اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مخالفت مردم آمریکا با مشارکت کشورشان در حمله به ایران



 

 

مخالفت مردم آمریکا با مشارکت کشورشان در حمله به ایران

اکثریت آمریکایی ها مخالف مشارکت کشورشان در حمله احتمالی اسراییل به ایران هستند

نتایج نظر سنجی اخیر که در ماه ژوئن و از سوی یک موسسه افکارسنجی در شیکاگوی آمریکا به عمل آمده مشخص کرده که 56 درصد آمریکایی ها مخالف مشارکت کشورشان در طرح حمله احتمالی اسراییل به ایران هستند .

در این نظر سنجی شهروندان آمریکایی در پاسخ به این پرسش که : " آیا در صورت جنگ احتمالی بین اسراییل و ایران ، ایالات متحده آمریکا باید برای حمایت از اسراییل وارد اقدام نظامی علیه ایران شود یا نه ؟ پاسخ داده اند : آمریکا نباید در چنین جنگی مداخله کند .

در پاسخ به این سوال تنها 38 درصد پاسخ داده اند که آمریکا باید به نفع اسراییل وارد جنگ با ایران شود .

همچنین بر اساس یافته های این نظرسنجی 58 درصد از آمریکایی ها معتقدند که برای مقابله با تروریسم واشنگتن باید اقدامات جدی در زمینه حل بحران فلسطین و اسراییل انجام دهد ، در حالی که 39 درصد مخالف این ایده هستند .

در پاسخ به این سوال که : آمریکا باید طرف کدام گروه را بگیرد : فلسطینیان ، اسراییلی ها و بی طرفی ؟ 66 درصد از پرسش شوندگان به گزینه بی طرفی رای داده اند ، 28 درصد به حمایت از اسراییل تمایل نشان داده اند و تنها 3 درصد از آمریکایی ها گفته اند که این کشور باید از فلسطینیان حمایت کند .

لازم به یادآوری است که در سال 2004 حمایت ها از اسراییل 17 درصد بود و نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که گزینه حمایت از اسراییل 11 درصد افزایش یافته است .

درباره احساس مردم آمریکا نسبت به کشورهای خاورمیانه 49 درصد از پرسش شوندگان گفته اند که احساس مثبت و گرمی نسبت به ترکیه دارند ، 39 درصد نسبت به عربستان و 27 درصد نسبت به ایران ابراز علاقه کرده اند .

این نظرسنجی در فاصله روزهای 11 تا 22 ژوئن سال جاری میلادی از بین 2596 شهروند آمریکایی به انجام رسیده است ...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
مخالفت آمریکا با ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

51 درصد مردم آمریکا خواهان کمک کشورشان به اسرائیل در حمله به ایران....



 

 

 

 

51 درصد مردم آمریکا خواهان کمک کشورشان به اسرائیل در حمله به ایران هستند/تنها 2 درصد معتقدند که به ایران حمله نمی شود
موسسه نظرسنجی راسموسن ریپورت نوشت: تنش بین ایران و اسرائیل پس از اتهامات جدید به تهران در خصوص انفجار بلغارستان، افزایش یافته است و اکثر امریکایی ها تصور می کنند که احتمال جنگ بین ایران و رژیم صهیونیستی در آینده ی نزدیک زیاد است.

 

 

 


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :
موسسه نظرسنجی راسموسن ریپورت نوشت: تنش بین ایران و اسرائیل پس از اتهامات جدید به تهران در خصوص انفجار بلغارستان، افزایش یافته است و اکثر امریکایی ها تصور می کنند که احتمال جنگ بین ایران و رژیم صهیونیستی  در آینده ی نزدیک زیاد است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، 51 درصد آمریکایی ها همچنین معتقدند که در صورت حمله اسرائیل به ایران، امریکا باید به رژیم صهیونیستی کمک کند.

براساس این نظرسنجی تلفنی، 61 درصد از مردم آمریکا، حمله اسرائیل به ایران را در سال آینده تا حدی زبادی محتمل می دانند.

این در حالی است که 23 درصد از آمریکایی ها وقوع چنین حمله ای را بعید می دانند.

همچنین 22 درصد از مردم آمریکا معتقدند که حمله اسرائیل به ایران بسیار بسیار محتمل است.تنها 2 درصد بر این باورند که حمله به تهران به هیچ وجه صورت نمی گیرد..../انتخاب