اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«مدام» در مدارس راهنمایی اجرا می‌شود


مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول (راهنمایی) وزارت آموزش و پرورش گفت: در طرح «مشارکت دانش‌آموزان در اداره مدرسه» (مدام)، یک روز تمام دانش‌آموزان مدرسه را اداره می‌کنند.

نسیم آنلاین: عظیم محبی با اشاره به اجرای طرح «مشارکت دانش‌آموزان در اداره مدرسه» در سال تحصیلی جدید گفت: این طرح برای دوره متوسطه اول (راهنمایی) است و از اول مهر در سراسر کشور برگزار می‌شود تا مشارکت دانش‌آموزان در مدرسه جدی گرفته شده و دانش‌آموزان شیوه مدیریت مدرسه و معلمی را تمرین کنند.

وی افزود: در این طرح،‌ هر دانش‌آموز در یکی از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی مدرسه نقش ایفا می‌کند و یک روز تمام دانش‌آموزان، مدرسه را اداره می‌کنند.

محبی به «طرح تعالی مدیریت مدرسه» نیز اشاره کرد و گفت: این طرح قبلاً در مقطع متوسطه اول در ۶۰۰ مدرسه به مدت دو سال اجرا شده بود، اما امسال این طرح کامل‌تر شده و به تصویب شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش نیز رسیده است و مقرر شده در ۱۰ درصد تمام مقاطع تحصیلی کشور انجام شود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول (راهنمایی) وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای این طرح ابتدا در استان‌ها، مدرسان را دعوت کرده‌ و به آن‌ها آموزش می‌دهیم و آن‌ها نیز به مدیران مدارس نمونه آموزش می‌دهند.


ویدیو مرتبط :
خاطرات فیتیله ای - 2 - اجرا در مدارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش: تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس راهنمایی و متوسطه برقرار است



تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:
تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس راهنمایی و متوسطه برقرار است

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس دوره اول و دوره دوم متوسطه برقرار است.

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با  فارس در خصوص وضعیت تعطیلی پنج‌شنبه مدارس اظهار داشت: تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس دوره اول متوسطه (راهنمایی) و دوره دوم متوسطه فعلاً برقرار است.

وی ادامه داد: تغییر در تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس جزو تصمیم‌گیری‌های کلان آموزش و پرورش است و با نظر وزیر آموزش و پرورش انجام می‌شود.

زرافشان اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش به بحث‌های کارشناسی توجه ویژه دارند و تغییرات در موضوعات مختلف، پس از بررسی کارشناسی انجام می‌شود.

وی افزود: درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس باید نظر دانش‌آموزان، اولیا و معلمان هم اخذ شود و سپس تصمیم‌گیری کرد؛ چرا که این طرح اجرا شده است.

/فارس