اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مخالف وزیر صنعت: پیکان تحویل گرفت پیکان هم تحویل داد/پایان سومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی



 صنعت خودرو,نعمت زاده وزیر صنعت

مخالف وزیر پیشنهادی صنعت:عملکردنعمت زاده در صنعت خودرو موثر بود/پیکان تحویل گرفت پیکان هم تحویل داد

- عبداله تمیمی، نماینده شادگان سن بالای وزیر پیشنهادی وزیر صنعت، معدن و تجارت را اصلی ترین دلیل عدم موافقت خود با او عنوان کرد.

تمیمی گفت: « زمانیکه آقای نعمت زاده وزیر صنایع بود سن و سال کمتری داشت در حالیکه الان نزدیک به 70 سال سن دارد. » 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این نماینده مجلس ادامه داد: « آیا آقای نعمت زاده توانایی وزارت عریض و طویل صنعت، معدن و تجارت را دارد؟ ایشان نزدیک به 70 سال سن و سال دارد. توانایی ایشان به دلیل بالا رفتن سن و سال کاهش پیدا کرده است.»

او با اشاره به عملکرد مثبت نعمت زاده در حوزه صنعت خودرو گفت: « آقای نعمت زاده در صنعت خودرو عملکرد مناسبی داشته است اما پیکان گرفته و پیکان هم تحویل داده است. برنامه ارائه شده برنامه های آنچنانی در رابطه با معدن و تجارت نیست. ما مشکلات زیادی در تجارت داریم. چرا در این حوزه برنامه مدونی ارائه نشده است؟ »

عطا الله حکیمی دیگر نماینده ای بود که به مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت پرداخت.

حکیمی در توضیح دلایل مخالفت خود با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: « عقد قرارداد های گران قیمت با کشور های خارجی صورت گرفته است که در دولت نهم خوشبختانه لغو شد. »

او ادامه داد: « هرگونه قراردادی که با خارجی ها منعقد می شود با مبالغ بالا صورت گرفته است و هربار قرار بوده صادر شود متاسفانه با رقم های پایین انجام شده است. واگذاری های پتروشیمی به صروت غیر کارشناسی صورت گرفته است. »
=======================
سومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی روحانی در مجلس پایان یافت

سومین روز و ششمین جلسه علنی مجلس که برای بررسی صلاحیت و برنامه‌های کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور تشکیل شده بود، ‌دقایقی قبل با اعلام باهنر به پایان رسید.

به گزارش  خبرگزاری فارس، سومین روز بررسی صلاحیت و برنامه‌های کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با اعلام محمدرضا باهنر نائب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی، ریاست ساعتی از صحن علنی را بر عهده داشت، پایان یافت.

باهنر پیش از پایان جلسه علنی اعلام کرد که جلسه بعدی مجلس صبح فردا (پنجشنبه) راس ساعت 8 صبح با ادامه دستور کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رای اعتماد به کابینه تشکیل می‌شود.

مجلسی‌ها از صبح روز دوشنبه تا به امروز در دو شیفت کاری صبح و عصر با تشکیل جلساتی صلاحیت 12 وزیر پیشنهادی روحانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بهارستان‌نشینان تاکنون برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات، اطلاعات، امور خارجه، اقتصاد، بهداشت، جهاد کشاورزی، دادگستری، دفاع، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، و کار،‌تعاون و رفاه اجتماعی را بررسی کردند.

به گزارش فارس، احتمالا مجلس فردا در دو شیف کاری صبح و عصر صلاحیت و برنامه‌های 6 وزیر پیشنهادی باقیمانده را نیز بررسی و در پایان جلسه نوبت عصر هم درباره تک تک هر یک از وزرای پیشنهادی از نمایندگان مجلس رای‌ گیری می‌شود./فارس

 


ویدیو مرتبط :
بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مخالف وزیر دادگستری با وزیر کار مخالفت کرد/ پایان جلسه صبح/حاشیه​های سومین روز بررسی صلاحیت کابینه



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بررسی صلاحیت پورمحمدی، وزیر پیشنهادی دادگستری
نماینده مخالف وزیر دادگستری با وزیر کار مخالفت کرد

مخالفت کوچک زاده با مصطفی پور محمدی تذکر نمایندگان را در پی داشت .

