منتقل به بخش دیگری کرد چرا که این موضوع تبعات مالی، حقوقی و ... دارد و در نهایت این موضوع را نمی‌توان برطرف کرد مگر از طریق روش کدخدامنشی و تعامل.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: من به شخصه در جریان صدور پروانه اپراتورهایی از قبیل ایرانسل و غیره هم بودم و اینجا به شما می‌گویم بعید ندانید در واگذاری پروانه این اپراتورها هم مشکلاتی بوده باشد.

 

پوررنجبر در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر لزوم خروج مخابرات از انحصار اظهار کرد:‌ نمی دانم چرا وزیر ارتباطات چنین صحبتی را در حوزه تلفن ثابت مطرح کرده‌اند اما به هر حال اکنون شش شرکت هستند که در حوزه واگذاری خدمات تلفن ثابت پروانه دارند اما یک گام به سمت جلو برنداشته‌اند. چرا که اقدام در این زمینه نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار بالایی دارد و منطقی نیست که فردی بخواهد میلیاردها دلار هزینه کند تا چند میلیارد قران برداشت کند.

وی در عین حال یادآور شد: این حرف‌هایی که این مطرح می‌شوند، نشدنی، قصه و شعبده بازی است و گرفتاری اصلی ما چیز دیگری است.

اما مدیر عامل شرکت مخابرات ایران که در این نشست اظهارنظرهای نسبتا صریحی داشت، در چند مورد به ذکر مثال‌هایی از داستان‌ها و امثال پرداخت و در بخشی از صحبت‌های خود اظهار کرد: کدام آشپز وجود دارد که برای کار خود قابلمه بسازد و یا این که کدام آژانس مسافرتی هست که بخواهد اتوبوس تولید کند؟ در حوزه ارتباطات از نظر من همه ما یک هدف واحد داریم و آن هدف آن است که مردم با یکدیگر ارتباط داشته باشند

 

حال ما می توانیم شیوه های مختلفی در نظر بگیریم تا خود مردم انتخاب کنند که می خواهند از چه طریقی تماس برقرار کنند.وی ادامه داد: ‌اکنون من استقبال می‌کنم که عده‌ای بیایند و بگویند کیفیت خدمات سرویس‌ها پایین است و من در این زمینه به طور کامل توضیح بدهم که چرا گاه مشکلاتی ایجاد می‌شود و مردم و مشترکان ناراضی هستند.

 

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در عین حال عنوان کرد: اکنون جلوی ارائه خدمات نسل‌های سوم و چهارم به چه دلیل گرفته شده است؟ من حاضرم در هر دادگاهی من را محاکمه کنند تا من آنجا بگویم که اگر کیفیت پایین و بدی به مردم ارائه می‌شود دلیل آن چیست؟‌ اکنون داستان ما داستان فردی است که گاری را دزدیده بود و داخل آن پوشال ریخته بود و قاضی همواره به پوشال‌های او ایراد می‌گرفت؛ در حال حاضر وضعیت ما هم به این شکل است و کسی درباره کیفیت خدمات ما سوالی نمی‌پرسد.

*** اگر مخابرات ورشکست شود چه کسی ضرر می کند؟
پوررنجبر همچنین عنوان کرد: اصلا تصور کنید ما تعرفه‌های خود را همان 44 ریال در نظر می گیریم، آبونمان نمی‌گیریم، جلوی ال.سی های ما گرفته می‌شود و در زمینه اینترنت هم اجازه واگذاری سرعت بیشتر از 128 کیلوبایت را نداریم؛ اصلا تصور کنید که شرکت مخابرات ایران ورشکست شود اما پس از افتادن این اتفاق در نهایت چه کسی ضرر خواهد کرد. اکنون ما کشوری در حال توسعه هستیم و همه می‌دانیم که حوزه اقتصادی و توسعه آن زیر چتر سیاست قرار دارد.

