اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مخالفت روسیه با وضع تحریم های جدید علیه ایران



مخالفت روسیه با وضع تحریم های جدید علیه ایران

بازتاب واکنش ایران به قطع روابط سیاسی کانادا، لغو سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به کانادا در اعتراض به اقدام دولت این کشور، تصمیم آمریکا و کشورهای اروپایی برای وضع تحریم های جدید علیه ایران و مخالفت روسیه با این تصمیم و برنامه سخنرانی آتی احمدی نژاد در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

بازتاب واکنش ایران به قطع روابط سیاسی کانادا، لغو سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به کانادا در اعتراض به اقدام دولت این کشور، تصمیم آمریکا و کشورهای اروپایی برای وضع تحریم های جدید علیه ایران و مخالفت روسیه با این تصمیم و برنامه سخنرانی آتی احمدی نژاد در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در پی قطع روابط سیاسی دولت کانادا با ایران و تعطیلی سفارت این کشور، موضوع واکنش ایران به این موضوع، از جمله اخباری است که مورد توجه بسیاری از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «نیوز اینترنشنال» با اشاره به سخنان رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه، نوشته ایران اقدام دولت کانادا را «رفتاری خصمانه» ارزیابی می کند. این روزنامه همچنین به بخش دیگری از سخنان مهمانپرست اشاره کرده که گفته بود رفتار خصمانه دولت نژادپرست کنونی در کانادا، در حقیقت سیاست های دیکته شده توسط صهیونیست ها و انگلیسی ها را دنبال می کند.

روزنامه های «هندوستان تایمز» و «نیشن» از جمله دیگر مطبوعاتی هستند که صبح امروز این خبر را بازتاب داده اند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

خبر دیگری که مرتبط با همین موضوع مورد توجه رسانه ها قرار گرفته، لغو سفر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به کانادا است. روزنامه «تورنتو استار» در این رابطه نوشته در پی قطع روابط کانادا با ایران، رئیس مجلس ایران تصمیم گرفته از سفر برنامه ریزی شده خود به کانادا صرف نظر کند. به نوشته این روزنامه، پیش از این قرار بود لاریجانی اواخر ماه اکتبر برای شرکت در نشست اتحادیه بین المجالس به کانادا سفر کند، اما در اعتراض به اقدام ناگهانی دولت این کشور، سفر خود را لغو کرده است.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اما در شرایطی که دولت آمریکا و همچنین کشورهای اروپایی اعلام کرده اند که در پی وضع تحریم های جدید علیه ایران هستند، مخالفت روسیه با این روند از جمله اخباری است که مورد توجه شماری از مطبوعات قرار گرفته است. «نیوز مکس» با اشاره به این موضوع، از مخالفت شدید روسیه با افزایش فشارها بر ایران و همچنین سوریه خبر داده است. به نوشته این پایگاه خبری، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه روز گذشته پس از دیدار با همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست کشورهای ساحلی اقیانوس آرام، مخالفت کشورش با تحریم های جدید علیه ایران را ابراز و اشاره کرد که این تحریم ها، به منافع اقتصادی روسیه ضربه می زند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

«گالف تودی» نیز به شیوه دیگری به همین موضوع پرداخته و اشاره کرده کشورهای اروپایی در حالی از ضرورت افزایش فشارها و وضع تحریم های جدید علیه ایران دم می زنند که روسیه آزردگی و مخالفت خود را نسبت به این اقدام ابراز کرده است. این روزنامه از یک سو به سخنان اخیر وزرای خارجه آلمان و فرانسه در دفاع از وضع تحریم های جدید علیه ایران اشاره کرده و از سوی دیگر، بخشی از اظهارات لاوروف را مورد توجه قرار داده که گفته بود تحریم های وضع شده علیه ایران، روز به روز ماهیت فرا مرزی پیدا کرده و از این طریق، به منافع دیگر کشورها لطمه وارد می کنند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در نهایت، روزنامه «واشنگتن تایمز» در مطلبی با اشاره به برنامه سفر رئیس جمهور ایران به نیویورک و سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل، نوشته پیامی که به احتمال زیاد در این سخنرانی به جهان ارائه می شود این است که ایران درهای مذاکره بر سر موضوع هسته ای را نبسته و آماده است تا مذاکرات با قدرت های جهانی را از سر بگیرد. به نوشته این روزنامه، در این میان، مهمترین چالش حل نشده، چگونگی غلبه کردن بر شکاف های عمیقی است که طی سه دور گذشته مذاکرات میان طرفین به وجود آمده است. این روزنامه همچنین اشاره کرده که به واسطه موضوع هسته ای، جهان سخنرانی احمدی نژاد را به دقت مورد توجه و ارزیابی قرار خواهد داد./تابناک