به گزارش خبرآنلاین امروز در سومین روز بررسی رای اعتماد نمایندگان مجلس نوبت به پورمحمدی وزیر پیشنهادی دادگستری رسید.
اولین نماینده مخالف او مهدی کوچک زاده نماینده تهران بود اما به دلیل این که بیشتر صحبت ها و مخالفت هایش ربیعی، وزیر پیشنهادی تعاون و کار را نشانه رفته بود اعتراض نمایندگان را به دنبال داشت. تا جای که لاریجانی رئیس مجلس تذکر داد که در مورد وزیر دادگستری صحبت کنید نه آقای ربیعی. واگر الان زمان صحبت در مورد کلیات دولت بود صحبتهای شما درست بود.

کوچک زاده در مورد مخالفتش با پورمحمدی هم گفت: من در زمان دولت آقای احمدی نژاد هم به وزارت آقای پورمحمدی رای ندادم و رای منفی من به خاطر عدم کارنامه موفق ایشان است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از گرایش به تجمل گرایی و افراطی گرایی ممانعت کردند گفت: اما در دوران شما این موضوع به شدت وجود داشت و در مقابل هر وزارتخانه و سازمان چند اتومبیل لوکس وجود داشت.

کوچک زاده با تاکید بر اینکه از اشرافی گرایی مسئولان جلوگیری کنید که خواسته مقام معظم رهبری است افزود:متاسفانه اسناد و مدارک موجود نشان می دهد که شما کاری برای مقابله با افراط نکرده اید.

 

عزیزی نماینده شیروان:دوست و دشمن مدیریت پورمحمدی را موفق می دانند

عزیزی نماینده شیروان در موافقت با وزیر دادگستری از حرف ها ی مخالف کوچک زاده نماینده تهران شروع کرد و مخالفت وی را دیر هنگام توصیف کرد

وی خطاب به کوچک زاده که در مقام مخالفت با پورمحمدی از رواج اشرافی گری سخن گفته بود گفت: جناب کوچک زاده چرا این حماسه را با حرفهای خودتان تلخ می کنید این حرفها را باید درزمان خاوری دزد می زنید
در هشت سال گذشته که دولت این قدر نفت فروخت یک بار نیامدید بگویید این پولها چرا به محرومین و مستضعفین نرسید در هنگام دزدی سه هزار میلیارد تومانی خاوری چرا نیامدید و از عدالت حرف بزنیدوچرا نیامدید دفاع کنید؟
حرفهای عزیزی با احسنت گفتن نمایندگان همراه شد
وی در باره پیشینه پورمحمدی افزود : پیشینه اجرایی پورمحمدی را می دانیم دوستان و دشمنان اورا مدیری موفق می دانند در این سالها یک لحظه عمر او ازخدمت به نظام خالی نبوده من در این فرصت کوتاه به برخی شایستگی ها ایشان اشاره می کنم
وی پس از توضیحات در مورد خانواده پورمحمدی و تحصیلات وی بیان داشت:سالها خدمت در دفتر مقام معظم رهبری تبرا و تولای وی را آشکار کرده او مورد اعتماد نظام است


فعالیت در بخش خارجه وزارت اطلاعات و وزارت کشور در حالی بود که رهبر از ایشان تقدیر کرده است ضمن آنکه نباید تحصیلات و مدارج علمی وی را در سایه خدمات سیاسی ایشان فراموش کنیم
وی افزود : در میدان مدیریت تمایل او به ساختار سازی ،کارشناس محوری از خصایص وی است که در انتخاب همکارانش هم به این نکات توجه دارد .نمایندگان محترم وجود مدیران عاقل و بی حاشیه مورد نظر رهبری است به راستی برای دادگستری چه کسی بهتراز آقای پورمحدی است