*** تعامل مخابرات و وزارتخانه ضروری است

اما پوررنجبر در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد رابطه وزارت ارتباطات و مخابرات تیره و تار شده اظهار کرد: ما در تمام مصاحبه، سمینارهای و گفته‌های مدیران حتی یک مورد هم نداشته‌ایم که تحلیل آن این گونه باشد که این رابطه در حال تیره و تار شدن است. حتی پس از خصوصی سازی هم ما چنین حسی نداشتیم و این تحلیل را به طور کلی قبول نداریم.وی ادامه داد: حتی اگر درباره مذاکرات و مکاتبات صحبتهای مدیران وزارتخانه‌ای هم چنین تعبیری داشته باشیم،

 

ما احساس نمی‌کنیم که این‌ها مبنی بر تیره و تار شدن رابطه باشد بلکه آنچه مطرح می‌شود مربوط به اظهارنظرهای این بخش است و حتی در بدترین حالت مخابرات و وزارت ارتباطات مانند دو سرباز از دو جناح مختلف هستند که در یک جبهه حضور دارند و در یک قایق قرار گرفتند. حتی این دو سرباز زمانی قصد کشتن یکدیگر را هم می‌داشتند اکنون در دریا و در قایقی هستند که ناچارند یکدیگر را نجات دهند چراکه در غیر این صورت موج تقاضاهای مردم هر دو طرف را غرق خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: ما هیچ بحثی مبنی بر تیر و تار شدن روابط با وزارتخانه نداریم اما گاهی دوستان مدیر صحبت هایی می کنند که ما هم مانند شما از آن‌ها تعجب می‌کنیم. اکنون این برای ما جای سوال دارد که چرا به ما فرصت نداده‌اند طرح‌های خود را معرفی کنیم.

 

او خاطرنشان کرد: ما با توجه به جایگاه بسیار مهم مخابرات و این که نفر اول بازیگران عرصه ارتباطات به شمار می‌رویم بر این باوریم که عقلانیت سیاستی اتخاذ می‌کند که دولت با چنین مرجعی وارد صحبت شود نه این که برای آن‌ها پیغام بفرستد

 

اما از مدت‌ها قبل متقاضی نشست با وزارتخانه بوده و هستیم و این تعامل را اجتناب‌ناپذیر می‌دانیم اما تاکنون صحبت‌های دوستان را از پشت تریبون شنیده‌ایم در حالی که اگر زمانی گذاشته شود و گفت‌وگویی دوطرفه صورت بگیرد، بی شک این مشکلات برطرف خواهد شد.

فروش اینترنت پرسرعت 10 مگابیتی برای نخستین بار در کشور
مدیر ارتباطات و بازاریابی شرکت ارتباطات ثابت ایران از فروش اینترنت پرسرعت (ADSL ) تجاری با سرعت 10 مگابیت در ثانیه برای نخستین بار در کشور خبر داد.محمدحسین نیک اختر در گفتگو با خبرنگار مهر فروش تجاری، خانگی، عمده و بازاریابی اینترنت پرسرعت بر بستر ADSL را از جمله استراتژی های بخش معاونت تجاری شرکت ارتباطات ثابت دانست و از فروش ADSL در بخش تجاری برای شرکتهای کوچک، بزرگ و سازمانها خبر داد.

 

وی گفت: عرضه اینترنت پرسرعت با سرعت حداکثر 2 مگابیت بر ثانیه برای مشترکان خانگی صورت می گیرد اما برای نخستین بار در کشور اینترنت باسرعت 5 و 10 مگابیتی برای مشترکان تجاری عرضه می شود.نیک اختر گفت : در این طرح که اکنون در نمایشگاه تلکام نیز ثبت نام آن آغاز شده است متقاضیان می توانند از اینترنت 10 مگابیتی در دو نوع نامحدود و حجمی استفاده کنند.

 

مدیر ارتباطات و بازاریابی شرکت ارتباطات ثابت ایران عرضه این سرویس را همراه با مودم رایگان عنوان کرد و ادامه داد: در کمپین تجاری شرکت ارتباطات ثابت ایران، نرخ فروش ADSL تجاری 10 مگابیتی ماهیانه 390هزار تومان با 396 گیگابایت حجم مصرف در نظر گرفته شده است؛ همچنین مشتریان متقاضی استفاده حجمی می توانند برای این سرویس با حجم 2 گیگابایت مبلغ 32 هزار تومان ، 4 گیگابایت مبلغ 38 هزار و 500 تومان و 8 گیگابایت مبلغ 43 هزار تومان پرداخت کنند.

 

وی افزود: تفاوت سرویس ADSL تجاری مخابرات امکان پرداخت مبلغ استفاده مشترکان بر روی قبوض تلفن ثابت است.وی تاکید کرد: پوشش سراسری سرویس های تجاری ADSL در کل کشور از جمله برنامه های این شرکت است.

