اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری سمنان: مصرف آب 65 درصد مشتركین پایین‌تر از الگوی مصرف است



 

 

 

آب وفاضلاب

 

 

 

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان اعلام كرد: مصرف آب 65 درصد مشتركین استان، پایین‌تر از الگوی مصرفی است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، مرتضی عزالدین، مدیرعامل آب وفاضلاب شهری استان،هزینه هر مترمكعب آب بهای مصرفی، در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را 868 ریال عنوان كرد.

وی با بیان اینكه الگوی مصرف مشتركین بین 18 تا20مترمكعب پیش‌بینی شده است، گفت: مصرف آب 65 درصد مشتركین استان، پایین‌تر از این الگوست.

عزالدین میزان مصرف مشتركین درحدمجاز را حداكثر40 مترمكعب دانست و اظهار كرد: میزان افزایش آب بهای مشتركین، در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها750 تومان به ازای هر نفر تا سقف40مترمكعب خواهد بود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان استفاده از تجهیزات كاهنده مصرف آب و آبیاری فضای سبزمنزل را مهمترین عامل كاهش مصارف خانگی دانست و افزود: درصورت كاهش5 مترمكعب آب در ماه، آب بهای مصرفی مشتركین30 تا 40 درصد كمتر می‌شود..../تحلیل:ایسنا


ویدیو مرتبط :
مصرف آب در ایران ۸۰ درصد بیشتر از الگوی جهانی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرکت آب و فاضلاب کشور: در صورت عدم کاهش مصرف آب، نوبت‌دهی اعمال می‌شود



اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب,کاهش مصرف آب,سهمیه بندی آب

شرکت آب و فاضلاب کشور: در صورت عدم کاهش مصرف آب، نوبت‌دهی اعمال می‌شود
 ایسنا نوشت:

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در صورت عدم کاهش مصرف آب شاهد اعمال نوبت دهی خواهیم بود.

درحالی که مقام‌های ارشد وزارت نیرو تاکید کرده‌اند برنامه‌ای برای خاموشی برق یا سهمیه‌بندی آب ندارند، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در صورت عدم کاهش مصرف آب شاهد اعمال نوبت دهی خواهیم بود.

در اطلاعیه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور آمده است:‌افزایش بی‌سابقه دمای هوا در کشور در هفته‌های اخیر باعث ایجاد شرایط ویژه‌ای در امر تامین و توزیع آب آشامیدنی شده است. منابع آب، تاسیسات و تجهیزات تامین، تصفیه، انتقال و توزیع آب آشامیدنی در حال حاضر با حداکثر ظرفیت در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بر اساس آمارها در تهران و تعدادی از شهرهای دیگر کشور شاهد افزایش بی‌سابقه مصرف آب نسبت به هفته‌های گذشته هستیم پیرو اطلاع‌رسانی مکرر شرکتهای آب و فاضلاب مبنی بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب توجه خوبی توسط مشترکین محترم به این موضوع شده و همراهی لازم با متولیان مربوطه شده است.

شرکت آب و فاضلاب کشور می‌افزاید: به اطلاع‌ می‌رساند که برای گذر از شرایط فعلی نیازمند همکاری شهروندان فهیم هستیم. بدیهی است در صورت عدم کاهش مصرف آب شاهد اعمال نوبت‌دهی خواهیم بود، لذا از هموطنان عزیز درخواست می‌شود که همچنان همراهی لازم را با خدمتگزاران خود در شرکتهای آب و فاضلاب سراسر کشور داشته باشند و نسبت به مصرف بهینه آب اهتمام ورزند./ایسنا