وی درپایان گفت:ایشان در مسئولیت خود قطعا موفق خواهد شد چرا که انگیزه او کسب قدرت نیست چرا که پذیرفته از سازمان پرقدرتی مثل سازمان بازرسی به وزارت دادگستری بیاید مجلس با رای بالایخود شایستگی های ایشان را اثبات خواهد کرد.
-------------------------------------------------------
برای تنفس 2 ساعته:
پنجمین جلسه علنی بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی در مجلس پایان یافت

پنجمین جلسه علنی مجلس که برای برسی برنامه‌ها و صلاحیت کابینه پیشنهای رئیس جمهور از صبح امروز تشکیل شده بود ، برای تنفس دو ساعته دقایقی قبل پایان یافت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، پنجمین جلسه علنی مجلس که از صبح امروز برای بررسی صلاحیت و برنامه‌های کابینه پیشنهادی رئیس جمهور تشکیل شده بود، دقایقی قبل با اعلام علی لاریجانی رئیس مجلس برای تنفس دو ساعته به پایان رسید.

با وجود آنکه عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری سخنرانی خود را به اتمام رساند تا بخشی از وقت خود را به حجت الاسلام ابوترابی فرد بدهد تا او هم برای دقایق کوتاهی به دفاع از برنامه‌های پورمحمدی بپردازد، اما رئیس مجلس ختم جلسه علنی صبح امروز را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی پس از تنفس دوئ ساعته و ساعت 14 تشکیل می‌شود.

وکلای ملت در نشست علنی صبح امروز مجلس برنامه‌های علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را بررسی کردند و یک مخالف و یک موافق برنامه‌های پیشنهادی پورمحمدی وزیر پیشنهادی دادگستری نیز به سخنرانی پرداخت.
==========================
حاشیه​های سومین روز بررسی صلاحیت کابینه/نطق عارفانه ربیعی و3جوابیه بانک،دری نجف آبادی و برادر رسایی
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،جلسات بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی حجت الاسلام حسن روحانی که از روز دوشنبه 21 مردادماه آغاز شده بود، امروز صبح نیز با بررسی برنامه​های وزرای «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «جهاد کشاورزی» ادامه یافت. یک نماینده مخالف و یک نماینده موافق با وزیر پیشنهادی دادگستری هم نطق کردند اما ادامه مذاکرات درباره رای اعتماد به حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی به جلسه عصر امروز موکول شد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی از ابتدای آغاز به کار جلسه امروز در صحن علنی مجلس حضور نداشت و ساعت 9:45 در میانه سخنان وزیر پیشنهادی کار با استقبال و همراهی محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس وارد صحن علنی شد و علی لاریجانی به او خوشامد گفت . محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور و حسین فریدون، روحانی را همراهی می‌کردند.

حاشیه​هایی از جلسه علنی صبح امروز را بخوانید:

*از آنجا که رئیس جمهور از تمامی فرصت نطق خود در ابتدای بررسی کلیت کابینه استفاده کرده است، رئیس مجلس به تمامی وزرا پیشنهاد می​کرد که اگر مایل به دفاع نهایی رئیس جمهور در پایان بررسی رای اعتماد به وزرا هستند، بخشی از وقت خود را برای ایشان ذخیره کنند. اما معمولا وزرا از تمامی فرصتشان استفاده می​کردند. حجتی وزیر پیشنهادی کشاورزی حدود دو دقیقه هم بیشتر از زمان خود استفاده کرد که رئیس مجلس به شوخی به او گفت: شما گویا وقت هم کم آورده​اید!

*علی ربیعی در پایان نطقش در دفاع از تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دعایی خواند که رئیس مجلس به او گفت: «اظهاراتتان دیگر خیلی عارفانه شد! آخر نطق شما شبیه مطالب مرحوم ملاحسین قلی خان همدانی شد!» هم اظهارات وزیر پیشنهادی کار و هم شوخی رئیس مجلس با فریاد احسنت احسنت نمایندگان مواجه شد.