تولید تجهیزات تلویزیون اینترنتی در کشور/ ADSL شرط درخواست تلویزیون اینترنتی
مجری پروژه تلویزیون اینترنتی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تجهیزات مربوط به "ست آپ باکس" پروژه IPTV در داخل کشور تولید خواهد شد، گفت: تمامی کسانی که علاقه مند به استفاده از IPTV هستند می توانند به شرط داشتن ADSL درخواست خود را برای استفاده از این سرویس به شرکت مخابرات ایران اعلام کنند.

 

نادر صابری وند در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پروژه IPTV با همکاری شرکت مخابرات و سازمان صدا و سیما آغاز به کار کرده و در آن مخابرات عهده دار بحث شبکه و سازمان صدا و سیما مسئول تولید محتوا است اظهار داشت: هم اکنون شرکت مخابرات ایران آماده واگذاری سرویس تلویزیون اینترنتی است اما به دلیل مشکلات در تهیه ست آپ باکس از سوی سازمان صدا و سیما این پروژه با کندی مواجه شده است.

 

وی از حمایت بخش خصوصی برای ساخت ست آپ باکس این سرویس خبر داد و گفت : در یک سال اخیر با بخش خصوصی وارد مذاکره شده و با حمایت از این بخش خصوصی موفق به ساخت این دستگاه در داخل کشور شده ایم.صابری وند با اشاره به اینکه دستگاه Setup box ایرانی در حال حاضر در نمایشگاه ایران تلکام 2013 رونمایی شده است، افزود: این دستگاه در قالب یک پکیچ در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد تا پرداخت هزینه برای مشترکان آسان تر و مقرون به صرفه باشد.

 

وی گفت: البته مشکل IPTV تنها نداشتن Setup box نبوده و مخابرات در زمینه تجهیزات Head end هم به سازمان صدا و سیما وابسته بود و این سازمان مسئول تهیه محتوا و بحث رگولاتوری بود؛ در خصوص Setup box نیز امکان استفاده از هر سیستمی وجود نداشت که این موضوع به پیچیدگی بحث اضافه می کرد.مجری پروژه IPTV شرکت مخابرات ایران گفت: پروژه تلویزیون اینترنتی در مرحله پایلوت قرار دارد و در حال حاضر بیش از 1000 مشترک در شهر تهران از این سرویس استفاده می کنند.

 

مشاور مدیرعامل مخابرات ایران با بیان اینکه تمام کسانی که علاقه مند به استفاده از IPTV هستند می توانند به شرط داشتن ADSL بقیه مراحل را تنها با دادن درخواست، به عهده شرکت مخابرات قرار دهند تصریح کرد: استفاده از IPTV به هیچ عنوان از سرعت اینترنت و بسته حجمی اینترنت مشترکان کم نخواهد کرد و تداخلی با این سرویس ندارد؛ به این معنی که این سرویس بر بستر اینترانت داخلی عرضه می شود و تنها با اینترنت در یک مسیر بوده و با همان یک زوج سیم کار می کند و به لحاظ فنی به طور کامل از اینترنت مجزاست.

رونمایی از خدمات کیف پول الکترونیکی در نمایشگاه ایران تله کام
پرداخت همراه بر بستر کدهای دستوری USSD به عنوان یکی از خدمات کیف پول الکترونیکی "جیرینگ" در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ایران تله کام 2013 رونمایی شد. شرکت جیرینگ این خدمات را طی توافقنامه ای با شرکت پرداخت الکترونیک مبنا رونمایی کرد.

 

سرویس جیرینگ کارت با عنوان مبنا کارت آریا (MCA ) یکی از سرویسهای حوزه خدمات پرداخت همراه بر بستر ussd همراه اول است که توسط جیرینگ و با مشارکت شرکتهای پرداخت الکترونیکی (psp) راه اندازی شده و به دارندگان کارتهای عضو شبکه شتاب خدمات پرداخت همراه مورد تایید بانک مرکزی را ارائه می دهد.خدمات پرداختی شتابی مبنا کارت آریا با گرفتن کد دستوری #770 * قابل استفاده است و مشترکان می توانند خدماتی از قبیل پرداخت قبوض، موجودی، شارژ و خرید را از این طریق انجام دهند.

