اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مدت اعتبار سهمیه بنزین 400 تومانی



اخبار,اخبار اقتصادی , اعتبار سهمیه بنزین 400 تومانی

 

اخبار اقتصادی - مدت اعتبار سهمیه بنزین 400 تومانی

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآروده های نفتی کشور اعلام کرد: سهمیه بنزین 400 تومانی تا پایان سال اعتبار دارد.

داوود عربعلی ضمن تکذیب اظهارات رئیس اتحادیه جایگاهداران در خصوص اعتبار یک ماهه بنزین 400 تومانی عنوان کرد: دستور العملی در خصوص قطع بنزین 400 تومانی صادر نشده است.

وی، میزان سهمیه بنزین 400 تومانی خودروهای سواری و شخصی را تا تاریخ 29 شهریور ماه سال جاری، 590 میلیون لیتر اعلام کرد و افزود: همچنین میزان سهمیه بنزین 400 تومانی در موتور سیکلت ها حدود 119 میلیون لیتر برآورد می شود.

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، در ادامه با اشاره به افزایش روزانه مصرف بنزین در سال جاری اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون میزان مصرف بنزین 74.4 لیتر برآورد می شود که این میزان مصرف در بازه زمانی سال گذشته 2.6 درصد رشد را نشان می دهد.

عربعلی، در ادامه میانگین مصرف بنزین موتور را روزانه 75.2 میلیون لیتر در روز اعلام کرد و گفت: میزان مصرف امسال در مقایسه با سال گذشته نه دهم درصد افزایش یافته است.

وی، با اشاره به افزایش میزان مصرف در بخش نفت و گاز عنوان کرد: میزان مصرف روزانه 77.3 میلیون لیتر در روز بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه حدود 4.3 درصد افزایش یافته است
اخبار اقتصادی - میزان 

 


ویدیو مرتبط :
اعتبار بنزین سهمیه ای 700 تومانی تا پایان آبان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط جدید حفظ سهمیه‌های بنزین 400 تومانی کارتها



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شرایط جدید حفظ سهمیه‌های بنزین 400 تومانی کارتها

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به تمدید مهلت سوختگیری دارندگان کارت سوخت تا 31 خرداد ماه سالجاری، اعلام کرد: در صورت عدم ثبت تراکنش تضمینی برای حفظ سهمیه و موجودی بنزین 400 تومانی ذخیره سازی شده در کارتها وجود ندارد.

جلیل سالاری در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر موجودی بنزین نیمه یارانه‌ای (بنزین 400 تومانی) ذخیره سازی شده در کارتهای هوشمند سوخت به حدود 2 میلیارد لیتر رسیده است، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون برنامه‌های متعددی به منظور پایش و افزایش کارآیی سامانه هوشمند سوخت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه در مرحله اول طرح تبدیل سهمیه‌های بنزین یارانه‌ای (بنزین 100 تومانی) به بنزین نیمه یارانه‌ای (بنزین 400 تومانی) انجام شد، تصریح کرد: بر این اساس از ابتدای خردادماه سالجاری حدود 45 میلیون لیتر سهمیه بنزین 100 تومانی ذخیره سازی شده در کارتهای هوشمند سوخت به 90 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی تبدیل شد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه از ابتدای خرداد ماه سالجاری هم اجرای طرح تراکنش و بررسی وضعیت کارتهای هوشمند سوخت به منظور تجمیع اطلاعات در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: بر این اساس از تمامی دارندگان کارتهای هوشمند سوخت درخواست می‌شود حداکثر تا 31 خرداد ماه حداقل یک بار اقدام به سوخت گیری در جایگاه‌های سوخت بکنند.

وی با اعلام اینکه اگر در مدت تعیین شده رانددگان با کارت هوشمند سوخت خودرو اقدام به سوخت گیری نکنند تضمینی برای حفظ موجودی بنزین 400 تومانی ذخیره شده در کارتها وجود ندارد، تاکید کرد: در شرایط فعلی بیش از 17 میلیون و 716 هزار کارت هوشمند سوخت خودرو و موتورسیکلت در کل کشور وجود دارد.

سالاری در پاسخ به سوال مهر که اگر کارتی فاقد سهمیه سوخت باشد برای سوخت گیری در جایگاه چه اقدامی را باید انجام دهد، توضیح داد: اگر کارت هوشمندی فاقد سهمیه بنزین 400 تومانی بود با مراجعه به یکی از جایگاه‌های سوخت با قراردادن کارت در پوز هوشمند، نازل را بردارد که اعلام موجودی حتی بدون سوخت گیری تراکنش آن کارت را در سامانه هوشمند سوخت ثبت می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همچنین در پاسخ به مهر با بیان اینکه از ابتدای خرداد ماه سالجاری تاکنون 84 درصد دارندگان کارت هوشمند تراکنش خود را در جایگاه ها ثبت کرده اند، تبیین کرد: 16 درصد باقیمانده هم حداکثر تا پایان 31 خرداد ماه با مراجعه به جایگاه‌ها تراکنش خود را در سامانه هوشمند سوخت ثبت کنند.

این مقام مسئول در پایان اعلام کرد: تمامی صاحبان کارت هوشمند سوخت برای کسب اطلاعات بیشتر به مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با شماره تماس 09627 تماس بگیرند.

به گزارش مهر، پس از گذشت 6 سال از آغاز سهمیه‌بندی و عرضه کارتی بنزین، از ابتدای خردادماه سالجاری جایگاه‌های سوخت کشور برای همیشه با بنزین یارانه‌ای 100 تومانی خداحافظی کردند.

بر این اساس، مطابق با جدیدترین اولتیماتوم بنزینی دولت از ابتدای خرداد ماه سالجاری هر لیتر بنزین 100 تومانی به دو لیتر بنزین 400 تومانی تبدیل شد آن هم در صورتی‌که دارندگان سهمیه بنزین 100 تومانی حداقل تا پایان اردیبهشت ماه یک بار در جایگاه‌ها با کارت خود سوخت گیری کرده باشند.

مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به منظور افزایش کارآیی و تفکیک میزان مصرف و تراکنش در سامانه هوشمند سوخت تبدیل بنزین 100 تومانی به 400 تومانی در دستور کار قرار دادند.

در همین حال شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام دارندگان کارت هوشمند سوخت از دوم تا 31 خرداد امسال حداقل یک بار سوخت گیری کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: همه دارندگان کارتهای هوشمند سوخت خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت به منظور تثبیت مشخصات کارت و محاسبه باقیمانده و حفظ آن در کارت‌های هوشمند سوخت، لازم است تا 25 خرداد امسال با مراجعه به یکی از جایگاه‌های سوخت کشور، حداقل نسبت به یک نوبت سوخت گیری اقدام کنند./مهر