ویدیو مرتبط :
تمدید تعلیق تحریم های برجامی و وضع تحریم های جدید علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالفت ۴ عضو اتحادیه اروپا با وضع تحریم‌های جدید علیه ایران



پرس تی وی گزارش داد

مخالفت ۴ عضو اتحادیه اروپا با وضع تحریم‌های جدید علیه ایران

خبرگزاری فارس: در حالی که اتحادیه اروپا قرار است فردا تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کند گزارش ها از مخالفت شدید سوئد، یونان، مالت و قبرس با این تحریم ها حکایت دارد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش فارس به نقل از پرس‌تی‌وی، در آستانه تصویب تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران، دولت سوئد با هدف حفظ منافع خود در تلاش است تا مانع اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور شود.

بر اساس این گزارش، یک مقام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت: قرارداد ارتباطاتی میان شرکت ارتباطات اریکسون سوئد و تهران دلیل اصلی مخالفت سوئد با تحریم‌های بیشتر علیه ایران است. گفته می‌شود، این قرارداد در صورت تحریم‌های بیشتر دچار مشکل می‌شود.

وی افزود: می‌دانیم سوئد از این بیم دارد که اگر این قرارداد میان اریکسون و ایران لغو شود، این امر می‌تواند برای دیگر قراردادهای این شرکت مشکل ایجاد کند.

به گفته این مقام رژیم صهیونیستی، سوئد از این بیم دارد که دیگر کشورها مانند چین از لغو این قرارداد خبردار شوند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در لوکزامبورگ به منظور تصویب رسمی دور جدید تحریم‌ها علیه ایران با وجود هشدار سازمان ملل علیه عواقب تحریم‌های کنونی بر زندگی مردم عادی گرد هم جمع خواهند شد.

باوجود فشار بر دولت سوئد برای کوتاه آمدن از مخالفت خود با تحریم‌های جدید علیه ایران، مقامات سوئد تاکید کردند: این تحریم‌ها تنها به مردم ایران صدمه می‌زند.

به همراه سوئد، یونان، قبرس و مالت نیز مخالفت خود با تحریم‌های بیشتر علیه ایران را اعلام کرده‌اند. این امر در حالی رخ داده است که برای هر تصمیم اتحادیه اروپا تمام 27 کشور اتحادیه باید موافق باشند و مخالفت این 4 کشور، فهرست تحریم‌های جدید را کم اثر خواهد کرد.

به گفته دیپلمات‌های اتحادیه اروپا، تحریم‌های جدید، بانکداری، صنعت و کشتی‌رانی تهران را هدف قرار خواهند داد؛ همچنین این اتحادیه اعضای خود را از فروش فلزات و سرب، یکی از مواد لازم برای تولید فولاد، دانش ساخت کشتی، و خدمات پرچم‌گذاری و رده بندی نفتکش‌های ایرانی منع خواهد کرد. بر اساس این حرکت، اتحادیه اروپا دارایی‌های 34 شرکت ایرانی را مسدود خواهد کرد.

این حرکت اتحادیه اروپا با بی اعتنایی به سخنان اخیر رئیس سازمان ملل انجام شده است. بان کی مون در 2 اکتبر هشدار داد: تحریم‌های غرب علیه ایران بیشتر زندگی مردم عادی ایران را هدف گرفته است./فارس