راه اندازی فروشگاه تلفن ثابت و موبایل/ ارائه خدمات متمرکز
شرکتهای ارتباطات ثابت و ارتباطات سیار ایران در راستای ایجاد فروشگاه تلفن ثابت و موبایل و ارائه خدمات متمرکز به مشترکان تفاهمنامه همکاری امضا کردند.به گزارش خبرنگار مهر، این تفاهم نامه همکاری میان دو شرکت همراه اول و آشنای اول برای ارائه خدمات به صورت متمرکز در نمایشگاه بین المللی ایران تله کام 2013 به امضا رسید.

 

در این تفاهمنامه که با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و مدیران شرکتهای ارتباطات ثابت ایران و ارتباطات سیار ایران به امضا رسید، مقرر شد این شرکت ها خدمات خود را در راستای تحولات صورت گرفته، در فروشگاهها و مراکز خاصی ارائه کنند.در واقع از این پس خدمات همراه و ثابت در یک مرکز به مشترکان تلفن ثابت و موبایل دو اپراتور همراه اول و آشنای اول ارائه خواهد شد.

تشکیل جلسه کمیته امکان‌سنجی فروش خدمات پستی
دومین جلسه کمیته امکان سنجی فروش خدمات پستی با هدف بررسی و تایید پیش نویس قراردادهای واحدهای اجرایی برگزار شد.در ادامه پیش نویس چهار قرارداد شامل قراردادهای شرکت تعاونی پیشخوان ترابر ایرانیان؛ شرکت لیزینگ ایرانیان؛ جمع آوری وحمل ونقل کیسه‌های حاوی وجوه نقد پست بانک و ارزش افزوده پستی از طریق پیام کوتاه مورد بررسی قرارگرفت.

 

در همین راستا مفاد قرارداد شرکت تعاونی پیشخوان ترابر ایرانیان به تایید و فرم امکان سنجی آن به امضای اعضا رسید و مقرر شد قرارداد مذکور توسط منطقه 15 پستی اجرا و از طریق اداره کل مهندسی عملیات پستی به سراسر کشور ابلاغ گردد.درخصوص قراردادهای شرکت لیزینگ ایرانیان و جمع آوری و حمل و نقل کیسه های حاوی وجوه نقد پست بانک مفاد آن توسط اعضا موردتایید قرار گرفت. همچنین فرم امکان سنجی قراردادها امضا و مقرر شد اجرایی شدن آنها نیز توسط اداره کل مهندسی عملیات پستی به سراسر کشور ابلاغ شود.

 

براساس این گزارش اصلاحات حقوقی، مالی و فنی قرارداد ارزش افزوده پستی از طریق پیام کوتاه نیز اعمال و مقرر شد نظریه نهایی در جلسه آتی اعلام شود.در این جلسه دو فقره قراردادهای اداره کل پست استان قم نیز مورد بررسی قرار گرفت و اصلاحات حقوقی، مالی و فنی آن اعمال شد. همچنین مقررشد آن اداره کل تغییرات موردنظر را در قرارداد لحاظ کند.

مردم منتظر تحول در توسعه رایتل باشند
مدیر عامل رایتل با بیان اینکه با مدیران مختلف حوزه مخابرات اعم از مدیران بالا دستی و میانی جلسات متفاوتی را برگزار کرده‌ام گفت: خوشبختانه یک عزم همگانی برای توسعه رایتل به عنوان تنها ارائه دهنده خدمات نسل سوم در کشور ایجاد شده و من امیدوارم به عنوان مدیر اجرایی و در خط مقدم این حوزه خدمت رسانی، رایتل را به جایگاه واقعی خود برسانم.

 

 مجید صدری با تاکید بر اینکه مردم منتظر تحول در توسعه رایتل باشند تاکید کرد: از سرویسهای مختلفی رونمایی کردیم و به رشد شعار زندگی رایتلی کمک شایانی خواهد کرد و آن ایجاد تسهیلات متفاوت در حوزه آموزش، سلامت، امنیت و ... است.

 

وی اظهار کرد: با توجه به تکنولوژی که رایتل در اختیار دارد، مردم انتظارات فراوانی از این اپراتور دارند و من در دوره جدیدی که در این حوزه در خدمت مردم هستم به این انتظارات را براورده خواهم کرد و مردم از هم اکنون منتظر تحول در توسعه رایتل باشند.صدری در پایان تاکید کرد: البته اکنون رایتل توسعه شهری خوبی دارد و در بیش از 127 شهر پوشش دهی دارد اما بنده امیدوارم این توسعه شبکه سرعت بیشتری یابد و مردم تمام کشور به زودی از خدمات نسل سوم بهره مند شوند.