*علیرضا محجوب رئیس فراکسیون کارگری مجلس از موافقان وزیر پیشنهادی کار بود که ابتدای نطقش را به انتقاد به هیات رئیسه اختصاص داد و اعتراض کرد که چرا به او در دو روز گذشته اجازه تذکر نداده​اند. او این اقدام هیات رئیسه را «ظلم» خواند و رئیس مجلس هم پاسخ داد: مصداق ظلم همین است که شما به جای نطق، تذکر می دهید!

*در جلسه علنی امروز سه جوابیه خوانده شد. جوابیه مرتضی بانک، دری نجف آبادی و جمشید رسایی. جوابیه مرتضی بانک نسبت به نطق حکیمی نماینده رودبار بود که در مخالفت با کلیت کابینه حسن روحانی در نخستین روز بررسی صلاحیت کابینه سخن گفته بود. در جوابیه بانک آمده بود: متاسفانه ایشان دروغ​هایی چند را به من نسبت داده و از زدن تهمت عبایی نداشتند. کاش لیست کابینه و اعضای دولت را می دیدند تا متوجه شوند بنده هیچ عضویتی در این کابینه ندارم و هیچ سنخیتی با فتنه هم ندارم.

* آیت‌الله دری نجف آبادی، وزیر اسبق اطلاعات و امام جمعه کنونی اراک، هم در جوابیه​ای نسبت به نطق حمید رسایی نوشت در این زمینه تحلیل​های غلط و ناصوابی ارائه شد که اولاً خلاف واقع و بدور از حقیقت است، ثانیاً برخلاف مصالح کشور می‌باشد، ثالثاً تعرض به اشخاصی که خود حضور و امکان دفاع و توضیح ندارند، کار صحیح و اخلاقی نیست و برخلاف رهنمودهای امام راحل قدس سره می‌باشد و رابعاً تحلیل و مقایسه‌ها نیز دور از واقعیت بوده و نباید برای تخریب وزیر پیشنهادی خدمات دیگران را زیر سؤال برد و آنان را تخریب کرد. اینجانب در صورت نیاز و صلاح آماد‌گی لازم برای ارائه توضیحات کافی دارم.

*جوابیه جمشید رسایی برادر نماینده تهران نسبت به سخنان کاظم جلالی هم قرائت شد که در آن آمده بود: بنده عضو جبهه مشارکت و عضو ستاد آقای موسوی در سال 88 بوده و در انتخابات 92 هم برای روحانی کار کردم. وی با بیان اینکه با اردوکشی و اعتراضات خیابانی پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، مخالف بوده تاکید کرده بود که نظراتش با برادرش متفاوت است ولی بیان مطالبی برای تخریب برادرش را خلاف مروت می​داند. وی افزوده بود: 10 سال در وزارت راه فعالیت داشتم اما هرگز بهره مند از قراردادهای کلان نبودم. فرزندم روز قدس سال 88 بازداشت شد و یک روز بعد با حکم مراجع قضایی آزاد شد اما در این مدت با برخوردهای غیرقانونی مواجه شد و در اعتراض به نیروی انتظامی از این مساله شکایت کردم که با رضایت فرزندم خاتمه یافت. برادرم در آزادی فرزندم دخالتی نداشت اما در پیگیری از مراجع قضایی مکاتبه داشت. (گفتنی است کاظم جلالی در نخستین روز از بررسی صلاحیت کابینه در تذکری خطاب به نماینده تهران که برخی را «فتنه​گر» می​خواند به مواضع سیاسی برادر و فرزند برادر وی اشاره کرد که اصلاح طلب هستند).

* اظهارات یکی از نمایندگان تهران در مخالفت با پورمحمدی وزیر پیشنهادی دادگستری با نطق قرا نماینده موافق وی مواجه شد. قاسم عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی در واکنش به اظهارات وی گفت: حرف​هایی که باید زمان خاوری دزد با 3000 هزار میلیارد از کشور فرار کرد، می زدی را چرا الان مطرح کردید؟! شما مخالف آقای ربیعی بودی یا پورمحمدی که اینقدر در سخنانتان به اظهارات ربیعی استناد کردید؟
خبرآنلاین