اجرای طرح همکدی و توقف آن مصوبه کمیسیون سازمان تنظیم مقررات بود
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: هزینه دایری هر خط تلفن ثابت حداقل 10 برابر میزان پولی است که از مردم گرفته می‌شود.

 

سیدهاشمی اختصاص هزینه هم‌کدی در قبوض مشترکان را به خاطر کاهش درآمد و جبران هزینه‌ها، حاصل تصمیم‌گیری سازمان تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد و افزود: ما پیوسته مطیع قانون هستیم لذا دولت مصوباتی که در راستای اجرای قانون یا سند به ما تکلیف می‌کند را اجرا می‌کنیم اما اگر اجرای هر مصوبه‌ای باعث متضرر شدن شرکت مخابرات شود، اعتراض خواهیم کرد.

 

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، با اعلام اینکه اجرای طرح همکدی در استانها، مصوبه‌ی سازمان تنظیم مقررات بود گفت: این طرح به درخواست خود سازمان اجرا و به درخواست آنها نیز متوقف شد.

 

وی میزان پراختیهای شرکت مخابرات ایران را به دولت مطابق 80 درصد کل بودجه عمرانی سال 91 دولت مطرح کرد و افزود: امروز مفتخریم بگوییم شرکت مخابرات ایران با اهمیت به اجرای تعهدات خود در خصوص معامله خرید نسبت به پرداخت به موقع اقساط به دولت همواره دقیق عمل کرده است از این رو انتظار داریم، دولت مطابق قانون، بخشی از این درآمد را برای توسعه ارتباطات کشور هزینه کند.

 

او دایری یک میلیون شماره تلفن ثابت را در سال از تعهدات پروانه مخابرات عنوان کرد و افزود: با تلاش بیشتر و اهتمام به این تعهدات امیدواریم بتوانیم تا پایان سال این تعداد تلفن ثابت را در کشور دایر کنیم.رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، هزینه دایری هر خط تلفن ثابت را حداقل 10 برابر پولی که بابت خرید آن خط از مردم گرفته می شود دانست و خاطر نشان کرد: هر چند شرکت مخابرات در این بخش ضرر می دهد، اما معتقدیم باید به تکلیفی که برای ما مشخص کردند عمل کنیم.

 

وی توسعه و کیفیت شبکه همراه اول و پوشش جاده ای آن را از دیگر تعهدات شرکت نسبت به دولت عنوان کرد و افزود: افزایش دو برابری میزان مشترکان همراه اول از زمان واگذاری به بخش خصوصی تاکنون بیانگر سرمایه گذاری، تلاش، اهتمام به مشتری مداری و انجام تعهدات دولت است.

 

سیدهاشمی همچنین رعایت استانداردها و الزامات امنیتی را از دیگر تعهدات شرکت مخابرات ایران بر اساس پروانه برشمرد و گفت: با اجرای مصوبه 516 به صورت پایلوت این مصوبه در استان زنجان اجرا شد و در صورت موفق بودن آن در تمامی استانها نیز اجرا خواهد شد.رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران دایری یک و نیم میلیون پورت اینترنت پرسرعت ADSL را نتیجه اهمیت به سرمایه‌گذاری و خدمات رسانی به مردم دانست و گفت: بعد از خصوصی سازی با تاسیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات با یک تیم کارشناسی جداگانه در شرکت مخابرات ایران توانستیم دراین حوزه هم سربلند بیرون بیاییم.

 

وی تشکیل شرکت ارتباطات ثابت را حاصل بررسیهای تخصصی و دقیق مشاوران داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: در کنار شرکت ارتباطات سیار، شرکت ارتباطات ثابت با برند آشنای اول متشکل از هیات مدیره و مدیرعامل جداگانه تاسیس شد تا سرعت خدمات‌رسانی به مردم در این بخش بالاتر رود.

 

سیدهاشمی از تمامی مدیران این شرکت در استانها خواست تا با برگزاری جلسات متعدد با استانداران، نمایندگان مجلس و ائمه جماعات خود، پیوسته آنان را در جریان عملکرد مخابرات و خدمت رسانی به مردم قرار دهند./ایسنا